نکاتی برای سلامتی روزه داران

شنبه 14 اسفند 1400 سلامت
نکاتی برای سلامتی روزه داران

نکاتی برای سلامتی روزه داران

روزه داری به پاکسازی سموم از بدن کمک زیادی می کند ، قند خون و چربی ذخیره شده در ماهیچه ها را کاهش می دهد و ایمنی بدن  را افزایش می دهد این مهم زمانی رخ می دهد که  روزه داران به باید ها و نباید های ماه رمضان که پرشکان و متخصصان به آن اشاره می کنند عمل کنند  واز منافع روزه داری نهایت بهره را ببرند .

نکات مهمی که روزه داران برای حفط سلامتی باید به آن ها توجه کنند

⇐ هنگام افطار از غذاهای سبک و زودهضم استفاده کنید.

⇐ افطار را با یک ماده قند طبیعی مانند خرما، کشمش یا آغاز کنید.

⇐ معده خالی تحمل غذای سنگین را ندارد برای افطار از انواع سوپ – فرنی و حلیم کم روغن استفاده کنید .

⇐ اغلب گلو و نای در طول روز خشک می شود بهتر است افطاری را با آب جوش یا چای کمرنگ و شیر گرم شروع کنید .

⇐ سالاد مکمل خوبی برای غذاها در این ماه است.

نکاتی برای سلامتی روزه داران

نکاتی برای سلامتی روزه داران

⇐ برای رفع یبوست در این ماه از خورشت های ملین مثل خورست آلو و خورشت سبزیجات استفاده کنید .

⇐ در کنار وعده های غذایی از سبزی های خام و پخته استفاده کنید چون حاوی فیبر بالایی هستند.

⇐ از میوه هایی مانند آلو – انجیر -زیتون -خرما در این ماه بیشتر استفاده کنید .

⇐ در ماه رمضان از انواع میوه ها به اندازه مورد نیاز بدن استفاده شود .

⇐ مصرف آب کافی برای رفع یبوست و دفع سموم و مواد زائد بدن مفید است.

نکاتی برای سلامتی روزه داران

نکاتی برای سلامتی روزه داران

نکات مهمی که روزه داران برای حفظ سلامتی نباید نادیده بگیرند

از خوردن غذاهای بسیار آبکی هنگام افطار پرهیز کنید .

از مصرف غذا های نفاخ، حجیم و نوشیدنی‌های گازدار و خیلی خنک پرهیز کنید.

 غذاهای پرچرب مانند آش رشته و آبگوشت  و کله پاچه که سبب ایجاد اختلالات هضم می‌شوند نخورید .

 غذا های خیلی شیرین مثل زولبیا – بامیخ و حلوا و همچنین کافئین‌دار باعث  افزایش اسید معده و احساس ترش کردن و سوزش می‌شوند.

از مصرف خوردنی های تند و پرادویه که موجب احساس تشنگی در طول روز می‌شود خودداری کنید

خوردن چای پررنگ و قهوه و کاکائو موجب پیدایش حالت یبوست می‌شود.

عجله در خوردن غذا و خوب نجویدن آن منجر به عدم هضم و جذب کافی غذا و ایجاد ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ، سنگینی و احساس پری می‌شود.

از خوردن چند نوع غذای متفاوت به‌هنگام افطار خودداری کنید.

هیچگاه وعده ی سحری را حذف نکنید زیرا نیازهای بدن تامین نمی شود -قند خون پایین می آید و به دنبال آن موجب بی حوصلگی وخستگی و سردرد می شود .

فواید روزه گرفتن

شربت برونسبان
فواید چرت زدن

فواید چرت زدن

خواص ماکادمیا

خواص ماکادمیا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا