مصرف روزانه اسفناج

یکشنبه 3 بهمن 1400 سلامت

مصرف روزانه اسفناج

اگر اسفناج را به صورت روزانه مصرف کنید از فواید رنگدانه ای به نام لوتئین بهره‌مند می شویم. این آنتی اکسیدان در زمینه پیشگیری از تصلب شرایین، حملات قلبی و رویدادهای مغزی-عروقی مفید است.

آیا می دانستید دلایل بی شماری وجود دارند تا اسفناج را به برنامه غذایی روزانه خود اضافه کنید؟ برخی از اسفناج متنفرند، اما بسیاری این سبزی را به عنوان منبعی شگفت انگیز از مواد مغذی با موارد استفاده مختلف در نظر می گیرند.

مصرف روزانه اسفناج

مصرف روزانه اسفناج

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “استپ تو هلث”، سبزیجات اندکی همانند اسفناج وجود دارند که از محتوای بالای مواد معدنی، ویتامین ها و مواد مغذی گیاهی سود می برند. بر همین اساس، اسفناج می تواند بخشی از هر رژیم غذایی باشد که سالم در نظر گرفته می شود.اسفناج مواد مغذی ضروری را برای کودکان فراهم می کند، سطوح انرژی بزرگسالان را افزایش می دهد و حتی به تقویت و ایجاد تعادل در سالمندان کمک می کند. به عنوان مثال، اسفناج برای بهبود عملکرد شناختی گزینه خوبی است.در ادامه با برخی از فواید شناخته شده اسفناج بیشتر آشنا می شویم.

اسفناج برای حافظه خوب است

اسفناج در فهرست مواد غذایی قرار دارد که برای مغز ضروری و فوق العاده مهم در نظر گرفته می شوند. این سبزی حاوی مواد معدنی مانند اسید فولیک و همچنین ویتامین های A، B6، C و آنتی اکسیدان های مختلف است، که به پیشگیری از انحطاط عصبی و عملکردهای شناختی کمک می کنند.همچنین، پتاسیم موجود در اسفناج برای افزایش جریان خون به مغز مفید است. این شرایط فرآیندهای اساسی مانند حافظه و تمرکز را به حداکثر می رساند.

اسفناج از قدرت بینایی پشتیبانی می کند

اسفناج منبع خوبی برای بتاکاروتن، لوتئین و زانتان است. هر سه مورد آنتی اکسیدان هایی مفید برای بینایی هستند.به عنوان مثال، بتاکاروتن در صورتی که اسفناج را به صورت پخته مصرف کنید می تواند فواید بیشتری نیز ارائه کند.محتوای بالای ویتامین A اسفناج نیز یکی دیگر از دلایل موثر در این زمینه است. این ماده مغذی به درمان خارش چشم و همچنین التهاب یا دیگر ناراحتی های ناشی از آلرژی ها کمک می کند.

اسفناج به بهبود شرایط عضلات کمک می کند

اگر برای کاهش وزن تلاش می کنید و نگران تنش های ناشی از این شرایط هستید، در مصرف روزانه اسفناج تردید نداشته باشید. اسفناج را به سالادها، اسموتی ها یا هر مورد دیگری که دوست دارید، اضافه کنید.اسفناج حاوی عنصری به نام C0-Q102 است. این نوع آنتی اکسیدان به تقویت عضلات از طریق تغذیه آنها با خون غنی از اکسیژن و مواد معدنی کافی کمک می کند.

مصرف روزانه اسفناج

مصرف روزانه اسفناج

اسفناج با پوکی استخوان مبارزه می کند

اسفناج منبع خوبی برای ویتامین K است. این ویتامین به حفظ کلسیم در استخوان های انسان کمک می کند و از این رو بسیار مهم است. این شرایط به کانی‌سازی اسکلت ما، از جمله دندان ها و ناخن ها منجر می شود.همچنین، اسفناج سرشار از منیزیم، مس، منگنز، روی و فسفر است.

اسفناج سوخت و ساز را بهبود می بخشد

میزان پروتئینی که در اسفناج یافت می شود، قابل توجه است. همچنین، گوارش آن آسان است و اثر مثبتی روی سوخت و ساز شما دارد و در حقیقت به تسریع آن کمک می کند.انرژی داخلی که با مصرف اسفناج برای بدن فراهم می شود، عملکرد بهینه سیستم های بدن را به همراه دارد. افزون بر این، اسفناج به شکل گیری احساس سیری کمک می کند و از این رو برای افرادی که در پی کاهش وزن خود هستند، گزینه ای خوب محسوب می شود.

اسفناج از تصلب شرایین پیشگیری می کند

تصلب شرایین به واسطه سخت شدن شریان ها شکل می گیرد. این بیماری خاموش اما جدی یکی از بزرگترین دشمنان انسان است.با این وجود، اگر اسفناج را به صورت روزانه مصرف کنید از فواید رنگدانه ای به نام لوتئین بهره‌مند می شویم. این آنتی اکسیدان در زمینه پیشگیری از تصلب شرایین، حملات قلبی و رویدادهای مغزی-عروقی مفید است.

به لطف لوتئین، ما می توانیم رسوبات کلسترول و چربی را در رگ های خونی خود کاهش دهیم.

اسفناج از التهاب پیشگیری می کند

اسفناج سرشار از ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان ها است. هر دو آنها برای پیشگیری از التهاب در بدن مفید هستند. التهاب برای قلب بسیار خطرناک است. افزون بر این، التهاب با برخی بیماری های شایع، مانند آرتریت و نقرس، مرتبط است.

 

قرص کلونیدین

قرص کلونیدین

خواص دانه کتان

خاصیت استفاده از دانه کتان برای پوست و مو

×

ارسال دیدگاه

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا