7 علت از بین رفتن کاکتوس ها

شنبه 3 دی 1401 گل و گیاه

علت از بین رفتن کاکتوس ها

با افزایش تعداد آپارتمان ها و افزایش تعداد مردم آپارتمان نشین ، دیگر از باغچه و گل و گیاه خبری نیست ، به همین دلیل بسیاری از افراد به گیاهان آپارتمانی روی آورده اند.کاکتوس یکی از انواع گیاهان مناسب برای آپارتمان است که نگهداری از آن هم سخت نیست  به شرط اینکه دقیق از نحوه نگهداری آن مطلع باشید. در این بخش به شما نحوه نگهداری از کاکتوس های آپارتمانی را آموزش داده ایم .

کم آب دادن به گیاه

درست است کاکتوس گیاه بسیار مقاومی است اما آبیاری خیلی کم موجب مرگ گیاه خواهد شد. آبیاری بسیار کم سبب می شود گیاه آب بافت های خود را از دست داده و خشک و چروکیده شود. در آبیاری کم ریشه ها از بین می روند و زمان آب دادن مجدد گیاه ریشه ای برای جذب نداشته و ریشه پوسیده می شود.

آبیاری بیش از حد

آبیاری یکی از عوامل است که  می تواند تاثیر بسزایی در خراب شدن کاکتوس بگذارد.آبیاری کاکتوس ها باید با توجه به نوع گیاه و اندازه و محل نگهداری آن منظم و به درستی انجام پذیرد. آبیاری بیش از حد و مرطوب بودن دائمی خاک گلدان سبب ایجاد بیماری های قارچی و پوسیدگی ریشه گیاه می شود، این مشکلات و پوسیدگی ممکن است، به تنه گیاه انتقال یافته و سبب از بین رفتن گیاه شود پس در آبیاری کاکتوس دقت کنید.

علت از بین رفتن کاکتوس ها

علت از بین رفتن کاکتوس ها

خاک نامناسب

خاکی که برای کاکتوس استفاده میشود حتما باید دارای زهکشی باشد.خاک سنگین به دلیل نگه داشتن مقدار زیادی آب درون خود موجب پوسیدگی ریشه و از بین رفتن آن می شود پس ترکیبی از ماسه و پیت ماس برای کاکتوس مناسب است.

نور زیاد

کاکتوس های گلخانه ای تحمل نور شدید آفتاب را ندارند و دچار سوختگی میشوند پس در فصل تابستان کاکتوس خود را مستقیم زیر نور آفتاب نگذارید.

نور زیاد برای کاکتوس

نور زیاد برای کاکتوس

نور کم

اگر چه برخی از کاکتوس ها در نور زیاد دچار سوختگی میشوند اما باید توجه داشت ای گیاه نور کم را دوست ندارد در صورت دریافت مقدار نور کم به صورت علفی و باریک رشد کرده و از حالت طبیعی خارج خواهد شد و رشد خوبی نخواهند داشت.

سرمای بیش از حد

در زمستان کاکتوس های خود را به جایی که دمای بالاتری دارد، منتقل کنید زیرا این گیاهان تحمل دمای زیر 5 درجه سانتیگراد را نداشته و هنگامی که دما به زیر صفر درجه می رسد بافت های داخل گیاه دچار یخ زدگی و مرگ می شود.

دمای مناسب کاکتوس

دمای مناسب کاکتوس

گرمای بیش از 50 درجه

توصیه می شود در تابستان های خیلی گرم برای آسیب ندیدن کاکتوس هایتان برای آنها سایه بان درست کنید زیرا کاکتوس ها دمای بالای 50 درجه را نمی توانند تحمل کنند و بافت های داخل گیاه دچار پختگی شده و از بین می روند.

دمای مناسب کاکتوس

نکات مهم در نگهداری کاکتوس و جلوگیری از خراب شدن آن گونه مناسب را انتخاب کنید و روش نگهداری از آن را بدانید زیرا همه کاکتوس ها دارای خصوصیت ها و نیازهای یکسان نیستند.
بیماری های قارچی یکی از مهم ترین دلایل از بین رفتن کاکتوس ها می باشند، تهویه نامناسب، رطوبت بالا در اثر آبیاری زیاد، وجود گیاهان بیمار در اطراف کاکتوس ها از دلایل اصلی به وجود آمدن بیماری های قارچی می باشد. کاکتوس ها گیاهان کم توقعی هستند فقط باید نیازهای آنها را بدانید و از آنها با عشق نگهداری نمایید.

معرفی تعدادی کاکتوس کمیاب و زیبا

 راهنمای روش نگهداری گیاه ژینورا

 راهنمای روش نگهداری گیاه ژینورا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا