آشنایی با شهر پنانگ در کشور مالزی

یکشنبه 22 اسفند 1400 بازار
شهر پنانگ در کشور مالزی

شهر پنانگ در کشور مالزی

پنانگ نام جزیره ای در قسمت شمال غربی کشور مالزی است. این شهر جزو یکی از مناطق توریستی و زیبای این کشور به حساب می آید. جاذبه های طبیعی و تاریخی این جزیره در کنار یکدیگر باعث شده که این جزیره همچون نگینی در آسیای شرقی بدرخشد. در حالت کلی سفر کردن به نقاط مختلف جهان یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که افراد دلشان می خواهد در زندگی انجام دهند. ولی پیش از رفتن به سفر داشتن یک سری اطلاعات در مورد جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و همینطور چشم اندازی در مورد رستوران ها، هتل ها و امکانات آن ها از سری نیازهایی به حساب می آید که باید در اختیارتان باشد.

 

شهر پنانگ در کشور مالزی

شهر پنانگ در کشور مالزی

مساحت و جمعیت شهر پنانگ در کشور مالزی

مساحت شهر پنانگ تور مالزی  و یا پینانگ در کشور مالزی 1046 کیلومتر مربع است و به عبارت دیگر می تواند جزو دومین ایالت کوچک مالزی به شمار برود. جمعیت شهر پنانگ بر طبق آمار سرشماری که در سال 2017 میلادی به انجام رسید، 1،746،300 نفر تخمین زده شده است. این شهر یکی از شهرهای پر گردشگر در مالزی به حساب می آید.

شهر پنانگ در کشور مالزی

شهر پنانگ در کشور مالزی

تاریخچه مختصری از شهر پنانگ

به گزارش سفر باتو ، پیشینه شهر پنانگ به سده جهارم بازمی گردد. بر طبق منابعی که در دست است، جزیره پنانگ در سده نوزدهم به دست دیانوردان چینی بنا شده بود. علاوه بر این قسمت هایی از یک سنگ نوشته به زبان سنسکریت مربوط به سده چهارم در نواحی شرقی این شهر یافت شده است. در سال 1592 میلادی نخستین کشتی اروپایی به این جزیره آمد اما هیچ وقت به مبدا خود باز نگشت و در درون دریا غرق شد. در سده 17 میلادی که توجه اروپاییان به شرق آسیا بیشتر شد، این جزیره به عنوان بندر و پایگاهی مورد توجه انگلیسی ها هم واقع شد و آنها در سال 1785 میلادی آنجا را که تقریبا غیر قابل سکونت بود و همینطور قسمتی از سرزمین کداح هم به شمار می آمد، از سلطان کداح اجاره کردند. در سال 1786 میلادی فراسیس لایت یکی از ماموران کمپانی هند شرقی اقامتگاهی را در این جزیره بنیان نهاد و آن را به افتخار جرج سوم پادشاه کشور انگلیس جرج تاون نام گزاری کرد.

آب و هوای شهر پنانگ چگونه است؟

شهر پنانگ از نظر آب و هوا به صورت معمول مساعد است ولی از ماه آگوست تا نوامبر در شرایط آب و هوایی مناسبی به سر می برد. چنانچه به ورزش های آبی علاقه داشته باشید می توانید از آبان تا بهمن ماه به این شهر مسافرت کنید. یک ماه پیش از کریسمس نیز از نظر خرید این شهر در شرایط خوبی قرار می گیرد و قیمت های مناسبی بر روی اجناس مشاهده می شود.

هزینه اقامت در شهر پنانگ چقدر است؟

در این شهر زیبا و توریستی هتل ها و اقامتگاه های بسیار متنوع و متعددی ساخته شده است، به شکلی که انتخاب آنها بسته به بودجه ای است که شما مد نظر قرار داده اید. چانچه می خواهید هزینه اقامت شما ارزان شود می توانید بین ماه های مه تا اکتبر این شهر را برای مسافرت انتخاب کنید؛ چون در این زمان شرایط آب و هوا در این شهر مرطوب است و تعداد مسافرها کمتر می شود. در بعضی از موارد می توانید برای صرفه جویی در هزینه خود به پارک های موجود در این شهر که مکان مخصوص کمپ ها است بروید و اقدام به چادر زدن کنید که البته در مقابل آن نیز مبلغی از شما گرفته می شود که بسیار اندک است.

هتل شانگری در شهر پنانگ

از هتل هایی که در سفر به این شهر به شما پیشنهاد می کنیم هتل شانگری لا است. این هتل دارای اتاق های وسیعی است و رستورانی که در این هتل موجود است برنده جایره شده. از امکانات هتل شانگری می توان به زمین تنیس، تعداد 4 استخر، ترانسفر فرودگاهی و … اشاره کرد.

هتل فلامینگو در شهر پنانگ

هتل دیگری که در این شهر وجود دارد هتل فلامینگو است. محل قرارگیری این هتل در نزدیکی ساحل است و دارای امکاناتی مانند وای فای، شاتل رایگان، تلوزیون، بالکن خصوصی، تهویه هوا و رستوران است. فاصله این هتل با فرودگاه شهر پنانگ 45 دقیقه است.

هتل سنترال جرج تاون در شهر پنانگ

این هتل بسیار خوب و تمیز است و شما می توانید در آن اقامتی راحت را تجربه کنید. هزینه رزو کردن هتل سنترال جرج تاون بسیار منایب است و اکثر مسافرهایی که در این هتل اقامت کرده اند رضایت کامل داشتند.

هزینه خورد و خوراک در شهر پنانگ

پنانگ شهری محسوب می شود که افراد شکمو می توانند خیلی راحت چند روز در آن اقامت کنند، چون انواع غذاهای رنگارنگ و متنوع را در این شهر می توانید پیدا کنید و همینطور قیمت غذاها هم بسیار مناسب است. از مشهورترین غذاهای شهر پنانگ می توان به چارکوای تو، کلی پات چیکن رایس، نسی کندر، سوپ ماهی، میوه پاپایا، میوه رامبوتان، پسمبور و همینطور میوه لنگست هستند. در شهر پنانگ برای صرف یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت باید 12 رینگیت هزینه پرداخت کنید و چناچه خواسته باشید یک غذای دو نفره صرف کنید 60 رینینگ هزینه در بر خواهد داشت.

شهر پنانگ در کشور مالزی

شهر پنانگ در کشور مالزی

معبد هارماندیر صاحب هند

معبد هارماندیر صاحب در کشور هند و سفر به باکو

جاذبه های گردشگری قشم

جاذبه های گردشگری قشم

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا