جاذبه های گردشگری کره جنوبی

سه‌شنبه 20 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری کره جنوبی

جاذبه های گردشگری کره جنوبی

کره جنوبی سرزمینی با هزاران جاذبه‌ تاریخی، فرهنگی و طبیعی شگفت انگیز است. این کشور زیبا را اکثرا با سریال‌های کره‌ای می‌شناسند. کره جنوبی به‌خاطر تنوع جاذبه‌های گردشگری، یکی از مقصدهای محبوب توریست ها در دنیاست و ده‌ها موزه و معبد و بنای تاریخی دارد که هر بیننده‌ای را به تحسین وا می‌دارد. در ادامه با دایان همراه باشید تا با دیدنی های کره جنوبی آشنا شویم.

 

جزیره گانگوا (Ganghwado)

جزیره گانگوا (Ganghwado) - دیدنی های کره جنوبی

جزیره گانگوا (Ganghwado)

این جزیره که در دریای زرد قرار دارد، در قرن سیزدهم پایتخت کره بوده است. جزیره گانگوا علاوه بر جاذبه‌های تاریخی، طبیعتی زیبا دارد، مثلا مسیرهای کوهستانی که به کوه مانیسان منتهی می‌شوند.

چشم‌اندازهای دریایی جزیره بسیار چشم‌نوازند و نزدیکی آن به سئول باعث شده که کاملا در دسترس و بین گردشگران محبوب باشد.

دره پوچئون (Pocheon Art Valley)

این منطقه در نزدیکی شهر پوچئون قرار دارد و میزبان دریاچه‌‌ای لاجوردی و صخره‌های دیدنی است. سالانه هزاران گردشگر از این دره بازدید می‌کنند و مرکزی هنری برای برگزاری اجراهای زنده و کارگاه‌های هنری روزانه دارد.

دره پوچئون (Pocheon Art Valley)

دره پوچئون (Pocheon Art Valley)

 پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan)

این پارک ملی فضایی تقریبا بکر دارد و پر از صخره‌های دیدنی و درختان کاج است. چشمه‌های زلال و رودخانه‌های متعددی از دره‌های این پارک می‌گذرند. این منطقه برای علاقه‌مندان به‌ پیاده‌گردی در طبیعت فرصتی ایدئال است و چندین مسیر پیاده‌روی دارد که دشواری عبور از آنها متفاوت است.

در نزدیکی ورودی پارک، تندیسی بزرگ از بودا هست که بر فراز یک معبد قرار گرفته است. موقع گشت‌وگذار در این بخش، می‌توانید زمزمه‌های راهبان معبد را هم بشنوید.

 پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan)

 پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan)

 معبد بولگوکسا (Bulguksa)

معبد بولگوکسا (Bulguksa) - دیدنی های کره جنوبی

 معبد بولگوکسا (Bulguksa)

این معبد در سال ۵۲۸ میلادی در گیونگجو ساخته شده است، ولی در طول تاریخ بارها بازسازی شده است و توسعه‌اش داده‌اند. این معبد خارج از شهر بوسان قرار دارد و برای دودمان‌های مختلف سلطنتی اهمیت زیادی داشته است.

بنای معبد از چندین ساختمان تشکیل شده است که حکاکی‌های زیبا و تندیس‌های جذابی دارند. باغ‌های اطراف آن هم در تمام طول سال دیدنی‌اند، به‌خصوص در فصل شکوفه‌های گیلاس. بهتر است از این معبد با کمک راهنمای تور بازدید کنید.

شهر ساحلی گیونگجو

شهر ساحلی گیونگجو را به‌عنوان موزه‌ای روباز می‌شناسند و بهترین کاری که در این شهر می‌توانید انجام دهید، کشف سنت‌ها و تاریخ غنی کره جنوبی است. معبد بولگوکسا که از بناهای ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است در این شهر قرار دارد. از دیگر جاذبه‌های آن می‌توان به موزه ملی اشاره کرد که مجموعه‌ای از آثار هنری قدیمی در آن نگهداری می‌شود.

شهر ساحلی گیونگجو

شهر ساحلی گیونگجو

 پارک ملی دادوهائسانگ (Dadohaehaesang)

این پارک بزرگ‌ترین پارک ملی کره جنوبی است و ۱۷۰۰ جزیره کوچک و بزرگ و صخره‌هایی با اشکال حیرت‌انگیز را در خود جای داده است. در این پارک جزیره‌های مشهوری قرار دارند که هرکدام به‌تنهایی یک مقصد گردشگری عالی هستند، به‌خصوص برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی.

 پارک ملی دادوهائسانگ (Dadohaehaesang)

پارک ملی دادوهائسانگ (Dadohaehaesang)

شهرستان پیونگ‌چانگ

شهرستان پیونگ‌چانگ - دیدنی های کره جنوبی

شهرستان پیونگ‌چانگ

اگر جایی آرام و دور از هیاهوی شهرهای شلوغ را ترجیح می‌دهید و از زیبایی خیره‌کننده‌ طبیعت لذت ببرید، به شهرستان پیونگ‌چانگ سفر کنید. این شهرستان ۱۸۰ کیلومتر از سئول فاصله دارد و در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است. این شهرستان میزبان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ بود. پارک ملی اودائسان (Odaesan) مقصد محبوبی برای علاقه‌مندان به تفریحات زمستانی است.

در کوهستان‌های این شهر هم ده‌ها معبد بودایی زیبا قرار دارند. در نتیجه هم علاقه‌مندان به طبیعت و هم دوستداران فرهنگ می‌توانند از سفر به پیونگ‌چانگ لذت ببرند.

شهر سوون (Suwon)

این شهر بیشتر به‌خاطر قلعه هواسئونگ معروف است، اما سوون جاذبه‌هایی دیگر هم دارد. موزه‌ هواسئونگ بهترین جا برای یادگرفتن تاریخ شهر است. موزه نوآوری سامسونگ هم برای علاقه‌مندان به فناوری جذاب است. کوه Gwanggyosan هم مقصد محبوبی برای کوه‌پیمایی است. خلاصه هر سلیقه‌ای داشته باشید، در سوون جاذبه‌ای برای شما وجود دارد که از دیدنش لذت ببرید.

شهر سوون (Suwon)

شهر سوون (Suwon)

دهکده آندونگ (Andong Hahoe)

این دهکده سنتی کره‌ای در آندونگ واقع شده و یکی از آثار ثبت‌شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است. نام این دهکده به‌معنی «دهکده‌ای احاطه‌شده با آب» است. ورود به این دهکده درست مثل سفرکردن در زمان است. در این دهکده می‌توانید سبک زندگی سنتی و فرهنگ کره را تماشا کنید.

هرآنچه از سفر به کره انتظار دارید در این دهکده پیدا می‌شود، از طبیعت زیبا در مجاورت رودخانه ناکدونگ گرفته تا زندگی روستایی و سنتی، از خانه‌های قدیمی گرفته تا سواحل شنی و درختان کاج. این دهکده مقصد خوبی برای چشیدن لذیذترین غذاهای سنتی کره است.

دهکده آندونگ (Andong Hahoe)

دهکده آندونگ (Andong Hahoe)

 جزیره جیندو (Jindo)

هر سال هزاران گردشگر از سراسر دنیا به این جزیره سفر می‌کنند تا پدیده‌‌ای طبیعی را ببیند: بازشدن راهی وسط دریا. این پدیده در نگاه اول معجزه‌آسا به نظر می‌رسد، اما این پل طبیعی ایجادشده در وسط دریا ناشی از جزر و مد و سال‌ها انباشته‌شدن شن و سنگ است.

این راه ایجادشده وسط دریا ۲٫۸ کیلومتر طول دارد و موقع جزر، عرضش به ۴۰ تا ۶۰ متر می‌رسد. گاهی اوقات رویدادهای فرهنگی هم در این مکان برگزار می‌شوند.

کوچه‌های این دهکده پر از غرفه‌های غذای خیابانی و رستوران‌هایی است که غذای محلی دارند. این دهکده غیر از غذای محلی، به‌خاطر هانوک‌هایش مشهور است. هانوک، خانه‌ سنتی کره‌ای است که محل قرارگرفتن آنها با دقت انتخاب می‌شود و یک طرف آنها به‌سمت صخره است.

 جزیره جیندو (Jindo)

جزیره جیندو (Jindo)

دهکده فرهنگی گامچئون (Gamcheon)

دهکده فرهنگی گامچئون (Gamcheon) - دیدنی های کره جنوبی

دهکده فرهنگی گامچئون (Gamcheon)

این دهکده در بوسان قرار دارد و پر از خانه‌های رنگارنگ است که به‌شکل پلکانی و مشرف به دریا قرار گرفته‌اند. قبل از سال ۲۰۰۹، این دهکده منطقه‌ای فقیرنشین و میزبان پناهجویان جنگ کره بود، ولی اکنون به دهکده‌ای توریستی و جذاب و یکی از بهترین دیدنی های کره جنوبی تبدیل شده است. یکی از دیدنی‌های جذاب این دهکده، هنر خیابانی است.

مزارع چای بوسئونگ

تپه‌های سرسبز و مزارع پلکانی بوسئونگ تنها نمونه این مزرعه‌ها در کره‌اند. این محدوده مسیرهای پیاده‌روی هم دارد که چشم‌انداز زیبایی از مزرعه‌ها را به تصویر می‌کشند. در این مزرعه‌ها می‌توانید درباره فرهنگ کره یاد بگیرید و چای تازه بنوشید.

مزارع چای بوسئونگ

مزارع چای بوسئونگ

 

پارک ملی هالاسان (Hallasan)

پارک ملی هالاسان میزبان بلندترین قله کره جنوبی، یعنی کوه هالاسان است. این پارک ملی در جزیره ججو است و چندین مسیر پیاده‌روی و کوه‌پیمایی دارد که سختی عبور از آنها مختلف و مناسب افرادی با آمادگی‌های بدنی مختلف است. بالارفتن از کوه و رسیدن به قله برای کوهنوردان نه‌چندان حرفه‌ای هم امکان‌پذیر است. این کوه قبلا آتش‌فشان فعال بوده است و بالایش نشانه‌هایی از آن را خواهید دید.

پارک ملی هالاسان (Hallasan)

پارک ملی هالاسان (Hallasan)

دریاچه‌ای که در فرورفتگی بالای کوه شکل گرفته است.

قلعه هواسئونگ (Hwaseong)

این قلعه یادگاری باشکوه تاریخ کره و قدرت نظامی آن است. قلعه هواسئونگ در سال‌های ۱۷۹۴ تا ۱۷۹۶ ساخته شده و جنگ‌های فراوانی را به خود دیده است. این مجموعه یک قصر باشکوه و ۶ کیلومتر دیوار است و برج دروازه هم دارد. هر پاییز، جشنواره فرهنگی سوئون هواسئونگ (Suwan Hwaseng) در این قلعه برگزار می‌شود.

قلعه هواسئونگ (Hwaseong)

قلعه هواسئونگ (Hwaseong)

باغ مخفی و قصر چانگ دیوک گونگ (Changdeokgung)

باغ مخفی و قصر چانگ دیوک گونگ (Changdeokgung) - دیدنی های کره جنوبی

باغ مخفی و قصر چانگ دیوک گونگ (Changdeokgung)

قصر چانگ دیوک گونگ در سئول قرار دارد و در طول تاریخ محل سکونت تعدادی از پادشاهان قدرتمند و خانواده‌های سلطنتی بوده است. یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های این قصر، باغ مخفی آن است. این باغ درختان و گیاهان متنوع و زیبا، پل‌های زیبا و آب‌نما دارد و بعضی از درختان آن بیش از ۳۰۰ سال عمر دارند.

جزیره نامیسئوم (Namiseom)

این جزیره جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی را در خود جای است و یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری داخلی کره محسوب می‌شود. نام این جزیره را از روی نام فرمانده‌ای به‌نام «نامی» انتخاب کرده‌اند که در قرن هفدهم آنجا دفن شده است. کیک‌های برنجی این جزیره بسیار مشهورند و حیف است که فرصت چشیدنشان را از دست بدهید.

جزیره نامیسئوم (Namiseom)

جزیره نامیسئوم (Namiseom)

 کاخ گایونگ‌بوک

کاخ گایونگ‌بوک یکی از نمادین‌ترین بناهای کره جنوبی است که در مرکز شهر سئول قرار دارد. ساخت این مجموعه در سال ۱۴۹۵ میلادی به پایان رسیده است. البته در طول سال‌های متمادی، قسمت‌های مختلفی به آن اضافه شده‌اند. دو موزه در این مجموعه قرار دارد که حیف است فرصت دیدن آنها را از دست بدهید، یکی موزه کره و دیگری کاخ‌موزه ملی کره.۱۴. منطقه غیرنظامی کره (DMZ)

این منطقه غیرنظامی بین کره شمالی و جنوبی قرار دارد و یکی از خاص‌ترین مرزهای دنیاست. گردشگرانی که به این منطقه سر می‌زنند، می‌توانند نگاهی به کشور مرموز کره شمالی بیندازند. تورهایی برای بازدید از این منطقه برگزار می‌شوند که راهنماهایشان درباره این مرز و موقعیت اجتماعی و سیاسی هر دو کشور توضیحات جالبی به گردشگران می‌دهند.

 کاخ گایونگ‌بوک

کاخ گایونگ‌بوک

سئول

سئول پایتخت زیبا و پرجنب‌وجوش کره جنوبی است و هرآنچه از معماری و جاذبه‌های مدرن دوست داشته باشید، در اختیارتان می‌گذارد. پارک‌های زیبا، گردشگاه‌های مدرن، رستوران‌های گران‌قیمت و هتل‌های لوکس از مهم‌ترین دیدنی های سئول هستند.

سئول فقط شهری شلوغ‌ و پرزرق‌وبرق نیست و از نظر تاریخی و فرهنگی هم غنی است. موزه ملی و موزه جنگ از جمله جاهای دیدنی سئول هستند.

سئول

سئول

جزیره ججو

جزیره ججو از دیدنی های کره جنوبی

جزیره ججو

جزیره ججو یکی از زیباترین و مشهورترین دیدنی های کره جنوبی است. زیبایی بی‌نظیر این جزیره نفس را در سینه حبس می‌کند. سواحل زیبا، شنی و سفید احاطه‌شده با جنگل‌های کاج، باغ‌های زیبا و فرهنگ غنی تنها نمونه‌ای از جذابیت‌های این بهشت زمینی برای گردشگران‌اند.

اگر از علاقه‌مندان به طبیعت و عکاسی باشید، هیچ‌ جایی بهتر از جزیره ججو برای سفر پیدا نمی‌کنید. در این جزیره می‌توانید از قله سئونگسان، پارک ملی هالاسانگ و آبشارهای چئونجیون (Cheonjiyeon) دیدن کنید.

 

معبد هائینسا (Haeinsa)

معبد هائینسا (Haeinsa) - دیدنی های کره جنوبی

معبد هائینسا (Haeinsa)

قدیمی‌ترین معبد دست‌نخورده‌ بودایی در کل دنیا همین معبد است که قدمتش به ۱۲۰۰ سال پیش می‌رسد. اگر علاقه‌مند به دیدن معبدها و مکان‌های مذهبی هستید، در سفر به کره فرصت بازدید از این معبد را از دست ندهید. قدیمی‌ترین تندیس چوبی بودا در کره، در همین معبد نگهداری می‌شود که یکی از قدیمی‌ترین دیدنی های کره جنوبی است.

 قله چونوانگ (Chunwang)

این قله که دومین قله بلند کره جنوبی است، ۱۹۱۵ متر ارتفاع دارد و مقصد محبوبی برای بسیاری از کوهنوردان کره جنوبی است. پای این کوه پارکی ملی هم قرار دارد که تقریبا در سه استان این کشور گسترده شده است. چشمه‌ای به همین نام را هم در مسیر کوه‌پیمایی خواهید دید. پوشش گیاهی زیبای منطقه از دیگر دلایل جذابیت آن برای دوستداران طبیعت است.

 قله چونوانگ (Chunwang)

قله چونوانگ (Chunwang)

 ایستگاه کئونگ‌وا (Kyeong-Wha)

ایستگاه - دیدنی های کره جنوبی Kyeong-Wha

 ایستگاه کئونگ‌وا (Kyeong-Wha)

این مکان مقصد محبوبی برای علاقه‌مندان به عکاسی است. در فصل شکوفه‌های گیلاس، شکوفه‌ها در مسیر این ایستگاه روی زمین می‌ریزند و منظره‌ای خیره‌کننده می‌سازند. منظره زیبای نزدیک‌شدن قطار به ایستگاه زیر شاخه درختان گیلاس، زیباترین منظره‌ای است که می‌توانید در سفر به کره جنوبی ببینید.

جاذبه های گردشگری کره شمالی

جاذبه های گردشگری کره شمالی

جاذبه های گردشگری کانادا

جاذبه های گردشگری کانادا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا