اثرات منفی قرص های آنتی هیستامین بر ناباروری مردان

شنبه 13 خرداد 1402 سلامت

اثرات منفی قرص های آنتی هیستامین بر ناباروری مردان

بر اساس مطالعات، مصرف قرص‌های آنتی هیستامین بدون نسخه پزشک، ممکن است باعث افزایش خطر ابتلا به ناباروری در مردان شود. به عبارت دیگر، محدود کردن مصرف این قرص‌ها توصیه می‌شود، به ویژه برای مردانی که قصد باروری دارند. آمارها نشان می‌دهد که حدود یک سوم موارد ناباروری در زوج‌ها به ناباوری مردان برمی‌گردد. در جهان، میلیون‌ها مرد برای درمان علائم حساسیت مانند حساسیت فصلی، از جمله آبریزش بینی، گرفتگی بینی، خارش چشم، خس خس سینه، عطسه و ظهور دانه‌هایی بر روی پوست، از قرص‌های آنتی هیستامین استفاده می‌کنند.

حساسیت فصلی یا آلرژی فصلی یکی از حساسیت‌های شایع است که معمولا در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز، هنگامی که گیاهان گرده‌افشانی می‌کنند، بیشتر مشاهده می‌شود. تقریبا یک سوم بزرگسالان مبتلا به این نوع حساسیت هستند.

اثرات منفی قرص های آنتی هیستامین بر ناباروری مردان

اثرات منفی قرص های آنتی هیستامین بر ناباروری مردان

تاثیرات منفی قرص آکاربوز بر باروری مردان

داروی آنتی هیستامین با کنترل سطح هیستامین، که یک مولکول در واکنش به تهدید بالقوه توسط سیستم ایمنی تولید می‌شود، عمل می‌کند. محققان موسسه زیست شناسی و آزمایشگاه پزشکی در آرژانتین، با بررسی بیش از ۶۰ مطالعه که بیشتر بر روی حیوانات انجام شده بود، در خصوص تأثیر قرص‌های آنتی هیستامین بر قدرت باروری مردان، نتیجه گرفتند که این قرص‌ها با کاهش تولید هورمون‌های جنسی مردانه، کیفیت و تعداد اسپرم تولیدی را ضعیف می‌کنند.

به همین دلیل، محققان به مردانی که می‌خواهند بچه دار شوند، توصیه کردند که از مصرف زیاد آنتی هیستامین خودداری کنند. آن‌ها همچنین بیان کردند که نتایج این مطالعه می‌تواند به ابداع درمان‌های جدیدی برای برطرف کردن علائم آلرژی، بدون تأثیر منفی بر قدرت باروری مردان، منجر شود.

تاثیرات منفی قرص آکاربوز بر باروری مردان

تاثیرات منفی قرص آکاربوز بر باروری مردان

قرص هیستامین

هیستامین یکی از اصلی‌ترین واسطه‌های شیمیایی آزاد شده در بدن از سلول‌ها است که عملکردهای متعدد و مهمی دارد. این واسطه در حساسیت‌ها، التهاب و حتی بیماری‌های ساده‌ مانند سرماخوردگی، آزاد می‌شود. هیستامین در معده با تحریک گیرنده نوع دو هیستامین، موجب تحریک ترشح اسید معده می‌شود. برای بلوک کردن این نوع گیرنده، داروهایی مانند سایمتیدین، رانیتیدین و غیره وجود دارند.

قرص هیستامین

قرص هیستامین

مضررات قرص آنتی هیستامین

به طور عمومی، آنتی هیستامین ها به بلوک کننده های گیرنده نوع یک اشاره دارند. این داروها مانند کلرفنیرامین، دیفن هیدرامین، پرومتازین، ترفنادین، کلماستین، فکسوفنادین، ستریزین و غیره، در درمان حساسیت، التهاب، اثرات گرد و خاک و ریزگردها و بیماری های ویروسی تنفسی مانند سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنتی هیستامین های غیرانتخابی عوارضی مانند خواب آلودگی و عوارض آنتی کولینرژیک مانند خشکی دهان دارند. در حالی که نسل جدیدتر آنتی هیستامین ها مانند لوراتادین و فکسوفنادین، به دلیل اینکه از سد خونی مغزی عبور نمی‌کنند، معمولاً خواب آور نیستند.

با توجه به تأثیرات متفاوت هیستامین در بدن، داروهای آنتی هیستامین نیز کاربردهای مختلفی دارند. به عنوان مثال، پرومتازین در درمان سرگیجه و تهوع مؤثر است و سیپروهپتادین به عنوان یک داروی اشتهاآور استفاده می‌شود.

عادت بد روزانه‌

۶ عادت بد روزانه‌ که عمر ما را کوتاه می‌کنند

بدن در زمان بدخلقی ناشی از گرسنگی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا