جاذبه های گردشگری فیلیپین

شنبه 10 اردیبهشت 1401 جاذبه های گردشگری
جاذبه های گردشگری فیلیپین

فیلیپین بهشتی استوایی در آب‌های اقیانوس آرام است که از ۷۰۰۰ جزیره تشکیل شده است. در جزیره فیلیپین مردمان محلی و بسیاری از قبایل بومی زندگی می‌کنند. فیلیپین از ساحل های بی‌شمار و شگفتی‌های طبیعی اعجاب‌آور گرفته تا محوطه‌های تاریخی جالب‌توجه و تجارب بی‌همتا، سرشار از تفریحات و دیدنی‌های مهیج فراوان است در ادامه قصد داریم شما را با جاذبه های گردشگری فیلیپین بیشتر آشنا کنیم.

جاذبه های گردشگری فیلیپین

جاذبه های گردشگری فیلیپین

برای توصیف مانیل پایتخت کشور فیلیپین بهترین صفت می تواند «مروارید شرق» باشد. این شهر رنگارنگ زیبایی بی حد و حصری دارد و همین خود دلیلی بر شگفت انگیز بودن آن شده است. مانیل نقطه شروع‌ خوبی برای سفر به فیلیپین می باشد چرا که ترکیبی که از چندین فرهنگ مختلف بومی، اسپانیایی، چینی و آمریکایی می باشد و جالب است بدانید که مانیل با ۱۲ میلیون جمعیت یک هرج و مرج به تمام معناست، تضاد طبقاتی در این شهر بیداد می‌کند.

در حالی که کودکان فقیر بسیاری را در حال پاک کردن شیشه‌های خودرو می‌بینید مراکز خرید مانیل مملو از ثروتمندان است. از لحاظ فرهنگ و آشپزی نیز از این کشور ناامید نخواهید شد، بخاطر ۳۰۰ سال سلطه اسپانیا بر این کشور و تجارت با کشور چین و بخاطر حضور مهاجرین مالزیایی می توانید از غذاهای فیلیپینی نهایت لذت را ببرید. اما ما در این مطلب از مجله ی دایان قصد داریم تا درباره جاذبه های گردشگری فیلیپین که اغلب در پایتخت رنگارنگ آن مانیل قرار دارند صحبت کنیم. اینکه اطلاعاتی درباره جاذبه های هر کشوری که به آن سفر می کنید بدانید می تواند کمک کند تا شما نهایت لذت را از سفرتان ببرید.

جاذبه های گردشگری فیلیپین

ال نیدو | El Nido

ال نیدو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری فیلیپین است که بر روی لبه ی خلیج باکوئیت در پالاوان شمالی نیز قرار گرفته است و به دلیل داشتن ۵۰ پوشش سنگی و همچنین ماهی ها و مرجان های رنگارنگ از شهرت بالایی برخوردار است. جزیره های کوچک و بزرگ ال نیدو پر از غارهای عمیق و تالاب های باشکوه و سواحل شنی سفید زیبا هستند و حیات وحش آنها در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود، گشت های تفریحی با قایق و گشت با اتوبوس نیز برای گردشگران مهیاست. بسیاری از کسانی که با تور فیلیپین حتما به سمت ال نیدو می روند چرا که این جزیره یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری فیلیپین محسوب می شود.

ال نیدو | El Nido

ال نیدو | El Nido

جزیره باتن | Batan Island

جزیره ی دیگری به نام باتان هم در این شهر وجود دارد که آن هم جز محبوب ترین جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار می رود. جزیره باتان خود با صخره های سرسبز و آب های موجدار برای موج سواری، تپه های باشکوه و گاوهای در حال چرا، خانه های سنگی، کلیساهای اسپانیایی و در کل بهشتی زیر پتوی کهکشان راه شیری، در اختیار گردشگران قرار دارد. عمده علت شهرت این جزیره سفر تعداد زیاد توریست چینی به سمت آن می باشد.

جزیره باتن | Batan Island

جزیره باتن | Batan Island

جزیره اپو | Apo Island

جزیره دیدنی و جذاب اپو یکی از بهترین جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار می رود. زمانی جزیره اپو یک دهکده ی ماهیگیری در دورترین مسیر توریستی به شمار می رفته و گردشگران می توانستند در این ناحیه از گشت های تفریحی در اقیانوس لذت ببرند و دل نگرانی ها را کنار بگذارند.

جزیره اپو | Apo Island

جزیره اپو | Apo Island

داوائو سیتی  | Davao City

در جنوب کشور فیلیپین یک مرکز تجاری، اقتصادی و آموزشی وجود دارد که نام آن داوائو سیتی است که آمیزه ای جالب از حیات رنگارنگ، حیات وحش و حیات شهری به شمار می رود. به جرات می توان گفت که در این شهر به هیچ وجه دزدی رخ نمی دهد و خیابان های آن از تمیزی برق می زند. نمادهای رفاه شهری و تمدن از جمله فروشگاه های بزرگ، اتصال وای فای، کافی شاپ ها و دانشگاه ها همه و همه در دسترس شهروندان قرار دارند. جشنواره کادایاوان نیز از دیگر جذابیت های این شهر است، این شهر در کوهپایه بلندترین قله فیلیپین یعنی کوه اپو قرار دارد.

داوائو سیتی  | Davao City

داوائو سیتی  | Davao City

موزه ملی فیلیپین

موزه ملی فیلیپین برای علاقه‌مندان به آثار فرهنگی و تاریخی یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری شهر است. شما در این موزه می‌توانید شاهکار معروف و خیره‌کننده خوان لونا را از نزدیک مشاهده کنید. گردش در موزه ملی مساوی با قدم زدن در گنجینه‌ تاریخی فیلیپین است. هزینه موزه برای گروه‌های توریستی ارزان‌تر است.

 پارک قهرمان ملی

پارک ریزال(Rizal) که به نام لونتا(Luneta) هم مشهور است، در نزدیکی منطقه تاریخی شهر واقع شده است. این پارک به احترام قهرمان ملی دکتر خوزه ریزال (نویسنده و روشنفکر انقلابی) که در سال ۱۸۹۶ در این منطقه هدف تیراندازی قرار گرفت، ساخته شده است. این پارک ۲۲ هکتار مساحت دارد و برای مردم شهر یک پناهگاه آرام برای پیدا کردن آرامش در دل یک شهر شلوغ است.

پارک قهرمان ملی

پارک قهرمان ملی

بازار چانه‌ زن‌ ها

خوب جذاب ترین فعالیتی که می توانید در سفر انجام دهید، خرید کردن است. بازار چانه زن ها که با نام بازار دیویسوریا در این کشور مشهور است می تواند جز جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار بیاید. تمام مردم فیلیپین از اقصی نقاط این کشور برای خرید و معامله‌های اصلی به این خیابان می ‌آیند. در ایام کریسمس گرچه تراکم این جمعیت افزایش پیدا می ‌کند اما حال و هوای خیابان بسیار دوست داشتنی است. این بازار برای کسانی که عاشق مراکز خرید رنگارنگ هستند جذابیت زیادی دارد.

بازار چانه‌ زن‌ها

بازار چانه‌ زن‌ ها

دریاچه پیناتوبو | Lake Pinatubo

دریاچه ی بسیار زیبا و محصورکننده ای به نام پیناتوبو که با توجه به طبیعت زیبایی که دارد جز بهترین جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار می ورد. این دریاچه که پس از زلزله سال ۱۹۹۱ و فعال شدن آتشفشان خاموشی به همین نام درست شد، در استان زامبالیز در شمال غربی فیلیپین قرار دارد و تبدیل به یکی از انتخاب های گردشگران برای سفر به فیلیپین شده است.

 دریاچه پیناتوبو | Lake Pinatubo

دریاچه پیناتوبو | Lake Pinatubo

سیکوئیجور | Siquijor

همانطور که می دانید حدود ۷۰۰۰ جزیره در کشور فیلیپین وجود دارد و این خود می تواند به تنهایی سبب جذب گردشگر شود چرا که هر جزیره برای خودش می تواند جذابیت های ویژه ی مخصوص به خودش را داشته باشد. در منطقه ی فولکور فیلیپین جزیره کوچکی به نام سیکوئیجور وجود دارد که با سنت های عرفانی و مردم بومی که دارد شهرت بسیاری در بین مردم فیلیپین و همچنین گردشگرانی که به سمت آن سفر می کنند دارا می باشد. این جزیره کوچک زمانی پایگاه مستحکم میسیونری های کاتولیک در منطقه بود و به همین علت در آن کلیساهای ۳۰۰ ساله یافت می شود که گنجینه ملی این مجمع الجزایر محسوب می شوند.

سیکوئیجور | Siquijor

سیکوئیجور | Siquijor

ساگادا | Sagada

دهکده ی دیگری به نام ساگادا در شمال فیلیپین قرار دارد و به دلیل زیبایی های بی نظیری که دارد جز جاذبه های گردشگری فیلیپین نیز قرار می گیرد. این دهکده منبع فرهنگ ایفوگائو است و تا به امروز زنده و سالم باقی مانده است و مقصدی برای گردشگران تورهای فیلیپین شده است. یکی از دلایلی که مسافران به سمت این دهکده جذب می کند تابوت های آویزان شده از روی صخره ها و زمین های برنج کاری شده می باشد. دهکده ی ساگادا با دنیایی از شب های سرد و صبح های مه آلود با بقیه کشور که بسیار گرم است زمین تا آسمان فرق دارد.

ساگادا | Sagada

ساگادا | Sagada

 جزیره بوراکی | Boracay Island

دیگر جاذبه ی گردشگری فیلیپین که می خواهیم آن را معرفی کنیم، جزیره بوراکی است که شبیه استخوان سگ می ماند. این جزیره دیدنی مظهری از تفریح و مهمانی های شب تا صبح در این شهر توریستی به شمار می رود. جزیره بوراکی در واقع پایتخت ساحلی فیلیپین به شمار می رود و ساحل آن جواهر گرانبهایی از شن های ریز و سفید و آب های فیروزه ای است که در ۴ کیلومتری این جزیره قرار گرفته است. بوراکی به عنوان پناهگاه استوایی این کشور، هر چیزی که از یک شهر بزرگ انتظار دارید نظیر آشپزی بین المللی، هتل های ۵ ستاره، و حیات شبانه پرشور و زنده را در خود دارد. اگر هم این چیزها را نمی خواهید می توانید به ساحل پوکا در شمال جزیره بروید و از تنهایی آرامش بخش زیر درختان نخل و موج سواری لذت ببرید.

جزیره بوراکی

جزیره بوراکی | Boracay Island

داراگا | Daraga

فیلیپین کشوری با جاذبه های مختلف است که هر کدام می تواند به تنهایی گردشگران زیادی را به سمت خود جذب کند. داراگا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فیلیپین است که در جنوب شرقی لوزون قرار گرفته است و در پس زمینه آن یک آتشفشان بزرگ نیز وجود دارد. داراگا دهکده کشاورزی مرتفعی است که به تدریج شهری شده و گردشگران زیادی به سوی آن روان شده اند. علیرغم شلوغی مرکز شهر، در نواحی برنج کاری در کوهپایه ها، زندگی روستائی جریان دارد.

داراگا | Daraga

داراگا | Daraga

ویگان | Vigan

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری فیلیپین منطقه ویگان است که جز میراث جهانی یونسکو به شمار می رود. این منطقه ی گردشگری که در شمال شرقی فیلیپین قرار گرفته نیز تاریخ و معماری آن با خیابان های سنگفرش شده، کلیساهای باروک و عمارت های اسپانیایی نیز ترکیب شده و از محبوب ترین جاذبه های گردشگری فیلیپین به شمار می رود.

ویگان | Vigan

ویگان | Vigan

باغ وحش

باغ وحشی در ۲۵ جولای ۱۹۵۹ برای عموم مردم فیلیپین راه اندازی شد، این باغ وحش علاوه بر کاربرد تفریحی که دارد برای آموزش و مطالعه درباره گیاهان و جانوان هم مورد استفاده قرار می گیرد. مساحت باغ وحش ۵٫۵ هکتار است که خانه بیش از ۵۰۰ حیوان محسوب می‌شود، باغ وحش فیلیپین برای گردش یک روزه همراه با خانواده یک مکان مناسب است.

جاذبه های گردشگری اتریش

جاذبه های گردشگری اتریش

جاذبه های گردشگری آلمان

جاذبه های گردشگری آلمان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا