آموزش مراقبت از پوست در تابستان (چه کنیم پوستمان شاداب بماند؟)

یکشنبه 30 مرداد 1401 بازار

آموزش مراقبت از پوست در تابستان (چه کنیم پوستمان شاداب بماند؟)

 

تابستان و آفتاب مستقیم و گرمای داغ می تواند برای پوست شما خطرناک باشد. آلودگی و سایر خطرات محیطی می تواند باعث شود پوست درخشندگی خود را از دست داده و چرب، کدر و متورم شود. ادامه این مقاله به شما خواهد گفت که تابستان چگونه بر کیفیت پوست شما تأثیر می گذارد و برای بازگرداندن سلامت و روشنی پوست در این فصل چه کاری می توان انجام داد؟
تابستان چه تاثیری روی پوست شما می گذارد و چه کنیم پوستمان شاداب بماند؟ ادامه مطلب را با توصیه های دکتر فاطمه حبشی، متخصص و مدرس پوست و زیبایی همراه ما باشید.

 

تابستان و افزایش دما و پوست

افزایش دما در ماه های تابستان همراه با رطوبت و گرما می تواند فعالیت غدد چربی را افزایش دهد. بنابراین پوست صورت چرب و پوست خشک، تیره و رنگدانه می شود. شدت تابش نور خورشید نیز با تولید رنگدانه ملانین بیشتر پوست را قرمزتر می کند. اگرچه بیشتر مردم می‌دانند که ملانین به معنای پوست تیره‌تر است، اما افراد کمی پوست سوخته را با پیری و سرطان مرتبط می‌دانند. هنگامی که پوست در معرض نور خورشید قرار می گیرد، مستقیماً با افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست مرتبط است. گرما همچنین می تواند باعث باز شدن بیشتر پلک ها شود که می تواند منجر به تجمع باکتری در چشم شود و باعث ایجاد جوش، لک و اکنه شود.

چگونه در تابستان از پوست خود مراقبت کنیم؟

ما لیستی از کارهایی که می توانید برای محافظت از پوست خود در برابر گرمای تابستان انجام دهید، گردآوری کرده ایم.

تغییر در روش شستشوی صورت

اکنون که گذار از فصل سرد را تجربه کرده ایم و به فصل گرم وارد شده ایم، باید روتین شستشوی صورت خود را تغییر دهیم. اگر در زمستان نیازی به شستشوی مداوم پوست خود ندارید، در تابستان به یک شوینده مناسب نیاز دارید تا چربی اضافی پوستتان را پاک کند. اگر پوست شما خشک است، سعی کنید از یک پاک کننده بدون کف برای پاکسازی استفاده کنید. صورت خود را چند بار در روز بشویید تا تمیز و شاداب بماند.

آنتی اکسیدان ها را به سیستم پاکسازی پوست خود اضافه کنید

در تابستان روی یک سرم آنتی اکسیدانی خوب سرمایه گذاری کنید. سرم آنتی اکسیدان نه تنها پوست شما را آبرسانی می کند، بلکه می تواند از آن در برابر آسیب های محیطی نیز محافظت کند. این ماده به تقویت و تولید کلاژن و از بین بردن رادیکال های آزاد مضر برای جلوگیری از آسیب پوست کمک می کند. برای مراقبت از پوست مختلط و همچنین پوست های طبیعی و چرب در تابستان، افزودن آنتی اکسیدان ها به رژیم غذایی خود یک نکته عالی است. به یاد داشته باشید که با افزودن این مواد به رژیم غذایی خود می توانید چربی طبیعی پوست خود را افزایش دهید و سپس پوستی شاداب‌تر و زیباتر داشته باشید. مرکبات، سبزیجات برگ سبز، چای سبز، آجیل و غلات کامل حاوی آنتی اکسیدان های زیادی هستند و می توانید از این مواد برای داشتن پوستی جوان تر استفاده کنید.

پوست خود را منظم نگه دارید

به یاد داشته باشید که تابستان زمانی است که پوست شما به رطوبت و آب بیشتری نیاز دارد. توصیه می کنیم روی یک ماسک صورت خوب سرمایه گذاری کنید که چند بار در هفته از آن استفاده کنید. ابتدا صورت خود را بشویید و طبق دستور از ماسک صورت برای ترمیم، جوانسازی و نرمی پوست استفاده کنید. ریمل می تواند سایر بیماری های پوستی مانند خشکی، آکنه، پوست چرب و غیره را درمان کند. پس ابتدا ماسکی را انتخاب کنید که مناسب پوستتان باشد و به مدت 10 دقیقه آن را روی پوست قرار دهید تا استرس، خستگی و لک ها از بین برود.

هفته ای یکبار لایه برداری کنید

لایه برداری کلید برای داشتن پوستی روشن و صاف است. این فعالیت منجر به از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و شرایط را برای تولد سلول های جدید فراهم می کند. این سلول های مرده مانند مواد زائد از تنفس پوست جلوگیری می کنند. لایه برداری را با داروهای خانگی طبیعی مانند دانه های قهوه با مخلوط کردن روغن و نمک دریا شروع کنید. به یاد داشته باشید که نه تنها صورت، بلکه کل بدن خود را لایه برداری کنید. اما، هنگام لایه برداری باید ملایم باشید. اگر به شدت و شدید لایه برداری کنید، احتمال خونریزی از زخم و پوست وجود دارد. افرادی که پوست حساسی دارند باید از لایه بردارهای ملایم و مناسب برای پوست های حساس استفاده کنند. می توانید از صفحه دوره پاکسازی پوست به تمامی آموزش های لازم در این مورد دسترسی داشته باشید.

از ضد آفتاب استفاده کنید

کرم ضد آفتاب باید بهترین دوست شما در تابستان باشد. ضد آفتابی را انتخاب کنید که طیف وسیعی از اشعه ماوراء بنفش را پوشش دهد. اگر زیر نور آفتاب هستید، استفاده از ضد آفتاب را هر سه ساعت یکبار فراموش نکنید. حتما علاوه بر صورت، روی دست‌ها، گردن، شانه‌ها و پاها نیز ضد آفتاب بزنید.

کمتر آرایش کنید

شروع تابستان به معنای کمتر کردن آرایش است. به تنفس بهتر پوست کمک می کند. از آرایش سنگین روی پوست خودداری کنید. سعی کنید بیشتر از مرطوب‌کننده ها، بالم لب ها و کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

از تونر استفاده کنید

استفاده از یک تونر خوب می تواند به بستن منافذ باز کمک کند. در تابستان برای جلوگیری از تجمع چربی ضروری است. ناحیه T صورت بیشترین غلظت غدد چربی را دارد و به نظر می رسد در تابستان به اوج خود می رسد. هنگام استفاده از ماسک جدید، به این قسمت توجه ویژه ای داشته باشید. مرطوب‌کننده خود را عوض کنید در فصل زمستان پوست نسبت به فصول دیگر خشک‌تر می‌شود و استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده اغلب در این مفاصل افزایش می‌یابد. اما نباید در این دام بیفتید که پوست شما در تابستان به کرم مرطوب‌کننده نیاز ندارد. توصیه می کنیم از یک مرطوب‌کننده سبک و بدون چربی مناسب برای آب و هوای این فصل استفاده کنید.

مصرف میوه و سبزیجات را بیشتر کنید

استفاده موضعی از آنتی اکسیدان ها به تنهایی کافی نیست. برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست خود باید این ماده را به صورت غذا نیز دریافت کنید. رژیم غذایی سالم در تابستان بسیار مهم است. خوردن میوه ها و سبزیجات می تواند بسیار مفید باشد. میوه ها و سبزیجات باعث تقویت کلاژن در پوست و کاهش تورم می شوند. همچنین از پوست شما در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت می کند.

البته این نکاتی که در مورد مراقبت و آموزش پاکسازی پوست شرح داده شد به تنهایی کافی نیستند و لازم است جوانب دیگری را نیز رعایت کنید. به همین دلیل می توانید به وب سایت دکتر فاطمه حبشی به آدرس https://fatemehhabashi.com مراجعه کرده و در مطالبی که قرار داده شده است مطالعه بیشتری داشته باشید تا بتوانید در تابستان پوست شادابی را از آن خود کنید.

چرا زبان فرانسه سخت تر از دیگر زبان هاست؟

معرفی بهترین روغن ها برای پوست و مو

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا