جاذبه های گردشگری اتریش

شنبه 10 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری اتریش

اتریش کشوری تاریخی با طبیعت بسیار زیبا است. مهم نیست به تاریخ علاقه دارید یا به گردش در طبیعت؛ جاهای دیدنی اتریش توریست ها را با هر سلیقه‌ای را به وجد می‌آورد.

قلعه‌ها و قصرهای باشکوه با معماری‌های باروک، گوتیک و رومانسک که هرکدام داستان‌های جذابی برای گفتن دارند، تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی اتریش هستند. اگر قصد سفر اتریش را دارید و یا صرفا می‌خواهید دیدنی‌های این کشور اروپاییِ زیبا و پر از فرهنگ و تمدن را بشناسید، در اینجا مطالعه‌ای روی معروف‌ترین جاهای دیدنی اتریش داشته باشید.

جاهای دیدنی اتریش

قلعه آمبراس – اینسبروک

قلعه‌ آمبراس بر روی یک تپه در میان باغ‌های زیبای اینسبروک قرار گرفته است. این بنای رنسانسی در سال ۱۵۶۴ توسط آرشیدوک فِردیناند دوم (Archduke Ferdinand II)، حاکم وقتِ تیرول (Tyrol) خریداری شد. او این بنا را از یک دژ به یک کاخ تبدیل کرد. سالن اسپانیایی (Spanische Saal)، مجموعه‌ی خیره‌کننده‌ی زره‌ (Armour Collection)، گالری ولاسکز و وان دایک را از دست ندهید.

سالن اسپانیایی یک سالن ضیافت به طول ۴۳ متر است. این سالن دارای سقفی چوبی و منبت‌کاری شده است. زمانی‌که در این سالن قدم می‌زنید تصاویر اشراف تیرول را می‌بینید که به شما خیره شده‌اند. گریزای (Grisaille) یا نقاشی‌های خاکستری رنگِ اطراف حیاط و وانِ حمامی که فیلیپینِ محبوبِ فردیناند از آن استفاده می‌کرد را حتما ببینید.

ازجمله دیدنی‌های مجموعه‌ی خارق‌العاده‌ی آمبراس، می‌توان به مجموعه‌ی روستکامِر (Rüstkammer) یا مجموعه‌ی زره اشاره کرد. در کلکسیونِ زره‌های آمبراس می‌توانید زره‌ی عروسیِ آرشیدوک (که به‌صورت سفارشی برای او تهیه شده بود) و زره‌ی ۲/۶ متریِ بارتلما بون (Bartlma Bon) که فردی غول‌پیکر بود را ببینید.

جاهای دیدنی اتریش

قلعه آمبراس – اینسبروک

اتاق هنر و اکتشافات (Art and Curiosity Cabinet) یا کونست اوند واندِر کامِر (The Kunst und Wunder kammer) با وسایل جالب و عجیبی پر شده است. کوسه‌ی خشک‌شده و کفش‌های استیلِ ضد جاذبه ازجمله آیتم‌های عجیب این اتاق هستند. یکی دیگر از وسایل تاریخی و جالب این اتاق صندلی فانگشتول (Fangstuhl) است. در میهمانی‌های عجیب فردیناند از این صندلی برای به‌دام انداختن میهمانانِ مست استفاده می‌شد.

گالریِ پرتره، آثاری زیادی از پرتره‌های هابسبورگ (Habsburg)، نقاشی‌های تیسین (Titian)، ولاسکز و وان دایک را در خود جای داده است. نقاشیِ شماره‌ی ۱۲۶ به نام ماریا آنا از اسپانیا (Maria Anna Of Spain) که در اتاق شماره‌ی ۲۲ قرار دارد، یکی از مضحک‌ترین مدل‌های مو را به‌نمایش می‌گذارد. پس از تماشای نقاشی‌ها می‌توانید سری به باغ‌های وسیع و زیبای این قلعه بزنید و از پیک‌نیک و تماشای طاووس‌های خرامان لذت ببرید.

قلعه‌ی آمبراس در ۴/۵ کیلومتریِ جنوب شرقی مرکز شهر قرار گرفته است. اتوبوس‌های گردشگری هر نیم ساعت از ایستگاه‌های مرکز شهر مانند هاپبانهوف (Hauptbanhof) و هافبورگ (Hofburg) به سمت قلعه‌ی آمبراس حرکت می‌کنند.

جاذبه های اتریش

استاتسوپر – وین

استاتسوپر (Staatsoper) سالن اصلی اپرا و باله در وین است. این بنای نئورنسانس یکی از بهترین سالن‌های کنسرت در جهان محسوب می‌شود. حتی اگر موفق به خرید بلیط برای تماشای اجرا در این سالن نشدید، می‌توانید در تورهای ۴۰ دقیقه‌ای از معماری شگفت‌انگیز آن و نبوغ موسیقی‌ لذت ببرید. این تورها که به زبان انگلیسی و آلمانی هستند، بین ساعات ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر برگزار می‌شوند.

استاتسوپر بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۹ توسط آگوست سیکارد فون سیکاردسبورگ (August Siccard von Siccardsburg) و ادوارد فان دِر نول (Eduard van der Null) ساخته شد. این بنا در ابتدا موجب تعجب و شگفتی مردم وین و خاندان سلطنتیِ هابسبورگ شد. استاتسوپر در میان مردم به «لاک‌پشتِ سنگی» شهرت پیدا کرد.

برخلاف استقبال سردی که از استاتسوپر شد، این سالن بعدها مورد توجه کارگردانان مطرحی چون گوستاو مالِر (Gustav Mahler)، ریچارد اشتراوس (Richard Strauss) و هربرت فون کارایان (Herbert Von Karajan) قرار گرفت. محتویات موزه‌ی سایق استاتسوپر که در سال ۲۰۱۴ بسته شد، اکنون در موزه‌ی تئاتر (Theatre Museum) در نزدیکی هافبورگ (Hofburg) به نمایش گذاشته می‌شود.

جاذبه های اتریش

استاتسوپر – وین

تورهای گردشگری شامل بازدید از سرسرا و راه‌پله‌ی اصلی هستند. در سرسرا می‌توانید مجسمه‌هایی از بتهوون، شوبرت و هایدن را ببینید. در این سالن همچنین نقاشی‌های زیبایی از اپراهای مشهور به چشم می خورند.

در شویند فویِر (Shwind Foyer) می‌توانید ۱۶ نقاشی رنگ روغن با موضوع اپرا را ببینید که از آثار موریتز فون شویند (Moritz Von Shwind) هستند. سالن گوستاو مالِر با تَپِستری‌هایی الهام‌گرفته از فلوت سحرآمیز موتزارت پوشیده شده است. همچنین می‌توانید سری به پشت صحنه‌ی استیج که هر سال میزبان ۳۰۰ نمایش است، بزنید.

جاذبه های اتریش

غارهای یخی – ورفن

غارهای یخی یا آیس‌ریزِنوِلت (Eisriesenwelt) یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی اتریش هستند. این امپراطوری یخی ۳۰,۰۰۰ متر مربع وسعت دارد و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین غارهای یخیِ قابل دسترس در جهان شناخته می‌شود. ۲ مسیر باریک ۴۲ کیلومتری در این غارها وجود دارند که به دلِ کوه‌ها منتهی می‌شوند. گردش در تالارهای یخی و آبی که بی‌شباهت به دنیای افسانه‌ایِ نارنیا نیستند یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد خواهد بود.

همان‌طور که از پله‌های چوبی بالا می‌روید و از راهروهای سیاه و تاریک عبور می‌کنید و چراغ‌های کاربیدی راه را برای شما روشن می‌کنند، مجسمه‌های یخی شگفت‌انگیزی به شکل خرس‌های قطبی، فیل و ستون‌های یخی و دریاچه‌ها را می‌بینید که از دل تاریکی بیرون می‌آیند.

جاذبه های اتریش

غارهای یخی – ورفن

یکی از جاذبه‌های این غارها آیس پالاس (Eispalast) یا قصر یخی است. در این قصر یخی کریستال‌های یخی با تابیده شدنِ شعله‌ی منیزیم می‌درخشند. یک تونل در این غار وجود دارد که شما را به ۷۰۰ پله هدایت می‌کند. این پله‌ها به سمت ورودی سرازیر می‌شوند. حتی اگر هوا بسیار گرم باشد، قدم گذاشتن به داخل این غارها در هر فصل مانند قدم زدن در فصل زمستان است؛ پس حتما با لباس گرم و کفش مناسب وارد غار شوید.

در فصل تابستان در ساعات ۸:۱۸ صبح، ۱۰:۱۸ صبح، ۱۲:۱۸ ظهر و ۲:۱۸ ظهر مینی‌بوس‌هایی از ایستگاه قطار وِرفِن (Werfen) به سمت پارکینگ غارهای یخی حرکت می‌کنند. از پارکینگ تا ایستگاه تلکابین ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. می‌توانید تمام راه را پیاده طی کنید اما صعود به ارتفاع ۱۱۰ متری از دهکده سفری طاقت‌فرسا خواهد بود.

جاذبه های اتریش

کلیسای هوف کرکه – اینسبروک

کلیسای گوتیگِ هوف‌کِرکه (Hofkirche)، به معنای کلیسای دربار، افتخار و نشاط اینسبروکو یکی از برترین کلیساهای سلطنتی اروپا است. در سال ۱۵۳۳، فردیناند اول از برخی از بهترین هنرمندان آن زمان مانند آلبرشت دورر (Albrecht Dürer)، الکساندر کالین (Alexander Colin) و پیتر ویشرِ پدر (Peter Vixcher the Elder) برای ساخت این کلیسا استفاده کرد.

عنوان برترین اثر تاریخی و هنری این کلیسا به تابوت خالی امپراطور ماکسیمیلیان اول تعلق دارد. این تابوت شاهکار مجسمه‌سازیِ آلمان عصر رنسانس محسوب می‌شود و به زیبایی از سنگ مرمر سیاه ساخته شده است.

روی این مقبره با آثار باارزش الکساندر کالینز از نقوش برجسته‌ی سنگ، و حکاکی‌های چوبیِ دورِر از طاق پیروزی (Triumphal Arch) آراسته شده است. این حکاکی‌ها صحنه‌های پیروزمندانه‌ای از زندگی ماکسیمیلیان را به تصویر می‌کشند. صحنه‌ی محاصره‌ی کوفشتِین (The Siege of Kufstein) در سال ۱۵۰۴ ازجمله این صحنه‌ها است.

از دیگر نکات ظریف این تابوت می‌توان به ۲۸ مجسمه‌ی برنزی اشاره کرد که در دو ردیف قرار گرفته‌اند و نگهبان تابوت هستند. در میان این مجسمه‌ها کینگ آرتور (King Arthur) از آثار دورِر که زمانی الگوی ماکسیمیلیان بود هم به‌چشم می‌خورد. اکنون لمس کردن این مجسمه‌ها ممنوع است.

آندریاس هوفر (Andreas Hofer) یک وطن‌پرست اهل تیرول (Tyrol) که شورش علیه نیروهای ناپلئون را رهبری می‌کرد در این کلیسا دفن شده است. در زیلبِرکاپِل (Silberkapelle) یا نمازخانه‌ی نقره‌ای، مجسمه‌ی نقره‌ای مریم مقدس قرار دارد. این مجسمه حافظ و نگهبان مقبره‌ی آرشیدوک فردیناند دوم و همسرش فیلیپین وِلسر (Philipine Wesler) است.

جاهای دیدنی اتریش

کلیسای هوف کرکه – اینسبروک

محله موزه‌ ها – وین

محله موزه‌ها (MuseumsQuartier) مجموعه‌ی زیبایی از موزه‌ ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و بارهایی است که در اصطبل‌های سلطنتیِ سابق قرار گرفته‌اند. این اصطبل‌ها توسط فیشر فون اِرلاخ (Fischer Von Erlach) طراحی شده‌اند. این مجموعه‌ی فرهنگی مکان ایده‌آلی برای گذراندن ساعاتی لذت‌بخش و تماشای مردم در عصرهای گرم و مطبوع است.

محله موزه‌ها دارای ۹۰,۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی است که شامل موزه‌ی لئوپولد (Leopold Museum)، موموک (MUMOK)، کونستهال وین (Kunsthalle Wien)، زوم (ZOOM) و … هستند. این مجموعه یکی از برترین مجموعه‌های فرهنگی در جهان محسوب می‌شود. اگر قصد دارید از چندین موزه دیدن کنید، بلیط‌های ترکیبی را می‌توانید از (MQ Point) خریداری کنید. ایستگاه بلیط‌فروشی (MQ) به قیمت ۳۲ یورو، شامل ورودی همه‌ی موزه‌ها، تخفیف برای بازدید از زوم و ۳۰ درصد تخفیف برای اجراهای تانزکوارتیر وین (Tanzquartier Wien) می‌شود.

بلیط‌های (MQ Type) به قیمت ۲۶ یورو شامل ورودی موزه‌ی لئوپولد، موموک، کونستهال وین و تخفیف برای ورودی زوم می‌شوند. به‌علاوه با تهیه‌ی این بلیط می‌توانید از تخفیف ۳۰ درصدی اجراهای تانزکوارتیر وین هم استفاده کنید.

جاذبه های اتریش

محله موزه‌ ها – وین

خزانه داری سلطنتی – وین

خزانه‌داری سلطنتی هافبورگ (Hofburg) دارای گنجینه‌های مادی و معنوی زیادی است. منظور از گنجینه‌های معنوی آثار مربوط به کلیسا (تصاویر فداکارانه و محراب‌هایی از دوره‌ی باروک) هستند. هرکدام از این گنجینه‌ها از ارزش و شکوه فراوانی برخوردارند. ارزش مادی جواهرات خزانه‌داری حیرت‌انگیز است.

همان‌طور که در اتاق‌های این خزانه‌داری قدم می‌زنید، جواهرات و گنجینه‌های باارزشی ازجمله رُز طلایی (Golden Rose)، شمشیر تُرک الماس‌نشان، زمرد کلمبیایی ۲۶۸۰ قیراطی و تاج سلطنتیِ معروف را خواهید دید.

در گنجینه‌ی خزانه‌داری سلطنتی مجموعه‌ای از عتیقه‌جات مذهبی هم دیده می‌شوند. قطعاتی از صلیب حقیقی (True Cross)، نیزه‌ی مقدس (Holy Lance) که از آن برای به صلیب کشدن مسیح استفاده شد، یکی از میخ‌های مصلوب شدن مسیح و یک خار از تاج حضرت عیسی (ع) و تکه‌ای از رومیزی شام آخر در این خزانه‌داری به چشم می‌خورند.

جاذبه های اتریش

خزانه داری سلطنتی – وین

راهنماهای صوتی به زبان‌های مختلف با پرداخت تنها ۵ یورو قابل دسترسی هستند. یکی از راهنماهای صوتی کوتاه‌تر که تنها بر روی جاذبه‌های اصلی تمرکز دارد، رایگان و البته بسیار باارزش و مفید است. بلیط ترکیبی شاتز دِر هابسبورگر (Schatz der Habsburger) یا گنجینه‌ی هابسبورگ شامل موزه‌ی کونست هیستوریشِز وین (Kunsthistorisches Museum Vienna) و موزه‌ی نو بورگ (Neue Burg) است. این بلیط را می‌توانید با پرداخت ۲۰ یورو خریداری کنید.

جاذبه های اتریش

خزانه داری سلطنتی – وین

باسیلیکای ماریازل – ماریازل

باسیلیکای ماریازل (Mariazell) یک کلیسای زیارتی است که به دلیل داشتن نمازخانه‌ی کوچک اما بسیار زیبا و باشکوهش شهرت زیادی دارد. این نمازخانه‌ گنادِن کاپل (Gnadenkapelle) یا کلیسای جلال و شکوه نامیده می‌شود. این عمارت نقره‌ای مجسمه‌ی رومانسکِ مریم مقدس را در خود جای داده است. گفته می‌شود مجسمه دارای قدرت شفابخشی است و در سال ۱۳۷۷ به کینگ لوئیس (King Louis) مجارستان در شکست تُر‌ک‌ها کمک کرده است.

باسیلیکا در اصل یک عمارت رومانسک است اما در قرن چهاردهم بازسازی‌هایی روی آن انجام گرفت و جلوه‌های گوتیک به آن افزود. همچنین در قرن هفدهم تغییرات بزرگی در معماری این کلیسا به وجود آمد و ظاهری باروک به آن بخشید. نتیجه‌ی این بازسازی‌ها ترکیبی عجیب از سبک‌های مختلف معماری است؛ برج گوتیک کلیسا در میان دو گنبد باروک آن خودنمایی می‌کند.

در داخل کلیسا طرح‌های گوتیک با نقاشی‌های دیواری باروک و گچ‌بری‌های زیبا ترکیب شده‌اند. یوهان برنهارد فیشر فون اِرلاخ (Johann Bernhard Fischer Von Erlach) و پسرش جوزف امانوئل (Josef Emmanuel) دستی در طراحی‌های باروک این کلیسا داشتند. مجسمه‌ی مصلوب کردنِ دسته‌جمعی که در سال ۱۷۱۵ توسط لورنزو ماتیِلی (Lorenzo Mattielli) ساخته شد، در میان آثار هنری این کلیسا خودنمایی می‌کند.

جاذبه های اتریش

باسیلیکای ماریازل – ماریازل

قصر بلودر – وین

یک شاهکار هنری.

قصر بلودر یکی از برترین و زیباترین قصرهای باروک در جهان است. این قصر توسط یوهان لوکاس فون هیلدِبرانت (Johann Lukas Von Hildebrant) برای شاهزاده یوجین از ساووی (Savoy) ساخته شد، فردی که تُرک‌ها را در سال ۱۷۱۸ شکست داد. سالن‌های نقاشی‌شده‌ی این قلعه مملو از آثار هنری کلیمت (Klimt)، شیله (Schiele) و کوکوشکا (Kokoschka) هستند.

این عمارت از ۲ ساختمان اصلی تشکیل شده است. اولی، قصر اوبِرِس بلوِدر (Oberes Belvedere) یا بلودر بالایی نام دارد که نقاشی بوسه (The Kiss) اثر گوستاو کلیمت (Gustav Klimt) را در خود جای داده است. این نقاشی آرت نوو متعلق به سال ۱۹۰۸ است، به زیبایی در کنار دیگر آثار هنری اتریش از اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرن بیستم جای گرفته است. دومی، اونتِرِس بلودر (Unteres Belvedere) یا بلودر پایینی دارای تالاری از سنگ مرمر است که به زیبایی نقاشی شده است و در انتهای باغِ پر از مجسمه‌ی این قلعه قرار گرفته است.

جاذبه های اتریش

قصر بلودر – وین

هافبورگ – وین

هیچ‌چیز نمی‌تواند بیشتر از هافبورگ (Hofburg) نماد میراث فرهنگی اتریش باشد. قدیمی‌ترین بخش آن شویزرهوف (Schweizerhof) یا محوطه‌ی سوئیسی نام دارد که متعلق به قرن سیزدهم است. نام این مکان از روی گارد سوئیسی گرفته شده است که این حوزه را محافظت می کردند.

قدمت دروازه‌ی سوئیسی (Swiss Gate) به سال ۱۵۵۳ باز می‌گردد. این حیاط با حیاط بزرگ‌تری ترکیب می‌شود. در این حیاط که این دِر بورگ (In der Burg) نام دارد، مجسمه‌ی یادبودی از امپراطور فرانتس دوم (Franz II) قرار گرفته است. در این کاخ اکنون دفتر ریاست جمهوری اتریش، آپارتمان‌های کایسر (Kaiserappartments) و موزه‌ها قرار گرفته‌اند.

هافبورگ مساحت و تنوع معماری‌اش را مدیون رقابت‌ قدیمی حاکمان است. برای مثال بالِ باروک لئوپولد (Leopold)، بال آمالیا (Amalia) که متعلق به قرن شانزدهم است و بال دفتر سلطنتی و کلیسای سلطنتی گوتیکِ بورگ کاپل (Burgkapelle) ازجمله بناهایی هستند که تنوع معماری در این قصر را نشان می‌دهند.

جاذبه های اتریش هافبورگ

هافبورگ – وین

موزه‌ تاریخ هنر – وین

یکی از جاذبه‌های وین که هر گردشگری باید از آن دیدن کند موزه‌ی کونست‌هیستوریشز وینا (Kunsthistorisches Museum Vienna) یا موزه تاریخ هنر است. این موزه آثار برخی از بهترین نقاش‌ها، مجسمه‌سازها و هنرمندان اروپا را در خود جای داده است. موزه در یک ساختمان نئوکلاسیک قرار گرفته است و بنای تاریخیِ آن با اشیا داخل موزه رقابت می‌کند. مجموعه آثار موزه شامل آثار روم کلاسیک، مصر و رنسانس هستند.

سعی کنید حداقل یک یا دو ساعت را به گردش در گِمیلده گالری (Gemäldegalerie) اختصاص دهید. برخی از آثار هنری که هرگز نباید آن‌ها را از دست بدهید عبارتند از: برج بابل (Tower of Babel) اثر پیتر بروگل (Pieter Bruegel)، مدونا در میان چمن‌زار (Madonna of the Measow) اثر رافائل و تابستان (Summer) اثر جوزپه آرچیمبولدو (Giuseppe Arcimboldo).

جاذبه های اتریش

هافبورگ – وین

کاخ شونبرون – وین

کاخ تابستانی شونبرون اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. از ۱۴۴۱ اتاق این قصر، ۴۰ اتاق برای بازدید عموم هستند. آپارتمان‌های خصوصی فرانتس جوزف (Franz Joseph) و سیسی (Sisi) از جمله این اتاق‌ها هستند.

تور گردشگری این کاخ شامل ۱۸ اتاق دیگر، ازجمله اتاق‌های ماریا ترزا (Maria Theresia) است که قدمت آن‌ها به قرن هجدهم باز می‌گردد. این تورها با راهنمای صوتی رایگان یا اپلیکیشن‌ها انجام می‌شوند. گراند تور (Grand Tour) یا تور اصلی با یک راهنما صورت می‌گیرد.

به‌دلیل محبوبیت این کاخ، بلیط‌ها دارای ساعت حرکت هستند و ممکن است با فاصله‌ی زمانیِ ۱ ساعت یا بیشتر هم مواجه شوید؛ بنابراین ابتدا بلیط‌های خود را به‌صورت مستقیم دریافت کنید سپس به بازدید از باغ‌ها مشغول شوید. همچنین می‌توانید بلیط‌های خود را برای زمان مشخصی به صورت آنلاین رزرو یا خریداری کنید.

جاذبه های اتریش

کاخ شونبرون – وین

کونستهاوس – گراتس

این فضای هنریِ معاصر که در میان مردم محلی به آدم فضاییِ مهربان (Friendly Alien) شهرت دارد، توسط دو معمار بریتانیایی پیتر کوک (Peter Cook) و کالین فورنیِر (Colin Fournier) طراحی شد. معماری خاص و مدرن این ساختمان تضاد جالب و زیبایی با محیط تاریخیِ اطراف آن به‌وجود آورده است. نمایشگاه‌های این مرکز هنری هر ۳ یا ۴ ماه تغییر می‌کنند. نمایشگاه‌‌ها بر روی هنرهای معاصر و مسائلی در ارتباط با سیاست، اجتماع و زندگی فرهنگی تمرکز دارند.

قیمت تورهای این مرکز هنری ۲/۵۰ یورو است. این تورها در روزهای یکشنبه ساعت ۲ بعدازظهر به زبان انگلیسی و در روزهای شنبه ساعت ۳:۳۰ بعدازظهر و یکشنبه ساعت ۱۱ صبح به زبان آلمانی برگزار می‌شوند. تورها نه‌تنها شامل بازدید از نمایشگاه‌ها هستند بلکه بازدید از ساختمان را هم شامل می‌شوند. با پرداخت ۲/۵۰ یورو می‌توانید از راهنماهای صوتی چند زبانه استفاده کنید.

جاذبه های اتریش

کونستهاوس – گراتس

آبشار کریمل – کریمل

کریمل محصور شده در مه با قوس زیبای رنگین‌کمانش در هر زمان از سال بسیار زیبا و شگفت‌انگیز است. مسیر آبشار یا واسِرفال وِگ (Wasserfallweg) از دفتر فروش بلیط آغاز می‌شود و به تپه‌ها و جنگل منتهی می‌شود. از این مسیر می‌توانید مناظر جذابی از آبشار را تماشا کنید.

گردش در اطراف این آبشار حدود ۲ ساعت زمان می‌برد. البته اگر دوست دارید از دره‌‌ی یخیِ آخِنتال (Achental) دیدن کنید باید این زمان را دو برابر در نظر بگیرید. در بالای این دره مناظر خارق‌العاده‌ای از صخره‌ها و مراتع و ارتفاعات ۳۰۰۰ متری خواهید دید. اگر برای بازگشت به کریمل (Krimml) خسته هستید، می‌توانید شب را در این ارتفاعات بمانید.

جاذبه های اتریش

آبشار کریمل – کریمل

آپارتمان های سلطنتی – وین

کایسِر آپارتمان (Kaiserappartments) یا آپارتمان‌های سلطنتی زمانی محل زندگی فرانتس جوزف اول و ملکه الیزابت بوده‌اند. موزه‌ی سیسی (Sisi) به یکی از محبوب‌ترین ملکه‌های اتریش اختصاص یافته است. در این موزه می‌توانید لباس‌ها و جواهرات سلطنتی اتریش را از نزدیک ببینید.

هزینه‌ی ورودی شامل راهنماهای چندزبانه هم می‌شود. تورهای گردشگری به زبان انگلیسی هم برگزار می‌شوند. این تورها شامل بازدید از آپارتمان‌های سلطنتی، موزه‌ی سیسی و زیلبرکامِر (Silberkammer) هستند. زیلبرکامر یا مجموعه‌ی نقره‌ای صاحب بزرگ‌ترین سرویس پذیرایی نقره است و قابلیت پذیرایی از ۱۴۰ میهمان را دارد.

جاذبه های اتریش

آپارتمان های سلطنتی – وین

کاخ هافبورگ – وین

کاخ هافبورگ (Hofburg) با نمای سفید و گنبدهای زیبایش توجه تمام گردشگران را به خود جلب می‌کند. این کاخ در قرن پانزدهم برای آرشیدوک سیگموند ساخته شد. در قرن شانزدهم کاخ هافبورگ توسط امپراطور مکسیمیلیان اول (Maximilian I) گسترش پیدا کرد و در قرن هجدهم امپراطور ماریا ترزا (Maria Theresia) جلوه‌های باروک به آن بخشید.

این کاخ مزین به نقاشی‌های دیواری و نقاشی‌های ماریا ترزا و ۱۶ فرزند او ازجمله ماری آنتوانت است. نقاشی‌های کاخ به طرز عجیبی شبیه به یکدیگر هستند؛ شاید این هنرمند قصد داشت از خشم سلطنتی که از رقابت بین خواهران و برادران به‌وجود می‌آمد جلوگیری کنند.

جاهای دیدنی اتریش

کاخ هافبورگ – وین

آبشار گاشتاین – سالزبورگ

یکی از جاذبه‌های دیدنیِ باد گاشتاین (Bad Gastein) این آبشار ۳۴۱ متری است که از فراز صخره‌های ناهموار به جنگل‌های انبوه سرازیر می‌شود و به سه استخر فیروزه‌ای تقسیم می‌شود. زیبایی جادویی و ابدی این آبشار افراد معروفی مانند کلیمت (Klimt)، مکس لیبرمن (Max Libermann)، شوبرت (Schubert) و ملکه الیزابت را تحت تاثیر خود قرار داد.

پل سنگی آبشار یا واسرفالبروک (Wasserfallbrücke) یکی از نکات برجسته‌ی آن است و سرآغاز مسیر زیبای آبشار یا واسرفالوِگ (Wasserfallweg) محسوب می‌شود. به‌علاوه مناظر زیبای این مسیر برای عکاسی بسیار ایده‌آل هستند.

جاذبه های اتریش

آبشار گاشتاین – سالزبورگ

قلعه هلبرون – سالزبورگ

مارکوس سیتیکوس (Markus Sittikus) یک اسقف و شاهزاده با حس شوخ‌طبعیِ ناخوشایندی بود. او در قرن هفدهم قلعه‌ی هِلبرون (Hellbrunn) را به عنوان کاخی تابستانه و محلی برای استراحت و فرار از مسئولیت‌هایش در رِزیدِنز (Residenz) ساخت. این مکان با گونه‌های خاص جانوری، درختان مرکبات و فواره‌های زیبا به بهشتی برای حاکمان تبدیل شد تا در آنجا به خوردن، نوشیدن و خوش گذرانی بپردازند.

فضای داخلی کاخ، به‌خصوص اتاق چینی (Chinese Room) و سالن‌های پذیراییِ نقاشی‌شده قطعا ارزش بازدید کردن را دارند اما تماشای فواره‌های جادویی (Trick Fountains) یا واسِرش‌پیله (Wasserspiele) در فصل تابستان لطف دیگری دارد. تورهای گردشگری این قلعه در سالن تئاتر مکانیکال (Mechanical Theatre) آغاز می‌شوند که متعلق به قرن هجدهم است و از نیروی آب استفاده می‌کند. در این سالن ۲۰۰ مجسمه‌ی کوچک سفالی زندگی در یک شهر باروک را به تصویر می‌کشند. تورهای گردشگری هر ۳۰ دقیقه یک‌بار برگزار می‌شوند.

جاذبه های اتریش

قلعه هلبرون – سالزبورگ

باغ قلعه‌ی هِلبرون دارای برکه‌ها، مجسمه‌ها و مسیرهای زیبایی است که با برگ درختان پوشیده شده‌اند. بازدید از باغ‌های این کاخ در تمام طول سال رایگان است و گردشگران می‌توانند تا هنگام غروب از این باغ‌ها بازدید کنند. در این باغ همچنین می‌توانید آلاچیق معروف فیلم سینمایی آوای موسیقی (Sound of Music) را هم ببینید.

هلبرون در ۴/۵ کیلومتریِ جنوب سالزبورگ (Salzburg) قرار دارد. این مسیر را می‌توانید به مدت ۲۰ دقیقه با دوچرخه‌سواری در کنار رودخانه‌ی زالتساک (Salzach) طی کنید یا با پرداخت ۲ یورو از موتزارتشتِگ (Mozartsteg) و رودولفسکای (Rudolfskai) در التستاد (Altstadt) با اتوبوس به سمت هلبرون حرکت کنید.

جاذبه های اتریش

کلیسای جامع استفان – وین

کلیسای سنت استفان شاهکار گوتیک وین است. این کلیسا با نام استفل (Steffl) یا استفان کوچک هم شناخته می‌شود. اولین چیزی که در لحظه‌ی ورود به کلیسا نظر شما را جلب می‌کند، سقف باشکوه و کاشی‌کاری‌شده‌ی کلیسا و درجه‌های نظامی و عقاب‌های اتریشی هستند. در داخل کلیسا سکوی خطابه‌ی گوتیک، که بر فراز شبستان قرار گرفته است و در سال ۱۵۱۵ توسط آنتون پیلگریم (Anton Pilgrim) ساخته شد، از دیگر جاذبه‌های این کلیسا است.

جاذبه های اتریش

کلیسای جامع استفان – وین

یکی دیگر از جذابیت‌های کلیسای جامع سنت استفان نرده‌های سکوی خطابه است. در طول این نرده می‌توانید مجسمه‌ی سمندرها و وزغ‌هایی را ببینید که در حال مبارزه در نبرد ابدی خیر و شر هستند. محراب باروک در انتهای شبستان تصاویر سنگسار شدن سنت استفان را نشان می‌دهد.

در سمت چپ صدر کلیسا یک محراب قرار دارد که قدمت آن به سال ۱۴۴۷ میلادی باز می‌گردد. در سمت راست صدر کلیسا مقبره‌ی رنسانسی و سنگیِ قرمز رنگِ فردریک سوم (Friedrich III) قرار گرفته است. در دوران حکومت فردریک سوم در سال ۱۴۶۹ شهر تحت فرمان اسقف اعظم درآمد و کلیسا به کلیسای جامع تبدیل شد. به خاطر داشته باشید که شبستان کلیسا در طول برگزاری مراسم عشای ربانی بسته می‌شود.

بلیط‌های جامع شامل انواع تورهای گردشگری ازجمله تورهای گوردخمه، برج جنوبی و برج شمالی هستند. تورها به مدت ۳۰ دقیقه طول می‌کشند و شامل بازدید از شبستان می‌شوند.

جاذبه های اتریش

قلعه هوهنسالزبورگ – سالزبورگ

قلعه‌ی هوهِنسالزبورگ (Hohensalzburg) یکی از برجسته‌ترین نمادهای سالزبورگ (Salzburg) و یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های این شهر است. می‌توانید به سادگی نیمی از روز را در این قلعه سپری کنید و از دیوارهای مرتفع آن شاهد مناظر زیبای دوردست و مناره‌های شهر، رودخانه‌ی زالتساک (Salzach) و کوهستان‌ها باشید. برای رسیدن به قلعه می‌توانید یک مسیر ۱۵ دقیقه‌ای را از مرکز شهر آغاز کنید. همچنین می‌توانید با فِستونگسبان فونیکولار ( Festungsbahn funicular) سفری سریع‌تر به سمت قلعه داشته باشید.

این قلعه در سال ۱۰۷۷ توسط گِبهارد فون هِلفِنشتاین (Gebhard von Helffenstein)، زمانی‌که امپراطوری روم در کشمکش با پاپ بود، ساخته شد. ساختار فعلی این قلعه، عظمت خود را مدیون لئونارد فون کویتشاخ (Leonard von Keutschach)، شاهزاده و اسقف اعظم سالزبورگ است. او از سال ۱۴۹۵ تا ۱۵۱۹ حکومت کرد و آخرین حاکم فئودالی این شهر بود. در بازدید از این قلعه می‌توانید از تالار طلایی یا گُلدن هال (Golden Hall)، با سقف طلایی و زیبایش که یک آسمان پرستاره را تداعی می‌کند، دیدن کنید.

جاذبه های اتریش

قلعه هوهنسالزبورگ – سالزبورگ

در زمان‌های گذشته ضیافت‌های شام باشکوهی در این تالار برگزار می‌شد. با تهیه‌ی بلیط می‌توانید به موزه‌ی ماریونت (Marionette Museum) سر بزنید و از موزه‌ی قلعه دیدن کنید. در این موزه می‌توانید ۱۶۱۲ آیتم جالب از تاریخ سالزبورگ که شامل وسایل قرون وسطایی، زره‌ها و برخی از وسایل وحشتناک شکنجه هستند را ببینید. گُلدن هال سالانه محل برگزاری کنسرت‌های زیادی است که بیشتر آن‌ها بر روی آثار موتزارت متمرکز هستند. برای اطلاع از برنامه‌ی کنسرت‌ها و قیمت بلیط‌ها می‌توانید سری به این وبسایت بزنید.

جاذبه های اتریش

قلعه اورت – گموندن

قلعه اورت (Seeschloss Ort) کمی دورتر از حاشیه‌ی دریاچه قرار دارد و از طریق یک مسیر پیاده‌روی قابل دسترس است. گفته می‌شود این قلعه بر روی ویرانه‌های یک قلعه‌ی رومی قرار گرفته است و قدمت آن به سال ۹۰۹ یا پیش از آن باز می‌گردد. البته قلعه‌ی اورت در قرن هفدهم بازسازی شد و در قسمت شرقی دریاچه خودنمایی می‌کند. توسکانا پارک (Toscana Park) منطقه‌ی حفاظت‌شده‌ای است که پس‌زمینه‌ی زیبایی را در پشت قلعه به نمایش می‌گذارد.

 

 

 

جاذبه های گردشگری ازبکستان

جاذبه های گردشگری ازبکستان

جاذبه های گردشگری فیلیپین

جاذبه های گردشگری فیلیپین

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا