با این روغن خوشبو زیبایی را به موهایتان برگردانید – گوناگون

چهارشنبه 29 شهریور 1396 گوناگون

به گزارش جام نیوز،  روغن نعناع یکی از درمان های بسیار مفید برای رفع مشکل کم پشتی و ریزش موی سر است.

 

براساس شواهد تاریخی یونانیان باستان و مصری ها، در هزاران سال پیش از نعناع برای زیبایی و کمک به رشد موهای خود استفاده می کردند؛ امروزه در بسیاری از صنایع آرایشی بهداشتی، انواع کرم ها، شامپوها و داروهای ضد ریزش موی سر از نعناع استفاده می شود.

 

کارشناسان حتی دریافتند استفاده از روغن سبزی نعناع می تواند مانند داروی مشهور ماینوکسیدیل سبب تحریک و رویش موهای سر شود.

 

هرچند که برای تهیه مقدار کمی نعناع نیاز به استفاده از حجم بالایی از این سبزی است اما اثر آن بر رشد مو، جلوگیری از ریزش و افزایش ضخامت تارمو از نظر متخصصان پوست و مو نیز پذیرفته است.

 

البته با وجود خاصیت درمانی فوق العاده روغن نعناع، این ماده در برخی افراد می تواند سبب آلرژی و حساسیت شود به همین دلیل قبل از مصرف افراد باید تست نداشتن حساسیت را انجام دهند.

 

 

برای استفاده از روغن نعناع برای پرپشتی و جلوگیری از ریزش موها، کف سر را با مقداری روغن نعناع آغشته کرده ماساژ بدهید و پس از یک ربع موها را به طور کامل شسته و آبکشی کنید.

 

اگر پس از استفاده از روغن نعناع دچار سوزش و خارش کف سر شدید بلافاصله روغن را پاک کرده سر را آبکشی کنید و در دفعات بعدی از میزان روغن کمتری استفاده کنید؛ درصورت تداوم قرمزی، خارش و سوزش کف سر به پزشک مراجعه کنید.

 

همچنین می توانید مقداری روغن نعناع را به شامپو و سایر محصولات بهداشتی خود اضافه کنید تا اثر درمانی آن را به تدریج بر موهای خود مشاهده کنید.

 

براساس پژوهش ها نعناع سبب افزایش خون رسانی به فولیکول های مو و در نتیجه تحریک رشد مو می شود اما در عین حال مصرف آن در دوزهای بالا می تواند سبب مسمومیت در افراد شود.

 

برای استفاده موثر از روغن نعناع آن را به همراه روغن نارگیل یا جوجوبا ترکیب کنید و کف سر و ساقه موها را به این محلول آغشته کنید؛ تکرار در انجام این کار باعث می شود تا پس از مدتی کوتاه موهایتان پرپشت شود.

 

 

کارشناسان درعین حال هشدار می دهند از روغن نعناع برروی مو و پوست نوزاد و کودکان خردسال استفاده نکنید زیرا می تواند درآنها سبب واکنش آلرژیک شدید شود.

 

محققان به افراد توصیه می کنند در صورت بروز ریزش موی سر حتماً به متخصص مراجعه کنند تا علت اصلی ریزش مو مشخص شود، مصرف مکمل های تغذیه ای تحت نظارت پزشک، رژیم غذایی سالم و سرشاراز میوه ، سبزی و مواد پروتئینی و لبنی کم چرب نیز در تقویت و رویش موهای سر مفید هستند.

 

روغن نعناع را می توانید به صورت آماده خریداری و یا آن را به شیوه خانگی استفاده کنید.

 

 

 

2024

منبع : جام نیوز

چرا رنگ 2 چشم برخی از افراد متفاوت است؟ - گوناگون

واکنش اینستاگرامی بازیگر سرشناس به حواشی دیشب برنامه نود! - گوناگون

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا