چه اتفاقی می‌افتد اگر سندرم شوگرن بدون درمان بماند؟

چهارشنبه 7 تیر 1402 سلامت

چه اتفاقی می‌افتد اگر سندرم شوگرن بدون درمان بماند؟

در اینجا نظریه برخی از پزشکان باتجربه را برای شما جمع آوری کرده ایم و سندرم شوگرن را مورد بررسی قرار داده ایم. این مطلب از سایت ام سی ان (MSN) برای شما عزیزان ترجمه شده است.

سندرم شوگرن چیست؟

سندرم شوگرن یک نوع اختلال سیستم ایمنی بدن است که با دو علامت شایع خشکی چشم و خشکی دهان تشخیص داده می شود. این وضعیت غالباً با سایر اختلالات سیستم ایمنی بدن مانند آرتریت روماتوئید و لوپوس همراه است. در این بیماری، غشای مخاطی و غدد ترشح کننده رطوبت چشم و دهان، ابتدا تحت تأثیر قرار می گیرند که منجر به کاهش چشمگیر تولید اشک و بزاق می شود. اگرچه احتمال ابتلا به سندرم شوگرن در هر سنی وجود دارد، بیشتر افراد مبتلا به آن در زمان تشخیص بیش‌تر از ۴۰ سال سن داشته‌اند و زنان از مردان بیشتر در این بیماری مبتلا می شوند. درمان سندرم شوگرن بیشتر بر محوریت تسکین علائم آن تمرکز دارد.

سندرم شوگرن

سندرم شوگرن

پاسخ دکتر آفرا عبدالصمد

دیپلم دکتری در پزشکی (MBBS)، ۳.۵ سال تجربه، هند

در صورت عدم درمان، سندرم شوگرن می‌تواند باعث بروز مشکلات متعددی شود. بروز اختلالات مرتبط با سندرم شوگرن، مانند SLE و RA، عفونت بیضه نرمال، معمولاً باکتری های استافیلوکوک، استرپتوکوک یا پنوموکوک، بروز تومورهای بیضه، بیماران باردار با آنتی بادی های Ro/SS-A در معرض خطر از دست دادن جنین، بلوک کامل قلب در جنین و سندرم لوپوس نوزادی در نوزاد هستند.

بروز نودول‌های لنفوما نامزدگی، میلومای چندگانه و لنفوما B-cell غیر هاجکین. برخی از مشکلات دیگر شامل عفونت های خمیری دهان، ترکیبات دندانی، مشکلات بینایی، التهابی که منجر به برونشیت، التهاب ریه، و سایر مشکلات ریوی می شود، مشکلات کارکرد کلیه و هپاتیت ایمنی‌ای یا سیرز در کبد هستند.

سندرم شوگرن چیست؟

سندرم شوگرن چیست؟

پاسخ دکتر مارسلا آبوناهمان پریرا

تخصص در کاردیولوژی بالینی، ۱۲ سال تجربه، برزیل

سندرم شوگرن یک اختلال سیستم ایمنی است که در آن غشاهای لخته‌ای و غده‌های ترشحی مربوط به چشم و دهان شما در ابتدا تحت تاثیر قرار می‌گیرند و می‌توانند بخش‌های دیگری از بدن شما را نیز تخریب کنند. اگر بدون درمان باقی بماند، خشکی در چشم‌ها، دهان، حلق، درد مفاصل، تورم و سفتی، غده های بزاقی بزرگ شده، پوست خشک، آفت‌های پوستی، خشکی واژن، سرفه خشک مزمن، خستگی و مشکلات تیروئید، کلیه، کبد و ریه همراه خواهید داشت.

چه اتفاقی می‌افتد اگر سندرم شوگرن بدون درمان بماند؟

چه اتفاقی می‌افتد اگر سندرم شوگرن بدون درمان بماند؟

پاسخ دکتر راجش میشرا

دیپلم دکتری در پزشکی (MBBS)، کمتر از یک سال تجربه، هند

اگر سندرم شوگرن بدون درمان باقی بماند، با عوارض جدی همراه خواهد بود. این عوارض شامل: افزایش خطر لنفوما و میلومای چندگانه، عفونت‌های خمیری دهانی و ترکیبات دندانی است.

بامیه

بامیه /فواید مصرف بامیه برای سلامتی

آیا مصرف آووکادو برای سلامتی مفید است؟

آیا مصرف آووکادو برای سلامتی مفید است؟

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا