آشنایی با ۶ طرز فکر ثروتمندان چگونه است؟

یکشنبه 19 اسفند 1397 موفقیت
طرز فکر ثروتمندان چگونه است؟
طرز فکر ثروتمندان اینگونه است که آن‌ها بر چیزی که می‌خواهند تمرکز می‌کنند، الهام می‌گیرند، مغرور نیستند، خود را به چالش می‌کشند، با خود مهربانند و موفقیت‌های کوچک را نیز جشن می‌گیرند. آن‌ها از منطقه‌ی راحتی خود، به بیرون قدم گذاشته اند.

 

طرز فکر ثروتمندان

ذهن ما تنها یک هدف اصلی دارد و آن هم بقاست. به همین دلیل است که برای حفاظت از وضعیت موجود مبارزه می‌کند. هرچیزی که خارج از عرف باشد برای ذهن یک تهدید بالقوه محسوب می‌شود بنابراین تلاش می‌کند شما را عقب بکشد و در جایی که الان هستید نگه دارد. مشکل این است که با این کار – که با هدف محافظت از شما انجام می‌شود – شما را از فرصت‌های جدید، یادگیری، رشد و همه‌ی چیز‌هایی که ثروتمند شدن لازم دارد، دور نگه می‌دارد. پس چه‌کار می‌توان کرد که طرز فکر ثروتمندان را در خودمان پرورش دهیم؟
در اینجا چند توصیه از راب ریپول، یکی از سخنرانان Success Resources و دانشجوی «تی هارو اکر»، آمده است. هارو اکر نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب نیویورک به نام «راز‌های ذهن یک میلیونر» است.

۱. بر چیزی که می‌خواهید تمرکز کنید نه چیزی که نمی‌خواهید

آیا می‌دانستید که وقتی به کسی تلفن می‌کنید، آن‌ها ۶ ثانیه اول حرف‌هایتان را نمی‌فهمند؟ یا زمانی که وارد یک فروشگاه می‌شوید، متوجه قفسه‌های در فاصله یک متری خود نمی‌شوید؟ حواس ما اینگونه‌اند، ما به کمی زمان برای تنظیم شدن با شرایط نیاز داریم. بگذارید بیشتر توضیح دهم:
از هر فرد ثروتمند و موفقی که بپرسید؛ او درباره قدرت تفکر مثبت و تجسم به شما خواهد گفت. آن‌ها خواهند گفت که باید آنچه را که می‌خواهید مشخص کنید و با انجام این کار، همه‌ی آنچه که طلب می‌کنید را به زندگی خود جذب خواهید کرد. اما یک نکته وجود دارد… زمانی که تجسم می‌کنید، باید آن را در چارچوب مثبتی قرار دهید. این یکی از اصلی‌ترین نکات در طرز فکر ثروتمندان است. اگر تجسم‌های خود را منفی ببینید، همان منفی‌ها را جذب می‌کنید.
چرا؟ چون «نمی‌خواهم‌ها»‌ مثل همان ۶ ثانیه‌ی اول تماس تلفنی هستند. این‌ها شنیده نمی‌شوند؛ بنابراین اگر شغلی را می‌خواهید، باید فکر کنید که «این کار را می‌خواهم» به جای آنکه فکر کنید «نمی خواهم شغل دیگری داشته باشم». ذهن شما «نمی‌خواهم» را نمی‌شنود و «شغل دیگری» برایتان به ارمغان می‌آورد!
طرز فکر ثروتمندان چگونه است؟

۲. یک مربی پیدا کنید

یک مربی یا الگو پیدا کنید و بعد از او کپی برداری کنید. بله، کپی! سعی نکنید چرخ را دوباره اختراع کنید. اغلب ما پیش خودمان فکر می‌کنیم: «من می‌تونم این کار رو به روش خودم و بهتر انجام بدم» و بعد شروع می‌کنیم و … شکست می‌خوریم! از دستورالعمل‌های ثابت شده برای رسیدن به موفقیت کپی‌برداری کنید؛ و اگر هنوز هم اصرار دارید که کار خود را انجام دهید، لطفا بعد از رسیدن به موفقیت آن را انجام دهید! فعلا کسی را پیدا کنید که الهام بخش شما باشد. اگر می‌توانید، با آن‌ها ارتباط بگیرید، مشاوره دریافت کنید و حرف بزنید. اگر نه، زندگینامه‌شان را بخوانید، دوره‌های آموزشی، ویدئوها، مقالات یا هر محتوای دیگری که به آن‌ها مربوط باشد را پیدا کنید و از آن‌ها یادبگیرید.

۳. اجازه ندهید «ایگو» یا «خود» شما کنترلتان کند

خیلی وقت‌ها، ما کنترل رفتارمان را به ایگو (Ego) می‌دهیم. زمانی که کسی به ما آسیب می‌زند، وقتی از کسی «نه» می‌شنویم، وقتی ما را رد می‌کنند… ما برای مراقبت از نفسمان ایگو را فعال می‌کنیم. مسئله این است که ایگو، در چنین شرایطی چیز‌هایی طلب می‌کند که در بلند مدت به نفع ما نیست.
مثلا فرض کنید که شما فردی الهام بخش را پیدا کرده‌اید که می‌خواهید به شما کمک کند. جلو می‌روید و با هیجان از او می‌خواهید که مربی شما شود و او بدون هیچ توضیحی به شما می‌گوید «نه»! واکنشتان چگونه خواهد بود؟ «بسیار خب! از این کارت پشیمون میشی، حالا می‌بینی! من مربی بهتری پیدا می‌کنم»
بله این کار از نفس شما محافظت می‌کند، اما آیا می‌تواند به شما کمک هم بکند؟ اگر این فرد واقعا چیز ارزشمندی برای آموزش به شما دارد، و به هر دلیلی این کار را نمی‌کند، پس با واقعیت روبرو شوید: بهتر است لج نکنید. هنوز هم می‌توانید از او یاد بگیرید. بگذارید غرورتان جریحه دار شود. در طرز فکر ثروتمندان صحبت سر چیز بسیار مهم‌تری است؛ مسئله موفقیت و آینده!
طرز فکر ثروتمندان

۴. با خودتان مانند دوست صمیمیتان رفتار کنید

تا به حال دقت کرده اید که به خودتان چگونه حرف می‌زنید؟ صادق باشید، اگر بهترین دوست شما با شما اینگونه صحبت کند، هرگز دوست او نخواهید ماند! ما اغلب نسبت به خود بی‌احترام، خشن و بازدارنده هستیم. اما اینگونه با دیگران رفتار نمی‌کنیم. پس چرا با خودمان انقدر بدیم؟
این طرز رفتار را تغییر دهید؛ دفعه بعدی که اشتباهی مرتکب شدید، فکر کنید که بهترین دوستتان چنین کاری کرده است، به او چه می‌گویید؟ حالا نوبت خود شماست، همان‌ها را تکرار کن!=

۵. هیچ موفقیتی کوچک و بی‌ارزش نیست

همه ما اهداف بزرگی داریم، و زمانی که به آن‌ها برسیم، احساس می‌کنیم که به موفقیت بزرگی رسیده ایم. ما احساس غرور، خوشحالی و رضایت می‌کنیم. اما همه‌ی آنچه که در مسیر رخ داده چه؟ آن تاکسی که بدون معطلی گیرت آمد؟ یا آن وقت که بدون پرداخت پول اضافه، جایگاه VIP نصیبت شد؟ یا وقتی فلان قرعه کشی را برنده شدی؟
این‌ها هم، همه موفقیت هستند. چیزی تحت عنوان موفقیت کوچک یا بزرگ وجود ندارد. در طرز فکر ثروتمندان موفقیت‌ها به دو دسته‌ی «ارزش جشن گرفتن داره» و «ارزش جشن گرفتن نداره» تقسیم نمی‌شود. اگر دقت کنید، همه‌ی موفقیت‌ها حساب هستند و برای همه باید جشن بگیرید. مهم نیست چقدر بزرگند. موفقیت‌های کوچک را با آغوش باز بپذیرید و ببینید که در بلند مدت همه‌ی این‌ها به یک موفقیت نهایی تبدیل می‌شوند.
طرز فکر ثروتمندان

۶. تنها در شرایط غیر راحت رشد می‌کنید

شما حالا می‌دانید ذهن تمایل به حفظ ثبات دارد. اما اگر شما هم همین را کار کنید، هیچ چیز تغییر نخواهد کرد. اگر خواهان تغییر هستید، باید چیز دیگری را امتحان کنید.
«تی. هارو اکر» می‌گوید: «اگر می‌خواهید میوه را تغییر دهید، ریشه را عوض کنید» شما باید از منطقه‌ی راحتی خود بیرون بیایید تا تغییر ایجاد کنید. اگر از آنچه که در زندگی دارید چندان راضی نیستید، پس تغییر ایجاد کنید. بروید و خود را به چالش بکشید این تنها راه رشد و یادگیری است.
دفعه بعد که حس کردید نگرانید و در دلتان رخت می‌شویند، با خود بگویید: «دارم یاد می‌گیرم. من در حال تبدیل شدن به یک فرد بهتر هستم. من در حال موفق‌تر شدن هستم» به جای ترس و مبارزه با ناراحتی، آن را در آغوش بگیرید.
دست از برنامه ریزی بیشتر بردارید و اقدام کنید.
افراد موفق و ناموفق

9 تفاوت مهم بین افراد موفق و ناموفق

۱۱روش رسیدن به شهرت و محبوبت در محل کار

۱۱راه برای رسیدن به شهرت و محبوبیت در محل کار

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا