انواع ماسک روغن زیتون برای پوست و مو

یکشنبه 1 اسفند 1400 سلامت
انواع ماسک روغن زیتون برای پوست و مو

انواع ماسک روغن زیتون برای پوست و مو

ماسک زیتون از ترکیب روغن زیتون که از محبوب‌ترین روغن‌های نباتی در جهان محسوب می‌شود با مواد مغذی دیگر تهیه می‌شود. این ماسک برای سلامت پوست و مو بسیار موثر است و یک جادوی زیبایی به حساب می‌آید.

روغن زیتون دارای مواد مغذی فراوانی مانند امگا ۳ و ویتامین ای است که برای پوست و مو از مزایای زیادی برخوردار است. همچنین از روغن زیتون خام می‌توان در محصولات آرایشی ارگانیک، کرم‌ها و مرطوب کننده‌ها استفاده کرد. ترکیب زیتون با مواد مختلف تنوعی از ماسک‌ها را به وجود می‌آورد که به لطافت و درخشندگی پوست و مو کمک می‌کند.

ماسک زیتون و جوش شیرین

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک قاشق روغن زیتون ترکیب کرده. صورت را با آب شسته و ماسک را روی صورت می‌گذارید. بعد از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بشوئید. این روش یک روز در میان تکرار شود.

ماسک زیتون، دارچین و عسل

ابتدا ۲ قاشق عسل و ۱ قاشق دارچین را به خوبی با هم مخلوط کنید. این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خو بگذارید. سپس صورت خود را با آب بشویید. بعد از آن مقداری روغن زیتون به صورت خود مالیده و دوباره با آب صورت خود را بشویید. این ماسک را هر روز استفاده کنید.

ماسک زیتون و شکر

می‌توانید روغن زیتون را با کمی شکر مخلوط کرده و بر روی پوست ماساژ دهید. بگذارید شب تا صبح بماند و بعد صورت خود را بشوئید. تکرار این روش هر شب اشکالی ندارد.

ماسک زیتون و نارگیل

دو قاشق روغن زیتون را با یک قاشق روغن نارگیل ترکیب کنید تا حالت کرم شود. سپس روی پوست خود قرار داده. این کار شب قبل از خواب انجام دهید و اجازه دهید شب تا صبح بماند. انجام این کار هفته‌ای ۳ بار کافی است.

ماسک زیتون و آب لیمو

ابتدا روغن زیتون و آب لیموی تازه را مخلوط کرده و به حالت دورانی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست ماساژ می‌دهید. سپس با آب بشوئید. این اسکراب را هر روز استفاده کنید.

 

انواع ماسک روغن زیتون برای پوست و مو

انواع ماسک روغن زیتون برای پوست و مو

((انواع ماسک مو با روغن زیتون))

 ماسک زیتون، لیمو و عسل

روغن زیتون را کمی گرم کنید. سپس با یک عدد لیمو و دو قاشق عسل ترکیب کنید. مخلوط را روی موهایتان بمالید و آن را ماساژ دهید تا تمام قسمت‌ها را در بر بگیرد. بعد از ۱۵ دقیقه سرتان را بشوئید. هفته‌ای یک بار کافیست.

ماسک زیتون و تخم مرغ

ابتدا ۳ قاشق روغن زیتون و یک عدد تخم مرغ را با هم ترکیب کرده. (در صورت موجودی نصف موز را هم به آن اضافه کنید.) می‌توانید از یک همزن استفاده کنید. ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی سرتان گذاشته و سپس با شامپو و آب ولرم بشوئید.

ماسک زیتون، آلوئه ورا و ماست

ابتدا سه قاشق ژل آلوئه ورا را با دو قاشق ماست و روغن زیتون ترکیب کرده. به مدت ۳۰ دقیقه اسکراب را روی سر گذاشته. در ابتدا کمی ماساژ دهید. سپس با شامپو و آب ولرم بشوئید.

 

انواع ماسک روغن زیتون برای پوست و مو

انواع ماسک روغن زیتون برای پوست و مو

خواص زیتون برای بدن

  • برای مو: درمان خشکی مو/ درمان شوره سر/ درمان سفیدی مو /مانع وز شدن مو/ آبرسانی مو‌ها
  • برای ناخن: موثر در رشد ناخن/ درمان شکنندگی ناخن/ درمان نرمی ناخن
  • برای پوست: بر طرف کردن چین و چروک/ رطوبت رسانی کافی/ محافظت در برابر نور خورشید/ درمان خشکی/ درمان کننده سوزش و آفتاب سوختگی/ لایه بردار/ درمان التهابات پوستی
  • تقویت مژه و ابرو/ درمان خارش چشم
  • درمان خشکی لب
  • همچنین مصرف زیتون باعث کاهش استرس می‌شود.

 

کمر

از کمردرد تا مشکلی جدی‌تر!

چند قرص‌های لاغری وعوارض آن

چند قرص‌های لاغری وعوارض آن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا