بهترین قرص مولتی ویتامین

پنج‌شنبه 23 دی 1400 سلامت
بهترین قرص مولتی ویتامین

به ویتامین ها و مواد معدنی “عناصر ریز مغذی ” می گویند زیرا بدن به مقدار کمی از آنها (کمتر از 1 گرم ) نیاز دارد اما با این وجود در صورت عدم تامین این ریز مغذی ها بدن دچار بیماری و مشکلات جدی مانند پوکی استخوان ، تیروئید ، ریزش مو ، نرمی استخوان و…  خواهد شد ما بهترین مولتی ویتامین و مینرال های بازار را به شما معرفی کرده و انها را از جهات مختلف مورد نقد و بررسی قرار داده و باهم مقایسه می کند در انتها می توانید بهترین قرص مولتی ویتامین و مینرال را برای خود انتخاب نمائید.

 

بهترین قرص مولتی ویتامین

 

بهترین قرص مولتی ویتامین

بهترین قرص مولتی ویتامین

قرص مولتی ویتامین چیست؟

 

قرص های مولتی ویتامین از مقادیری ویتامین ها ومواد معدنی تشکیل شده اند. نام های دیگر این قرص ها مولتی مینرال ها، مولتیس، مولتیپلسها یا ویتامین های ساده می باشد و می توان آن ها را به صورت قرص، کپسول، قرص های جویدنی،پودر و مایعات تهیه نمود و طبق دستور پزشک استفاده کرد. در تمامی داروخانه ها به سادگیقابل تهیه می باشند.

مواد تشکیل دهنده مولتی ویتامین ها

 

معمولاً قرص مولتیویتامین در حدود 13 ویتامین و 16 ماده معدنی تشکیل شده اند که برای سلامت انسان ضروریمی باشد و برای تولید مثل، تعمیر و نگهداری، رشد و تنظیم فرآیندهای بدن بسیار مهم هستند.اکثر این قرص ها دارای ویتامین و مواد معدنی هستند و برخی دیگر آن ها علاوه بر این هاحاوی موادی نظیر گیاهان، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب می باشند. در تهیه این نوع قرصها حتماً از یک مارک معتبر استفاده کنید؛ چرا که در ساخت این نوع قرص ها بسیار تقلب میشود.

مزایای استفاده از قرص مولتی ویتامین

 

عملکرد مغز و سلامت چشم با مصرف اینقرص ها افزایش می یابد. محققان با انجام آزمایش بر روی افراد مسن به این نتیجه رسیدهاند که مصرف این قرص ها باعث افزایش حافظه در این افراد می شود. از طرفی دیگر باعثبهبود خلق و خوی بد می شود. چراکه کمبود مواد مغذی در بدن رابطه مسقیم با خلق و خویافراد دارد و باعث کاهش افسردگی می شود.

انواع مولتی ویتامین های موجود در داروخانه ها

1- مولتی ویتامین ویتافیت

 

این فرآورده یک مولتی ویتامین مینرال کامل، حاوی کلیهویتامین ها، مواد معدنی و عناصر کمیاب مورد نیاز بدن می باشد. این قرص مولتی ویتامین دارای ویتامین A،ویتامین های گروه B، ویتامین C، ویتامین D،ویتامین E، ویتامین K و کلسیم، آهن، روی، ید، پتاسیم، منیزیم، فسفر، کروم، مس و منگنزمی باشد.این مولتی ویتامین جهتنیاز روزانه بدن به کلیه املاح و ویتامین ها، حفظ سلامت عمومیبدن، تقویت سیستم ایمنی، حفظ سلامت پوست، مو و ناخن مناسب می باشد.

بهترین قرص مولتی ویتامین

بهترین قرص مولتی ویتامین

2-قرص مولتی ویتامین فارماتون (ژریاتریک فارماتون)

ترکیبات موجود در قرص فارماتون، عصاره ریشه جینسنگ، ویتامین A، ویتامین های B، کلسیم، ویتامینC،ویتامین E،ویتامین Dآهن، کلسیم، فسفر، پتاسیم، منگنز، مس، منیزیم،روی، زینک و سایر ترکیبات موجود در آن شامل کولین، اینوزیتول، اسیدلینولنیک و لینولئیک است.برای افرادی که دچار کم خونی فقر آهنبوده، خانم هایی که دچار قاعدگی های طولانی هستند و افرادی که بعد ازعمل جراحی مقدار زیادی خون از دست داده و به طور کلی هر فردی که پزشک تشخیص دهدنیاز به دریافت میزان بیشتری آهن و برخی از ویتامین ها دارد مناسب است.

بهترین قرص مولتی ویتامین

بهترین قرص مولتی ویتامین

3- مولتی ویتامین تراپوتیک

 این نوع مولتی ویتامین در حالات مریضیکه نیاز به مواد غذایی و ویتامین ها افزایش می یابد مانند اعتیاد به الکل، پر کاریتیروئید، آسیب یا بیماری شدید یا در مواردی که جذب، مصرف یا دفع ویتامین ها غیرطبیعی است، مانند سندرم سو جذب مصرف می شود.اجزای این مواد شامل ویتامینA، ویتامین B، نیکوتینامید، ویتامین C، بیوتین،ویتامین D، ویتامین E و فولیک اسیدمی باشد.

بهترین قرص مولتی ویتامین

بهترین قرص مولتی ویتامین

4- مولتی ویتامین سنتری

مولتی ویتامین سنتری ویتامینی کامل، حاویبیش از 30 نوع ویتامین و مواد معدنی که از بدن در برابر آسیب سلولی ناشی ازرادیکال های آزاد محافظت می کند و از پوکی استخوان جلوگیری کرده و بهترمیم بافت عضلانی کمک می کند و منجر به کاهش گرفتگی های عضلانی و کمک به کارایی بهتر مغز و افزایش قدرت تمرکز می شود و منجر به سلامت چشم واعصاب بینایی به علت دارابودن لوتئین و ویتامین A می شود و به سلامت قلب و عروق و کاهش احتمال بروز سکتههای قلبی کمک می کند. اجزای این مولتی ویتامین، ویتامین A، ویتامینC ، ویتامین D، ویتامین K، ویتامینE و فولیک اسید، کلسیم، آهن، فسفر، مس، منگنز، نیکل،لیکوپن، لوتئین و روی است که وجود توأمکلسیم و ویتامینD  باعث افزایش جذب کلسیم شدهو به عملکرد مناسب استخوان کمک می کند. لیکوپن و لوتئین از جمله آنتیاکسیدان های بسیار قوی در بدن می باشند. لیکوپن دارای خواص ضد سرطانی بوده و درپیشگیری از سرطان نقش دارد. لوتئین هم ماده ای بسیار مهم در کمک به سلامتی سیستمبینایی می باشد.29% ویتامین A مولتیویتامین سنتری به شکل بتاکاروتن می باشد، که در مقایسه با سایر انواع ویتامینA پتانسیل مسمومیت زایی کمتری داشته و دربهبود عملکرد سیستم ایمنی مفید می باشد.

بهترین قرص مولتی ویتامین

بهترین قرص مولتی ویتامین

 

5- امگا 3،6 و 9

امگا ۳ یکی از اسیدهای چرب ضروری است که درساختمان برخی چربی‌ها وجود دارد و ویژگی‌های خاصی دارد. این اسیدهای چرب را به ایندلیل ضروری نامیده‌اند که اولاً برای ادامه حیات بدن کاملاً ضروری است و ثانیاًچون توسط خود بدن انسان قابل تولید نیست، حتماً باید از طریق رژیم غذایی با مکمل‌هاتأمین شود. در واقع بدن انسان برای برطرف کردن نیازهای خود به مواد تغذیه‌ایازجمله اسیدهای چرب و پروتئین نیاز دارد. اسیدهای چرب از اجزای تشکیل‌دهنده چربی‌هاستکه بدن قادر به تولید انواع ضروری آن نیست و باید از طریق ماده غذایی تأمین شود.

بهترین قرص مولتی ویتامین

بهترین قرص مولتی ویتامین

6- مولتی ویتامین ب کمپلکس

ب کمپلکس دارای ویتامین های گروه B و فولیک اسید است. بهترینمولتی ویتامین برای كمبود ويتامين هاي B می باشد که تخليه شديد اين ويتامين ها به علت جذب ناقصآن ها از دستگاه گوارش یا دلایل دیگر است. گروه ویتامین های B، دسته بسیار مهمی از ویتامین های محلول در آب هستند که نقش های کلیدی در بدن ایفا می کنند. این ویتامین ها برای سلامتی بدن ضروری می باشند. یکی از مهم ترین وظایف ویتامین های گروه B کمک به تأمین انرژی بدن است، از این رو باعث شادابی و افزایش توان بدنی می شوند.

بهترین قرص مولتی ویتامین

بهترین قرص مولتی ویتامین

 

خواب با موی خیس

خواب با موی خیس ممنوع!

فشار خون

برای کنترل فشار خون خود آب بنوشید!

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا