حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق و واکنش ترامپ

چهارشنبه 18 دی 1398 گوناگون
دونالد ترامپ

واکنش ترامپ به حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق

جمهوری اسلامی ایران عملیات انتقام ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی را بامداد امروز چهارشنبه با شلیک‌ موشک‌های بالستیک به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد آغاز کرده است.سپاه پاسداران  به مقامات آمریکایی نسبت به واکنش مشابه در قبال پاسخ ایران، هشدار جدی داد. این عملیات با نام عملیات شهید سلیمانی، با رمز مقدس یا زهرا(س) آغاز شده و پایگاه عین الاسد، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا و محل استقرار چهار هزار آمریکایی در عراق هدف قرار گرفته است. این برای نخستین بار بعد از جنگ جهانی دوم است که یک دولت به شکل رسمی به یک پایگاه آمریکا حمله کرده و پاسخ حملات آمریکا را به شکل «رسمی» داده است

واکنش ترامپ به حمله موشکی سپاه پاسداران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه در اولین واکنش رسمی‌اش به پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران، گفت واشنگتن در حال ارزیابی خسارات و تلفات احتمالی است و او به زودی در این مورد بیانیه صادر می‌کند.

ترامپ در توییتر نوشت: «جای نگرانی نیست! از ایران موشک‌هایی به دو پایگاه نظامی واقع در عراق شلیک شده است. ارزیابی تلفات و خسارات الان در جریان است. تا الان همه چیز خوب بوده! ما با فاصله زیاد، قدرتمندترین و مجهزترین ارتش کل جهان را داریم! فردا صبح بیانیه‌ای صادر می‌کنم.»

 محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره حمله موشکی انتقام جویانه کشورمان به پایگاه‌های آمریکا در عراق نوشت: ایران بر اساس بند 51 منشور ملل متحد، اقدامات متناسبی در دفاع از خود انجام داد و پایگاهی که از آن حمله بزدلانه علیه شهروندان و مقام‌های ارشد ما انجام شده بود را هدف قرار داد.وی تاکید کرد: ما به دنبال تنش یا جنگ نیستیم اما در مقابل تجاوز از خود دفاع می‌کنیم.
ظریف وزیر خارجه کشورمان درباره حمله موشکی انتقام جویانه کشورمان به پایگاه‌های آمریکا در عراق نوشت:ما به دنبال جنگ نیستیم اما در مقابل تجاور از خود دفاع می‌کنیم.
نفسی خوشبو

رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان ها یکی از علل بوی بد دهان

 لاغری با نوشیدن آب  

مزایای نوشیدن آب برای لاغری

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا