آیا سئوکار حرفه ای نیاز به آموزش برنامه نویسی دارد؟

چهارشنبه 22 اردیبهشت 1400 فناوری
آموزش برنامه نویسی

برنامه نویسی سایت و سئو سایت دو مهارت شاخص و هم سو در حوزه آی تی و کسب و کارهای اینترنتی است. برای اینکه بدانیم چرا این دو مهارت همسو هستند و چه کمکی به کسب و کار ها میکنند با این مقاله از مجله دایان همراه باشید.

ابتدا یک تعریفی از برنامه نویسی داشته باشیم؛

برنامه نویسی یک مهارتی در حوزه کامپیوتر و وب و موبایل است که داراری زیر مجموعه های:

  • برنامه نویسی وب
  • برنامه نویسی دسکتاپ
  • برنامه نویسی موبایل

می باشد که در ادامه به معرفی برنامه نویسی تحت وب خواهیم پرداخت. به طور کلی منظور از برنامه‌نویسی؛ نگارش، نشانه‌گذاری و کدگذاری در هر سه حوزه اشاره شده در بالا می باشد.

برنامه نویسی تحت وب

منظور از برنامه نویسی تحت وب که شامل دو بخش Front end (سمت کاربر) و Back end (سمت سرور) است و اشاره به نگارش، نشانه‌گذاری و کدگذاری با زبان های برنامه نویسی Java، PHP، Ruby، Python، ASP.NET در برنامه نویسی سمت سرور و HTML، CSS، JavaScript، jQuery در برنامه نویسی سمت کاربر دارد.

  • Back end (سمت سرور)

از برنامه نویسی  Back end یا  (Server Side) برای بازیابی داده‌ها، امنیت و کارایی سایت ها استفاده می شود.

  • Front end (سمت کاربر)

برنامه نویسی Front end یا   (Client-Side)  که بیشتر برای ظاهر سایت استفاده می شود و آنچه که برای کاربر اجرا می شود گفته می شود.

از جهتی دیگر برنامه نویسی تحت وب را به دو دسته برنامه نویسی ایستاتیک و برنامه نویسی پویا تقسم بندی می کنند. در سایت های ایستاتیک بیشتر از زبان های برنامه نویسی سمت کاربر استفاده می شود و برای برنامه نویسی سایت های پویا بیشتر از زبان های برنامه نویسی سمت سرور استفاده می شود.

آموزش برنامه نویسی

آیا متخصص سئو باید برنامه نویسی بلد باشد؟

خیر، نیاز نیست یک متخصص سئو برنامه نویس حرفه ای باشد ولی بلد بودن زبان برنامه نویسی بویژه html کمک بسیاری به سئوکار ها می کند.

سئوکارهای مبتدی که رو سئوی سایت های کوچک و کلمات کلیدی با رقابت پایین فعالیت دارند معمولا اهمیتی به نکات فنی سئو بویژه تگ های html  نمی دهند.

نیاز است که یک سئوکار در بخش سئو تکنیکال آشنایی اولیه با زبان برنامه نویسی HTML داشته باشد و اگر ندارد حتما آموزش برنامه نویسی HTML را در برنامه خود قرار بدهند.. امکان دارد یک سئو کار در بخش بهینه سازی کدهای سایت با مشکلاتی در استفاده از تگ ها و ساختار کد نویسی سایت مواجه شوند . در این صورت برای پی بردن به ایرادات فنی سایت و رفع آنها نیاز است که زبان html را بلد باشند.

 معرفی زبان  html

Html مخفف عبارت Hyper Text Markup Language  به معنی زبان نشانه گذاری ابر متن است . از این زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت های استاتیک که بیشتر قابل نمایش متن و عکس و مدیا و … را دارند استفاده می شود.

مزایای HTML

از مهمترین مزایای زبان برنامه نویسی می توان به پرکاربرد بودن آن در سراسر جهان ، فعال بودن بر روی تمامی مرورگرها ، آسان بودن آموزش آن، متن باز  و رایگان بودن ، و ایجاد ارتباط راحت با زبان های برنامه نویسی سمت سرور مثل php و پایتون اشاره کرد.

معایب HTML

از مهترین ایرادات این زبان این است که نمی توان برای طراحی سایت های پویا نمی توان از آن استفاده کنید،

تاثیر UX تجربه کاربری و UI سایت در سئو

در بسیاری از پروژه های سئو که با شرکت های کوچک همکاری می کنیم ، دارای تیم آی تی نیستند و بخشی از کارهای طراحی سایت ;I خارج از پروژه سئو است ولی مرتبط با سئو به ما واگذار می شود. از جمله این موارد که در سئو بسیار تاثیرگذار است تجربه کاربری یا همان UX  است.

اگر مخاطبی که با جستجو در گوگل وارد سایت ما می شود در صورت مناسب نبودن تجربه کاری و نارضایتی از سایت امکان دارد دیگر هیچ وقت وارد سایت ما نشود و بخشی از ترافیک خود را از دست بدهیم. حالا اگر این اتفاق برای تعداد زیادی از کاربران بیافتد آیا امکان پیشرفت در سئوی سایت وجود دارد؟

UI سایت یا همان ظاهر گرافیکی سایت و نحوه قرار گرفتن آیتم ها و دکمه ها نیز در رضایت کاربران بسیار تاثیرگذار است و منجر به بازدید های مجدد و بالا رفتن ترافیک سایت می شود.

با توجه آپدیت های جدید الگوریتم گوگل در سال 2021 و تاثیر بسیار زیاد UX، UI، سرعت سایت و بویژه استراکچردیتاها (کدهای اسکیما) بنظر میرسد سئو کارها باید به صورت تیمی فعالیت کرده و یک برنامه نویس حرفه ای در کنار خود داشته باشند و یا در حد نیاز به فراگیری زبان های برنامه نویسی بپردازند.

استفاده از ربات ها برای ارسال محتواهای سایت به شبکه های اجتماعی

یکی از ترفندهایی که سئوکاران از آن استفاده می کنند طراحی و استفاده از ربات هایی که محتوای جدید سایت را به صورت مشخص (بخشی از محتوا همراه یا بدون رسانه و لینک) به صورت کاملا اتوماتیک در بلاگ ها و شبکه های اجتماعی بارگزاری می کنند.

ترفند دیگر استفاده از ربات ها برای تغییر آی پی با استفاده از پروکسی و جستجوی کلمات کلیدی در گوگل و کلیک رو سایت هدف است. این ربات ها با شناسایی ترفند های گوگل در تشخیص انسان و ربات توانسته اند تاثیر زیادی در ارتقای رتبه سایت ها در گوگل داشته باشند.

بنابراین اگر یک سئو کار با زبان برنامه نویسی PHP  و پایتون آشنایی داشته باشد و بتواند ربات هایی برای تسهیل کار توزیع محتوا و ایجاد ترافیک از گوگل بنویسد، می تواند در سئو بسیار موفق باشد.

 

سیم قلع کش

نحوه استفاده از سیم قلع کش

10 شرکت برتر طراحی سایت در تهران و ایران {مقایسه+قیمت+اطلاعات تماس}

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا