جاذبه های گردشگری کره شمالی

سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری کره شمالی

جاذبه های گردشگری کره شمالی

کره شمالی در شرق قاره آسیا و شبه جزیره کره واقع شده، پایتخت آن بیونگ یانگ، از شمال وشمال غربی رود أمنوک و تومن مرز آن را با چین جدا کرده، مساحتش حدود 20,540 ک م و تعداد ساکنین آن به بیش از بیست و پنج میلیون نفر میرسد. کره شمالی از کشورهایی است که گردشگری در آن رو به افزایش است ولی به هنگام سفر باید به مقررات وقوانین کشور احترام بگذارید و خلاف آن ها را انجام ندهید که بعضی از این قوانین ممکن است برای مسافر عجیب وغریب باشد. به هر حال در ادامه ما به به شما اطلاعاتی را که باید در مورد این کشور و قوانین آن بدانید را میدهیم.

سفر به کره شمالی ، دانستنی های کره شمالی

قوانین و مقررات کره شمالی

بعد از سفر و رسیدن به کره شمالی بسیار غافلگیر خواهید شد چرا که انتظار بیشتر چیز ها را نداشته اید:

  • جلسه اجباری: با مسافر یک جلسه اجباری در چین-پِکن، برای آگاه کردن او از قوانین و مقررات و کارهایی ممنوعه در کره شمالی، ترتیب داده میشود. مثلا عکس گرفتن از مجسمه های کیم یونگ دوم و پایگاه های نظامی مطلقا ممنوع است.
  • GPS ممنوع: زمان فرود آمدن در کره شمالی بلافاصله گوشی ها و دوربین ها بازرسی میشوند، واین برای اطمینان از عدم فعال بودن GPS ویا هر مورد مشکوک صورت میگیرد. همچنین پاسپورت همانجا از شما گرفته میشود وبه هنگام خروج از کشور آن را به شما میدهند.
  • همراهی اجباری: جایی که مسافر منتظر کارکنان میشود تا از آگاهی او در مورد قوانین و مقررات مطمئن شوند، از آن جا نیز یک نفر مأمور شما را تا پایان مدت مسافرت همراهی خواهد کرد.
  • اقامت در طبقه های بالا: مسافر به هتل برده میشود، و طبق قوانین آن ها خارجی ها فقط حق استفاده از طبقه های بیست وپنج به بالا را دارند و تا وقت بازگشت همراه نمیتوانند هتل را ترک کنند.
  • خم شدن: خم شدن در برابر مجسمه های بزرگ شخصییت های کره و گذاشتن گل جلوی آن ها، مثل مجسمه رهبر عزیز و رهبر بزرگ.
  • قرار دادن عکس رهبر کره بر تمام لباس ها مردم اصلی و گاهی اوقات مسافران.

 

آب وهوا

آب وهوای کره شمالی قاره ای و چهار فصل است، تابستان هوا گرم و مرطوب با احتمال وقوع طوفان، زمستان بسار سرد با بارش مداوم برف، ودر پاییز و بهار نیز هوا معتدل است.

گردشگری در کره شمالی

سفر به کره شمالی ، دانستنی های کره شمالی

گردشگری در کره شمالی

ناهمواری های زمین در کره شمالی از کوه ها تا دشت ها بسیار متنوع است، همچنین تپه های کم ارتفاع یک پنجم کل کشور را تشکیل داده. آب های کره از مناطق مختلف جاری میشوند تا در نهایت به دریای زرد و رود های تای دونگ و چونگ چن و تومون بریزند کما این که هزاران جزیره در آب های اطراف وجود دارد نمونه  چند جزیره؛ کا-سیمنی_شو. رشته کوه ها نیز در این کشور زیاد وجود دارد که قله بایکتوسان از کوه های محبوب برای توریست هاست.

سفر به کره شمالی ، دانستنی های کره شمالی

شهر پیونگ یانگ

پایتخت کره شمالی و مرکز اصلی اداره امور کشور و صنعت ، پیونگ یانگ به معنی زمین ها ودشت های وسیع و گسترده به دلیل دشت های آن به این اسم نامگذاری شد. در گذشته به سبب تعداد زیاد درختاهای بید موجود به شهر بید معروف شد، یکی دیگر  از نام های معروف آن اورشلیم شرق است چرا که در تاریخ به دلیل حمایت این شهر از مذهب مسیحی و علی الخصوص پروتستانتی ها نامش جاودان شد. از نظر جمعییت پیونگ یانگ با جمعییتی 2,999,466 نفری در سال 2014 بزرگ ترین شهر کره شمالی از نظر جمعیت و از نظر  مساحت با  1,907 ک م دومین شهر وسیع به شمار میرود.

شهر پیونگ یانگ

شهر پیونگ یانگ

موقعییت پیونگ یانگ

واقع در شمال غرب کره شمالی و در حوزه تایدونگ که رود تایدونگ از آن عبور میکند، از سمت غرب شهر دارای دشت های تخت و از سمت شرق تپه های کوتاه است. ارتفاع بیونگ یانگ 84 متر بالای سطح دریاست است. زمین های این شهر بیشتر زمین کشاورزی هستند و به کاشت برنج که نقش اساسی در اقتصاد شهر را بازی میکند و هم چنین میوه وسبزیجات، مشغول اند. آب وهوای شهر معتدل است، کم ترین دمای هوای ثبت رسیده طی دی ماه 5.9 درجه زیر صفر و بالاترین دما در مرداد ماه 24.2 درجه بالای صفر میرسد.

تاریخ پیونگ یانگ

پیونگ یانگ دارای تاریخی کهن و ریشه دار است، سال 2333 قبل از میلاد پایتخت خانواده اسطوره ای تانگون بوده، طبق گفته های نقل شده و شواهد و مدارک شهر بیونگ یانگ سال1122 قبل از میلاد ساخته شده. ولی به طور دقیق نمیتوان از تاریخ این شهر سخن گفت، قدیمی ترین تاریخ ثبت شده مربوط به سال 108 قبل از میلاد بوده که در نزدیکی شهر یک مستعمره تجاری چینی ساخته شده و بعد ها نیز دور آن را حصار کشی کرده اند.

سالها بعد در427 میلادی بیونگ یانگ پایتخت پادشاهی کوگوریو شد ولی در 668 م چینی ها آن را به دست آوردند. با بازگشت پادشاهان سلسله کوگوریو سال 918 و 1329 م شهر بیونگ یانگ را دومین پایتخت خود گذاشتند واما 1592م شهر به دست ژاپنی ها افتاد، سپس در قرن 16 میلادی به مرکز جذب مسیحیان به کره تبدیل شد که نتیجه آن ساخته شدن بیش از صد کلیسا در شهر است.

در اوایل قرن هفدهم شهر به دست مردمان مانشو نابود شد. در قرن بیستم شهر از ویرانی زیاد حاصل از جنگ بین ژاپن و چین 1895-1894رنج میکشید چون طی  جنگ بخش اعظم شهر نابود شد وبعد از پایان جنگ طاعون میان مردم سرایت کرد و شهر به طور کامل متروکه شد. طی سیطره ژااپن 1945-1910 به منظور کار وصنعت دوباره شهر احیا شد، و با آغاز جنگ میان دوکره 1953-1950 بر اثر بمب های افتاده بر سر شهر پیونگ یانگ دوباره ویران شد.

سفر به کره شمالی ، دانستنی های کره شمالی

تاریخ پیونگ یانگ

برج جوچه

  •  این برج فکر جوچه را به نمایش میدهد، 1982 و به مناسبت هفتادمین سالگرد رئیس افتتاح شد،25,550 قطعه سنگ گرانیت برای ساخت این برج به کار رفته که هر یک از آن ها نشان دهنده یک روز از روز های زندگی ریئس کیم تا عمر 70 سالگی است. ارتفاع برج 170 متر است.
    سفر به کره شمالی ، دانستنی های کره شمالی

    برج جوچه

      موزه نبرد پیروزی

  • این موزه سال 2013 به مناسبت شصتمین سال پایان جنگ کره افتتاح شد، موزه حاوی تانک ها و اسلحه های مورد استفاده در دوران جنگ است. در بخش زیر زمین موزه مجسمه ریئس کیم أل سونگ گذاشته شده است.
    سفر به کره شمالی ، دانستنی های کره شمالی

      موزه نبرد پیروزی

    بنای پیروزی

  • این بنا در محلی قرار دارد که کیم أل سونگ برای اولین بار بعد از پایان سلطه ژاپنی ها برای مردم کره سخنرانی کرد. ارتفاع این بنا شصت متر میباشد.
    سفر به کره شمالی ، دانستنی های کره شمالی

    بنای پیروزی

    بنای وحدت

  • بنای وحدت سال 2001 به یاد پیشنهاد های کیم أل سونگ به منظور متحد کردن کره ساخته شد، دو زن نماد دو کره هستند که یک نقشه واحد از کره در دست دارند.

    سفر به کره شمالی ، دانستنی های کره شمالی

    بنای وحدت

  • هر چند فکر سفر به کره شمالی کمی غیر عاقلانه به نظر میرسد ولی گاهی اوقات ماجراجویی و تنوع میتواند برای شما به لذت بخش ترین خاطره ها تبدیل شود.
جاذبه های گردشگری کلمبیا

جاذبه های گردشگری کلمبیا

جاذبه های گردشگری کره جنوبی

جاذبه های گردشگری کره جنوبی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا