نحوه تخلیه دستگاه حضور و غیاب

یکشنبه 9 مرداد 1401 بازار

تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب یعنی چه ؟ تاکنون برای شما سوال پیش آمده که هر دستگاه حضور و غیاب  چقدر می تواند حجمی از اطلاعات را نگهداری کند؟ تخلیه دستگاه حضور و غیاب شرکت، یکی از کارهایی است که در جهت پر نشدن سیستم، باید به طور روتین انجام شود. نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب با استفاده از روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه، افق فراویژن  به معرفی این روش ها پرداخته است. همانطور که می‌دانید اطلاعات کارمندان در دستگاه حضور و غیاب ثبت می شود پس قطعا برای محاسبه حقوق و دیگر اطلاعات کارکنان نیاز است هر چند مدت یک بار تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب صورت بگیرد. افق فراویژن مراحل تخلیه دستگاه حضور و غیاب را در مشهد به صورت حرفه‌ای انجام می دهد و راهنمایی‌های لازم را به شما خواهد داد.

شرکت افق فراویژن یکی از شرکت‌های فعال و شناخته شده در حوزه طراحی و تولید انواع نرم افزار حضور و غیاب آماده ارائه مشاوره رایگان برای انتقال اطلاعات از یک سیستم حضور و غیاب به سیستم حضور و غیاب جدید است.

نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب

تخلیه انواع دستگاه حضور و غیاب به چه شکل است؟

دستگاه حضور و غیاب شامل انواع مختلفی است. هر کدام از انواع دستگاه حضور و غیاب به روشی تخلیه اطلاعات آن انجام می شود. از سری دستگاه های حضور و غیاب می توان به دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی، دستگاه حضور و غیاب تشخیص صدا، دستگاه حضور و غیاب ترکیبی و … اشاره کرد.

اجزا و بخش های مختلف هر کدام از این دستگاه ها، متفاوت است. در نتیجه ممکن است زمان تخلیه دستگاه حضور و غیاب هرکدام از این موارد متغیر باشد. برای مثال یکی از سیستم ها از باطری دستگاه حضور و غیاب حرفه ای استفاده می کند و سیستم پاسخگوی اطلاعات بیشتری خواهد بود. در نهایت تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب در تایم دیرتری صورت می گیرد.

برند دستگاه حضور و غیاب یکی از مواردی است که می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی کارکرد و همچینن ویژگی‌های یک دستگاه داشته باشید، توجه به انواع دستگاه حضور و غیاب در زمان انتخاب دستگاه حضور و غیاب می‌تواند خرید بهتری را برایتان به ارمغان آورد.

روش های تخلیه دستگاه حضور و غیاب چیست؟

نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه های حضوروغیاب شامل روش های مختلفی است. هرکدام از این روش های تخلیه اطلاعات دارای مزایا و معایبی هستند. دستگاه های حضور و غیاب در بیشتر مسائل با نرم افزار در ارتباط است. در روند تخلیه سیستم کنترل تردد، ارتباط دستگاه حضور و غیاب با نرم افزار دیده می شود. تقریبا می توان گفت نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب به سه شکل انجام می شود، که در ادامه هرکدام از روش‌ها را برای شما توضیح خواهیم داد.

تخلیه دستگاه حضور و غیاب

تخلیه دستگاه حضور و غیاب با استفاده از فلش یا هارد

تخلیه دستگاه حضور و غیاب با استفاده از فلش و هارد، جزء ساده‌ترین روش‌های تخلیه اطلاعات است. برای تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب با استفاده از این روش، نیازی به کابل کشی بین دستگاه حضور و غیاب نیست.

برای تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب روی کامپیوتر، باید توجه داشته باشید که فلش شما FAT32 باشد. برای اینکه به اطلاعات فلش مموری خود دسترسی داشته باشید می‌توانید بر روی Properties کلیک کنید و مشخصات مربوطه را ببینید.

پس از اینکه فلش مموری را به دستگاه حضور و غیاب خود متصل کردید، از روی منوی دستگاه حضور و غیاب بر روی انتقال اطلاعات کلیک کنید. اطلاعات دستگاه حضور و غیاب به صورت خودکار به فلش مموری یا هارد انتقال پیدا می‌کند.

البته تخلیه اطلاعات با استفاده از فلش مموری و هارد هم می تواند معایبی داشته باشد. انتقال در این مورد به صورت دستی صورت می گیرد. در نتیجه ممکن است با خطا یا اشتباهی مواجه شود. از سویی دیگر ممکن است با مفقود شدن یا سوختن فلش مشکلاتی در این زمینه برای شما پیش بیاید و اطلاعات حضور و غیاب از بین برود.

توجه داشته باشید که با مفقود شدن فلش یا نیاز مجدد به دسترسی اطلاعات باید از نرم افزار های تخصصی بازیابی اطلاعات استفاده کنید تا بتوانید داده های موجود در دستگاه حضور و غیاب را (اطلاعات کارمندان – ثبت ورود و خروج آنها – مرخصی  و غیبت ها) دوباره بازیابی کنید.

تخلیه سیستم ورود و خروج با اتصال پورت

از روش های رایج تخلیه سیستم دستگاه حضور و غیاب، اتصال مستقیم پورت به دستگاه حضوروغیاب است. با اتصال و برقراری دستگاه به سیستم، اطلاعات را به راحتی می‌توانید استخراج کنید. البته توجه داشته باشید باید یکی از پورت های سریال RST32 یا RS485 مورد استفاده قرار بگیرد.

تخلیه سیستم کنترل تردد با استفاده از شبکه

تخلیه دستگاه کنترل تردد با استفاده از شبکه نیازمند به کابل LAN است. شما باید کابل LAN را به کامپیوتر اتصال دهید. البته با استفاده آی پی دستی هم می‌توانید اتصال را برقرار کنید اما نیازمند صرف کردن هزینه است. جالب است بدانید تخلیه اطلاعات با استفاده از آی‌پی استاتیک به عنوان یکی از بهترین روش ها برای تخلیه سیستم کنترل تردد شناخته شده است.

پس از اتصال دستگاه حضوروغیاب و کامپیوتر، به نرم افزار حضور و غیاب وارد شوید و سپس از منوی اصلی، گزینه گزارشات را بزنید. پس از این کار، دستگاه حضور و غیاب شروع به تخلیه می شود. تخلیه سیستم کنترل تردد با استفاده از شبکه LAN روشی مطمئن و ایمن است.

البته به طور کلی تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب ایران، زیاد چالش امنیتی نخواهد داشت و اصولا این دستگاه ها با چالش امنیتی مواجه نمی شوند.

تخلیه دستگاه ورود و خروج با کمک وای فا (wifi)

انتقال اطلاعات از طریق WiFi فقط در دستگاه­‌هایی که قابلیت اتصال به وای ­فای را دارند و به ماژول­ وای فای مجهز‌اند امکان­پذیر است. ماژول­‌های وای فای قابلیت دریافت داده‌­ها از دستگاه حضور و غیاب و انتقال آن به کامپیوتر شما را دارند. در آخر باید بگوییم که اطلاعات دستگاه حضور و غیاب بعد از تخلیه اطلاعات به کامپیوتر شما منتقل می‌­شود و از طریق نرم افزار حضور و غیاب قابل دسترسی‌­اند.

تخلیه دستگاه حضور و غیاب با استفاده وای فا هم امکان‌پذیر است. البته برای استفاده از این روش، باید دستگاه حضور و غیاب شما قابلیت اتصال به وای فای را داشته باشد.

برای مثال تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب اثر قدیمی با استفاده از این روش امکان‌پذیر نخواهد بود. برای استفاده این روش بهتر است تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب هوشمند را بر عهده بگیرید.

نکاتی درباره تخلیه دستگاه حضور و غیاب

  • تخلیه دستگاه حضور و غیاب رایگان انجام می‌شود و جزء خدمات پشتیبانی افق فراویژن است.
  • تخلیه دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با تخلیه دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی یا دیگر دستگاه ها تفاوتی ندارد.
  • تخلیه دستگاه حضور و غیاب جدید با سرعت بالاتری به نسبت دستگاه حضور و غیاب قدیمی (دستگاه حضور و غیاب پانچی) انجام می‌شود.
  • تخلیه اطلاعات سیستم کنترل تردد بهتر است ماهی یک بار یا حداقل دو ماه یک بار صورت بگیرد.
  • امنیت در تخلیه اطلاعات تا حدودی باید اهمیت داشته باشد. محرمانگی اطلاعات کارکنان مهم است پس به عنوان یک مدیر مراحل تخلیه اطلاعات را به صورت امنیتی انجام دهید.

تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب

چرا تخلیه اطلاعات با شرکت افق فراویژن

افق فراویژن به عنوان مرجعی بزرگ و شناخته شده در زمینه تولید دستگاه حضور و غیاب فعالیت می‌کند. پس از خرید دستگاه حضور و غیاب برند افق فراویژن تمام پشتیبانی های مربوطه در اختیار شما قرار خواهد گرفت و در صورت نیاز به تخلیه اطلاعات سیستم کنترل تردد، به شما راهنمایی هایی را اعلام می‌کنند. آلتون نتورک از دیگر برند های معتبر در زمینه تولید دستگاه حضور و غیاب است که پاسخگویی خوبی برای رفع مشکلات سیستم حضور و غیاب دارند.

سرعت عمل بالا برای مدیران و مسئولان اهمیت دارد. افق فراویژن در تخلیه دستگاه حضور و غیاب سرعت بالایی دارد.

علاوه بر آن دستگاه های حضور و غیاب بیومتریک افق فراویژن سرعت بالایی در ثبت ورود و خروج افراد دارند. سرعت بالای ثبت ورود و خروج دستگاه های افق فراویژن باعث می‌شود تا در کنار دستگاه، ترافیکی بین کارکنان ایجاد نشود. البته سرعت بالای تخلیه دستگاه حضور و غیاب باعث می‌شود تا با سرعت زیاد تخلیه انجام شود و کارکنان مشکلی در ثبت ورود و خروج در آن روز نداشته باشند. خرید دستگاه حضور و غیاب افق فراویژن از طریق سایت به صورت اینترنتی امکان‌پذیر است.

نیاز به مشاوره برای تخلیه اطلاعات سیستم حضور و غیاب دارید؟

شرکت افق فراویژن و شرکت آلتون نتورک ارائه دهنده تجهیزات شبکه و حضور و غیاب، آماده ارائه مشاوره رایگان برای تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب شما هستند، برای دریافت مشاوره همین حالا با ما تماس بگیرید.

دستگاه حضور و غیاب یکی از اجزای اصلی هر سیستم اتوماسیون اداری است. با استفاده از یک سیستم حضور و غیاب حرفه‌ای می‌توانید رفت و آمد کارمندان خود را به صورت عالی و حرفه‌ای رصد کنید. استفاده از دستگاه حضور و غیاب هوشمند این خوبی را به همراه دارد که شرایط برای حقوق و دستمزد کارمندان و دیگر افراد را می‌توانید به راحتی در انتهای ماه در اختیار داشته باشید.

 

منبع: وب سایت آلتون نتورک: altonnetwork.com

پرکردن دندان: مزایا، عوارض و انواع آن

برترین پلیر های پابجی موبایل در جهان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا