جاذبه های دیدنی کورک ، شهری در ایرلند

یکشنبه 11 تیر 1402 جاذبه های گردشگری

جاذبه های دیدنی کورک ، شهری در ایرلند

کورک به خاطر صحنه غذایی فوق‌العاده و پاب‌های سازگار با بودجه‌ای که دارد، شناخته شده است. این شهر در جنوب غربی ایرلند واقع شده و با مناظر زیبایی پر شده است. این شهر بسیاری از مناظر را برای غوطه‌ور شدن و کاوش فرهنگ پویای آن ارائه می‌دهد، به ویژه قلعه و باغ‌های بلارنی آیکنیک و بازار غذای انگلیسی سده ۱۸.

 

 

۱. قلعه بلارنی

قلعه بلارنی، که در شهر کورک ایرلند قرار دارد، به دلیل اهمیت تاریخی‌اش یکی از جاذبه‌های مشهور این شهر است. این قلعه هنوز هم به دلیل ساخته شدن توسط کرماک مک‌کارتی، بزرگترین رئیس قبیله ایرلند، به عنوان یک نماد مشهور باقی مانده است. همچنین به دلیل بقایای قوی‌ترین برج‌های باقیمانده در ایرلند هم شناخته می‌شود، زیرا قرن‌ها را برایش پشت سر گذاشته است.

 

۲. گذراندن عصر در ساحل اینچی‌دانی

ساحل اینچی‌دانی که در کورک ایرلند واقع شده است، برای کسانی که به دنبال آرامش و دیدن زیبایی‌های طبیعی هستند، باید بازدید الزامی باشد. در این ساحل، بسیاری از فعالیت‌هایی مانند شنا و آفتاب‌گرفتن وجود دارد. برخی از بازدیدکنندگان حتی از این ساحل برای برگزاری رویدادهای خصوصی مانند عروسی‌ها و سالگردها استفاده می‌کنند.

 

۳. کلیسای هونان

در شهر کورک ایرلند، کلیسای هونان یک کلیسای کاتولیک کوچک است که به دلیل طراحی زیبایش شهرت دارد. این کلیسا در سال ۱۹۱۵ ساخته شده است و در گذشته تاریخی و ثروتمندی داشته‌است که کلیسای کالجیایی سنت فینبار ویژگی‌های معماری آن را الهام بخشیده‌است. بازدیدکنندگان به دلیل آرامش بخشی که در آن وجود دارد، این مکان را برای دعا و اندیشه علاقه‌مند خواهند داشت.

 

۴. محل نانو نیگل

محل نانو نیگل را کشف کنید، یک آرامش بخش در قلب شهر کورک. برای تجربه‌ی تاریخی، یک پیاده‌روی در باغ‌های دوست‌داشتنی، بازدید از کتابفروشی و توقف در رستوران دلی عالی زمان بگذارید. تجربه‌ی تاریخی، زندگی در قرن ۱۸ در کورک را به تصویر می‌کشاند و داستان نانو نیگل، که برای کمک به فقرا و آموزش آن‌ها به دلسوزی کار کرد، را تعریف می‌کند. از طریق یک نمایشگاه تعاملی، درباره‌ی این که چگونه او سوخته خوانی برای تشکیل خواهران نمایشی داد و مدارس مختلفی برای کودکان تاسیس کرد، آموزش ببینید. با بازدید از بی‌خانمانان در شب، شنیدن داستان نانو که به عنوان بانوی فانوس شناخته می‌شود، را بشنوید.

 

۵. قلعه الیزابت

قلعه الیزابت که در کورک ایرلند قرار دارد، برای کسانی که علاقه‌مند به بازدید از جاذبه‌های گردشگری هستند، بسیار مناسب است. این قلعه در اوایل قرن ۱۷ ساخته شده و دارای یک طراحی معماری برجسته است. بازدیدکنندگان از منظره‌ی شهر از قلعه لذت خواهند برد و طراحی زیبای آن را تحسین خواهند کرد.

 

۶. قلعه چارلز

قلعه چارلز، یک قلعه ایتالیایی در ایرلند، یک مثال کلاسیک از قلعه با شکل ستاره‌ای است. این یکی از چندین قلعه است که این نوع طراحی را دارا می‌باشد. بازدیدکنندگان می‌توانند در حین بازدید از این قلعه، منظره‌ی بندر کینسیل را که به نمایش گذاشته می‌شود ببینند و تحسین کنند.

 

۷. کلیسای سنت آن و زنگ‌های شاندون

کلیسای سنت آن و زنگ‌های شاندون که در کورک ایرلند قرار دارد، یکی از شاخص‌ترین نمادهای این منطقه است زیرا دارای معماری مشهور و زنگ‌های بزرگی است. گردشگران به دلیل زنگ‌های بزرگش به این کلیسا سفر می‌کنند و یک گفت‌وگو وجود دارد که افراد واقعی محلی باید در شعاع شنیدن این زنگ‌های مشهور شمالی به دنیا آیند.

 

۸. دانشگاه کالج کورک

این دانشگاه در سال ۱۸۴۵ پس از یک مبارزه طولانی برای تأسیس یک مؤسسه آموزش عالی در استان منستر تأسیس شد. این دانشگاه در ۴۲ اکر زمین جنگلی واقع شده است و تنها ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از مرکز شهر کورک فاصله دارد. در زمانی که دانشگاه برای دانشجویان خود در سال ۱۸۴۹ درب‌های خود را باز کرد، ۱۱۵ دانش‌آموز ثبت نام کردند. اتاق سنگی مربع اصلی دانشگاه دارای بزرگترین مجموعه سنگ‌های اوگام در حال نمایش عمومی در ایرلند است.

 

۹. گالری هنر کرافورد

گالری هنر کرافورد در کورک ایرلند، یک مؤسسه فرهنگی ملی است که بازدیدکنندگان می‌توانند آثار هنری تاریخی و معاصر را ببینند. این گالری بیش از ۳۰۰۰ اثر ایرلندی و اروپایی دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند تاریخ و فرهنگ این کشورها را ببینند.

 

۱۰. موزه عمومی کورک

موزه عمومی کورک در دو ساختمان قرار دارد، یکی ساختمانی از قرن نوزدهم و دیگری یک ساختمان جدید در سال‌های اخیر ساخته شده است. این موزه، بیشتر حفریات باستان‌شناسی منطقه کورک را نمایش می‌دهد. نمایشگاه‌های دیگر شامل ابزارهای استخراج معدن عصر برنز و آثار باستانی یونان و مصر هستند.

 

۱۱. گالری لوئیس گلاکسمن

گالری لوئیس گلاکسمن یک گالری هنری است و به خاطر معماری منحصر به فرد خود مشهور است. این گالری به عنوان “بهترین ساختمان عمومی در ایرلند” توسط انجمن معماران ایرلند انتخاب شده است. این گالری فضاهای نمایش بزرگ، اتاق سخنرانی، مرکز تحقیقاتی، کتابخانه هنر، یک رستوران با نمای رودخانه و یک فروشگاه گالری دارد.

 

۱۲. بازار انگلیسی

بازار انگلیسی که در کورک ایرلند قرار دارد، یک بازار پوشیده و سالن غذا شناخته شده به دلیل تنوع کالاهایی که فروش می‌دهد است. همچنین در این بازار رستوران‌ها و غذاخوری‌هایی مانند رستوران شف مشهور شده یکی از شهرت‌های برجسته است. این بازار همچنان یک مکان نمادین برای خرید مواد غذایی و ذوق‌بخشیدن به طعم‌های اصیل این کشور است.

 

۱۳. پارک اسقف لوسی

پارک اسقف لوسی بین خیابان گرند پاراد و خیابان اصلی جنوبی در شهر کورک قرار دارد. این پارک در سال ۱۹۸۶ افتتاح شد. بخش‌هایی از دیوارهای قدیمی شهر که توسط دپارتمان باستان‌شناسی حفاری شده بودند، در داخل پارک پیدا شده‌اند. این دیوارها باقیمانده قلعه هوپول در نظر گرفته می‌شوند. بسیاری از سفال‌ها از حفاری استخراج شده و در موزه کورک نگهداری می‌شوند. اکنون مردم محلی از این پارک به عنوان محل جمع شدن و تفریح استفاده می‌کنند.

منبع : MSN

 

سنگین‌ترین ساختمان‌های جهان

سنگین‌ترین ساختمان‌های جهان

کشور قرقیزستان

کشور قرقیزستان/همه چیز درباره کشور

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا