سلامت و زیبایی پوست / این غذاها را بخورید تا زیبا و جوان بمانید

چهارشنبه 17 خرداد 1402 سلامت
سلامت و زیبایی پوست

این غذاها را بخورید تا جوان و زیبا بمانید.

عوامل زیادی روی سلامت و زیبایی پوست تاثیر دارند . از جمله تغذیه سالم بسته به نوع  طبع بدن و خواب مناسب و بموقع  و نوشیدن آب به میزان لازم و رسیدگی به پوست صورت و استفاده از ضد آفتاب و آبرسان  بسته به نیاز پوست بدن .

مصرف شکر و قند در زندگی امروزی قابل حذف نیست ولی می توانید خوردن آن را به حداقل برسانید چون مصرف زیاد آن  علاوه بر  جوش زدن پوست باعث چین و چروک هم می شود .شکر به کلاژن سالم در پوست حمله می کند، و کلاژن همان چیزی است که پوست را بدون چروک نگه می دارد. در سطح سلولی، شکر  کلاژن های سالم رو مصرف می کندو باعث مات و کدر شدن و بی آبی پوست می شود.پس سالم بخوریدتا زیبا بمانی.

با خوردن بادام ویتامین Eطبیعی مصرف کنید.

اکثر مغزیجات و آجیل ها دارای ویتامینE هستند تحقیقات ثابت كرده‌، بادام درختی روی سلامت پوست و زیبایی تاثیر بسیاری داشته باشد. بادام در واقع مانند یک بمب ویتامین ‌E است و می‌تواند به خوبی از پوست شما در مقابل آفتاب محافظت كند.

اگر فردی  روزانه 14 میلی‌گرم ویتامین E(معادل 20 بادام) بخورد  پوستش نسبت به افرادی که بادام استفاده نکردن در مقابل اشعه ماورا بنفش  آسیب کمتری می بیند.

ویتامینE به‌عنوان یك آنتی‌اكسیدان عمل می کند و به سلول‌های پوستی كمك می‌كند و از خود در مقابل اشعه مضر خورشیدمحافظت مي‌كندو از تولید رادیکال آزاد جلوگیری می کندمی توان به جای بادام درختی از  2 قاشق غذا خوری كره بادام‌زمینی و نصف فنجان كلم بروكلی هم استفاده کرد.

هویج وآب هویج تازه مصرف کنید

ویتامین A  موجود در هویج جوش‌هاپوستی را بهبود می‌دهد،هویج به دليل داشتن ویتامین A می‌تواند مانع شكل گرفتن سلول‌های اضافی روی سطح خارجی پوست شود بنابراین از جوش زدن جلوگیری مي‌كند، سطح خارجی پوست جایی است كه سلول‌های مرده با سموم و چربی پوست مخلوط می‌شوند و منافذ پوستی را مسدود می‌كنند

مصرف  هویج یا آب هویج باعث كنترل تولید بیش‌از حد سلول‌های جدیدمی شودکه  می‌تواند مانع جوش و آكنه شود ؛ همچنین ویتامین A  مانع شكل گرفتن سلول‌های سرطانی پوست می‌شود.  پس سعی كنید حتما روزانه چند هویج یا آب هویج مصرف کنید.به جای هویج يك فنجان شیر و قطعه‌ای از پنیر چدارنیز می توانید مصرف کنید.

 

آب هویج

آب هویج

چای سبز را داغ بنوشید.

چای سبز خیلی مفید است ولی  كمتر كسی می داند که چرا چای سبز مفید است؟ وقتی چای سبز داغ است، دم كردن چای باعث آزاد شدن نوعی آنتی‌كسیدان به نام كاته‌چین می‌شود، که خواص ضد‌التهاب و ضد‌سرطان دارد

ولی وقتی چای سرد می‌شود، این انتی اکسیدان کم  می‌شود، بنابراین وقتی چای داغ است آن را بنوشید.که این چای داغ هم برای زیبایی پوست مفید هست و هم ضد سرطان می باشد.پس روزانه چای سبز داغ بنوشید یا از چای سفید استفاده کنید.

 

چای سبز

چای سبز

 

بذر کتان بخوریدتا پوست زیبا داشته باشید

تخم کتان دارای مقدار فراوانی اسید‌های چرب امگا۳  است که می‌تواند لك‌های قهوه‌ای ناشی از افزایش سن و  پیری را پاك كند و خطوط و چروك‌های ریز پوستی را بهبود دهد. افرادی که  روزانه تنها نصف قاشق چای‌خوری بذركتان می خورند و بعد از ۶ هفته پوست آن‌ها تازه‌تر و باطراوت‌تر می شود.

و پوست کاملا آبرسانی شده و  التهابات و قرمزی‌های پوستی آن‌ها نیز كاهش می یابد . می‌توانید  بذر كتان و امگا۳ موجود در آن، روی سبزی‌ها و سالاد خود از این دانه‌ها بپاشید. به جای بذر كتان می توانید از يك قاشق غذاخوری روغن كتان به همراه سبزی‌ها، 120 گرم ماهی سالمون و7 عددگردو هم استفاده کنید.

 

خواص شگفت انگیز تخم کتان

خواص شگفت انگیز تخم کتان

اسفناج بخورید تا پوست شادابی داشته باشید

اسفناج به عنوان  سبزی ضد سرطان شناخته  می شود. دانشمندان در آزمایشگاه به این نتیجه رسیده اند که  افرادی كه در طول روز مقدار زیادی سبزی‌هاي پربرگ مثل اسفناج مصرف می‌كنند 50درصد كمتر از كسانی كه این سبزی را کم مصرف می کنند، دچار سرطان های  پوستی می‌شوند.

در اسفناج نوعی ماده به نام «فولیت» وجود دارد كه به سلول‌ها كمك مي‌كند كه خود را به راحتی بازسازی كنند و مانع رشد سلول‌های سرطانی شوند. همچنین، آب موجود در اسفناج در غشاي سلولی نفوذ می‌كند و  پوست انعطاف‌پذیرتر می‌شود و چروك‌های كمتری روی آن به‌وجود می‌آیند.به جای اسفناج انواع کلم را هم می توانید استفاده کنید.

سیب زمینی شیرین بخوریدتا زیبا شوید

سیب‌زمینی شیرین مغز زردیا نارنجی رنگ ارزش غذایی بالایی دارد. این نوع سیب‌زمینی علاوه بر خواص سیب‌زمینی طبیعی میزان زیادی ویتامین ‌C هم دارد، پس ضد چروک قوی هست .

«ویتامین C یك ماده ضروری برای تولید كلاژن در بدن  است و هرقدر میزان كلاژن پوست بیشتر باشد، چروک كمتری روی پوست ایجاد می شود،» به جای  سیب‌زمینی شیرین: ۲عدد هویج  و200 گرم آب پرتقال استفاده کنید.

 

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین

شکلات تلخ بخورید تا پوست زیبایی داشته باشید

شکات تلخ حاوی  «فلاونول» نوعی آنتی‌اكسیدانی است كه  می‌تواند ناصافی‌های روی پوست را كاهش دهد و از پوست در مقابل آفتاب محافظت كند؛

در آزمایشگاه تحقیقاتی خانم‌هایی كه  یك تخته شكلات تلخ مصرف كرده‌ بودند نسبت به كسانی كه شكلات معمولی خورده‌بودند، بافت پوستی بهتری داشتند و مقاومت پوستی آن‌ها نیز در برابر اشعه فرابنفش افزایش پیدا كرده‌ بود.

پس هر روز 30 تا 50 گرم شكلات تلخ در برنامه غذایی‌تان قرار دهید به جای شکلات تلخ: یك ظرف بزرگ شاه‌توت، بلوبری و گیلاساستفاده کنید.

 

 

خواص شکلات تلخ

خواص شکلات تلخ

گل رنگ بخورید تا خشکی  پوستان درمان شود.

گل‌رنگ  به دليل رنگش به جای زعفران استفاده می‌شود . اما باید بدانید این گل‌هاي خوش رنگ، روغنی دارند كه اثرات زیباكننده فراوانی دارد. روغن گل‌رنگ مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا۶ دارد كه می‌تواند یك داروی شفادهنده برای كسانی باشد كه از خشكی مزمن و دردناك پوست رنج می‌برد. به جای روغن گلرنگ  روغن سویا و ذرت هم می توانید استفاده کنید.

فرق شقاق با بواسیر چیست؟

فرق شقاق با بواسیر چیست؟

آشنایی با روش های درمان حساسیت فصلی 

آشنایی با روش های درمان حساسیت فصلی 

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا