خواص اسفناج/15مزایای سلامتی اسفناج

یکشنبه 30 آذر 1399 سلامت
اسفناج برای سلامت قلب

خواص اسفناج

اسفناج یکی از سبزیجات سبز شناخته شده است که سرشار از آهن و مواد مغذی مختلف است. از زمان های بسیار قدیم ، این سبزیجات به اشکال مختلف مانند سوپ ، کاری و خیلی بیشتر مورد استفاده قرار می گرفت تا بتوانیم از مزایای آن برای سلامتی بهره مند شویم.

ارزش غذایی

اسفناج دو برابر دیگر سبزیجات فیبر دارد. یک پیمانه اسفناج حدود ۲۰ درصد فیبر دارد که مانع یبوست است و به هضم غذا کمک می‌کند. فیبر موجود در این سبزی، قند خون را پایین نگه داشته و با ایجاد حس سیری می‌تواند مانع از پرخوری شود.

ویتامین C و ویتامین E، بتاکاروتن، منگنز، روی و سلنیوم موجود در اسفناج همگی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای مقابله با پوکی استخوان، گرفتگی رگ‌ها و فشار خون بالاست.

این سبزی پرخاصیت سرشار از ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامینA ،K، D و E بوده و حاوی مواد معدنی خوبی نیز هست.

خواص اسفناج

خواص اسفناج

خواص اسفناج برای بدن

۱-برگ اسفناج غنی ویتامین A ، B3، C و آهن و پتاسیم می باشد.

۲-بدن را قلیایی می کند.

۳-خنک کننده است و برای پائین آوردن تب مفید است.

۴-ورم روده کوچک را رفع می کند و برای ورم ریه مفید است.

۵-ملین است و یبوست را برطرف می کند.

۶-اسفناج برای لاغر شدن و وزن کم کردن مفید است.

۷-افزایش ذخایر آهن با مصرف اسفناج ایده مناسبی است ب

۸-خوردن اسفناج در رفع تشنگی موثر است

 

خواص اسفناج

خواص اسفناج

بگذارید در ادامه با دیگر  مزایای سلامتی اسفناج آشنا شویم.و توضیحاتی را به شما ارائه دهیم

۹-از سرطان جلوگیری می کند:

یکی از اصلی ترین ویژگی های داشتن اسفناج به طور منظم این است که به پیشگیری از سرطان کمک می کند. این امر به این دلیل است که هنگامی که می خواهیم جلوی ورود و تأثیر مواد و عناصر سرطان زا را در بدن خود بگیریم ، سطح کلروفیل موجود در اسفناج کاملاً مناسب است. اینها عناصری هستند که ممکن است به دلیل آلودگی و همچنین از طریق برخی از انواع غذاهای فرآوری شده وارد بدن ما شوند.

بنابراین فرد باید اسفناج زیادی بخورد ، به خصوص در عصر امروز مواد غذایی تقلبی و آلودگی ، تا اثر این عناصر را کاهش دهد و از سرطان جلوگیری کند. اسفناج همچنین برای افرادی که سابقه سرطان در خانواده خود دارند بسیار توصیه می شود و از این رو در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به همان بیماری هستند

۱۰-به دیابت کمک می کند:

اسید آلفا لیپوئید یکی از معروف ترین آنتی اکسیدان هایی است که در اسفناج یافت می شود. این یکی از عناصر نادری است که به کاهش سطح گلوکز در بدن کمک می کند حتی با افزایش حساسیت نسبت به انسولین. این ، به نوبه خود ، در مراقبت از دیابت بدون بستری مداوم و دارو کمک می کند. همچنین از طریق روش نوروپاتی به مدیریت دیابت کمک می کند.

۱۱-فشار خون را پایین می آورد:

اسفناج برای بیمارانی که از مشکلاتی مانند فشار خون بالا رنج می برند از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا سطح فشار خون را پایین می آورد. دلیل این امر آنست که اسفناج موفق می شود اثر سدیم را که ممکن است در بدن یافت شود ، نفی کند. این اتفاق می افتد به دلیل محتوای پتاسیم بالا ، که ممکن است در این سبزیجات برگ سبز وجود داشته باشد.

۱۲-سلامت استخوان ها را افزایش می دهد:

وقتی به طور منظم اسفناج داریم ، استخوان های ما نیز از همان مزیت برخوردار می شوند. خطر شکستگی استخوان به دلیل سطح بالای ویتامین K و پروتئین موجود در این گیاه ، به معنای واقعی کلمه به نصف کاهش می یابد.

۱۳-پوست و موی خوبی به شما می دهد:

با مصرف مداوم اسفناج ، به دلیل ویتامین C و عنصر کلاژن که به وفور در این سبزی یافت می شود ، می توانید موهایی براق و درخشان ایجاد کنید. اگر می خواهید در مورد هر مشکل خاصی بحث کنید ، می توانید با آیورودا مشورت کنید.

۱۴-حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است

ویتامین C و E، بتاکاروتن، منگنز، روی و سلنیوم موجود در اسفناج همگی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی برای مقابله با پوکی استخوان، گرفتگی رگ‌ها و فشار خون بالاست.

۱۵-سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد

یک پیمانه اسفناج حاوی مقادیر فراوانی ویتامین A است که نه‌تنها برای برخی از بخش‌های بدن نظیر پوسته‌های مخاطی و دستگاه تنفسی و روده‌ای بسیار سودمند است، بلکه یکی از مواد ضروری برای گلبول‌های سفید خون برای مقابله با عفونت‌هاست.

 

بازدیدکنندگان : ۶۸ نفر
سرطان دهانهٔ رحم

سرطان دهانهٔ رحم/همه چیز درباره سرطان دهانه رحم

Vitamin H

ویتامین H چیست / آیا اهمیت ویتامین H را می دانید

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا
logo-samandehi