غذاهای لذیذ منتون شهری در فرانسه

یکشنبه 11 تیر 1402 فناوری

غذاهای لذیذ منتون شهری در فرانسه

منطقه مانتون (Menton) با جمعیت ۲۷٬۶۵۵ نفر، در شهرستان آلپ-ماریتیم واقع شده و به ناحیه پروانس آلپ-کوت دازور در کشور فرانسه تعلق دارد.در این مقاله به معرفی برخی از غاهای لذیذ این منطقه پرداخته ایم. این مطالب از سایت MSN ترجمه شده است.

۱. فوگاس

اگرچه بسته به منطقه، بسیاری نسخه‌های مختلفی از فوگاس وجود دارد، اما فوگاس یک نان شبیه به نوعی نان تاف، سنتی فرانسوی است که از منطقه پرووانس می‌آید. این نان معمولاً شکل دانه گندم دارد و با برش‌هایی به شکل یک برگ تزئین می‌شود. در پرووانس، فوگاس عمدتاً با افزودن روغن زیتون و زیتون منطقه، پنیر، سیر یا ماهی ماکرل تهیه می‌شود. نسخه‌های دیگر ممکن است شامل انجیر، میوه خشک یا پنیر روکفور و خشکبار باشد. این نان با شکر و آب پرتقال شیرین می‌شود.

۲. پیزالادیر

پیزالادیر به دلیل نانی که در آن استفاده می‌شود، اغلب با پیتزا مقایسه می‌شود. این غذا پس از آن در سراسر منطقه لیگوریا جغرافیایی و فرهنگی گسترش یافت، به این معنا که بین رودخانه‌های ماگرا و وار قرار داشت. پس از ضمیمه شدن شهرستان نیس به فرانسه، آشپزی نیس به طور نادرستی به آشپزی فرانسوی ارتباط داده شد و سعی شد بسیاری از غذاهای لیگوری را با برچسب فرانسوی معرفی کرد.

۳. سوکا

سوکا یک غذای سنتی از نیس، فرانسه است. این یک نوع نان سبک و بدون خمیر است که از آرد نخود فرنگی تهیه می‌شود. به طور معمول، آن روی یک صفحه مسی کوچک پخته می‌شود، اما می‌توان از یک ماهیتابه آهنی استفاده کرد. سوکا هنگام پختن بالا نمی‌رود. بهتر است که بیرون آن را کمی قهوه‌ای کنید ولی پس از حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه آن را از روی حرارت بردارید تا قسمت وسطی آن هنوز خامه‌ای باقی بماند.

۴. پن بانیه

پن بانیه یک نوع ساندویچ است که به عنوان یک غذای ویژه در فرانسه، به خصوص در شهر نیس شناخته می‌شود و از نان گندم کامل و لایه‌لایه سالاد تشکیل شده است. به طور سنتی از یک نوع نان خمیری تلخ به نام “پن دو کامپانی” استفاده می‌شود. سالاد معمولاً شامل ترکیبی از سبزیجات خام، روغن زیتون، نمک، فلفل و تخم‌مرغ‌های پخته شده است. همچنین معمولاً شامل ماهی ماکرل، ماهی تن یا ترکیبی از هر دو است.

۵. لیمو

لیمو یک میوه از خانواده گیاهان گلدار است که درخت آن از خانواده Rutaceae و در مناطق جنوب آسیا رشد می‌کند. لیموهای مانتون به عنوان دارویی برای تاریکی زمستان شناخته می‌شوند. این نوع لیمو شیرین‌تر است و بخش عمده‌ای از فرهنگ و تاریخ ساحل آزور فرانسه را تشکیل می‌دهد. لیموهای مانتون به دلیل طعم خارق‌العاده‌ی آن شناخته شده‌اند و به سراسر جهان صادر می‌شوند.

۶. سالاد نیسواز

سالاد نیسواز یک سالاد فرانسوی از نیس است که در ابتدا از گوجه‌فرنگی و تخم‌مرغ‌های پخته شده، زیتون نیسواز، ماهی ماکرل یا تن ماهی و با سس روغن زیتون تهیه می‌شد. این سالاد در قرن بیستم شهرت جهانی پیدا کرد. این سالاد می‌تواند شامل فلفل‌های قرمز، کنگر فرنگی، پیازچه و سبزیجات خام فصلی باشد.

۷. میوه خشک

میوه خشک، میوه‌ای است که اکثر محتوای آب اصلی آن به طور طبیعی یا از طریق روش‌های خشک کردن حذف شده‌است. نمونه‌هایی از روش‌های خشک کردن شامل خشک کردن به ماهیت آفتاب، دستگاه‌های خشک کننده و یا استفاده از خشک کن‌های ویژه هستند. به عنوان مثال، زیتون خشک شده دارای بافتی سفت و طعمی تلخ است.

۸. روغن زیتون نیس

این نوع ویژه‌ی روغن زیتون، در منطقه‌ی آلپ ماریتیم، یک منطقه نزدیک به نیس در جنوب شرق فرانسه تولید می‌شود. این روغن اکثراً با نوعی زیتون به نام کایتلیر ساخته می‌شود. روغن زیتون نیس به خاطر داشتن عطری دلپذیر، که بویی از سیب‌های رسیده، بادام و فندق تولید می‌کند، متمایز است. به طور کلی طعم آن شیرین است و معمولاً در دمای اتاق سرو می‌شود.

بیو جذاب برای اینستاگرام

بیو جذاب برای اینستاگرام

قدرتمندترین SUV های جهان

قدرتمندترین SUV های جهان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا