دستیابی سریع به موفقیت چیزی است که همه ما آنرا میخواهیم اما آیا به راحتی میتوان در کوتاه ترین زمان ممکن موفق شد؟

رهبران کسب و کار همیشه به دنبال راه‌هایی هستند که باعث رسیدن کشتی آرزوهایشان به جزیره موفقیت می‌شود. ولی در این راه باید علاوه بر حفظ سرعت، مراقب صخره‌های مشکلات هم باشند تا باعث غرق شدن کسب‌وکارشان نشود. در این مقاله سعی داریم مزایای استفاده از استراتژی‌های رسیدن سریع به موفقیت را برایتان شرح دهیم.

 

۱-درگیری بیشتر

زمانی که شما به‌خوبی بر هدف متمرکز شده‌اید، می‌توانید تیم خود را با اهداف مرتبط سازید و میزان اهمیت آن را به آن‌ها نشان دهید. این شرایط باعث می‌شود گروه‌ها راحت‌تر درگیر شوند و متعهدتر به وظایف خود عمل کنند. بسیاری از شرکت‌ها فاقد وضوح در اهداف خود هستند که همین امر باعث شده است کارکنان این سازمان‌ها در انتخاب راه درست برای رسیدن به هدف عاجز بمانند.

یک مشاور کسب و کار در این باره می‌گوید: «قبلاً برای یک شرکت کار می‌کردم، بعد از پیوستن من به آن‌ شرکت، یک تغییر بزرگ در سازمان ایجاد شد، من به‌عنوان یک عضو جدید از آن‌ها پرسیدم این برنامه چیست و چگونه کار می‌کند.

یکی از مدیران در پاسخ گفت توضیح آن کمی پیچیده است و بهتر است در این برنامه مشارکتی نداشته باشم. اگر این برنامه ساده بود، من نیز به‌عنوان یک کارمند جدید می‌توانستم در آن شرکت کنم، ولی پیچیدگی مانع از این امر شد.»

۲-توانمندسازی بیشتر

این رویکرد به تیم‌ها این اجازه را می‌دهد که برای افزایش درآمد، راحت‌تر برنامه‌ریزی کنند. یک کارآفرین بزرگ در این‌ باره می‌گوید: «هیچ‌وقت به افراد سازمانتان نگویید چگونه یک کار را انجام دهند، فقط به آن‌ها بگویید یک مسئولیت را به عهده بگیرند؛ وقتی آن‌ها کار را تمام کردند، شما شگفت‌زده خواهید شد.»

وقتی‌ که از نیروهای سازمان می‌خواهید برای انجام یک کار فرآیندی را دنبال کنند، در صورت شکست در انجام کار، آن‌ها این فرآیند را دلیل بر نرسیدن به هدف معرفی خواهند کرد. ولی اگر افراد را مسئول انجام کار کنید، آن‌ها به آن کار متعهد می‌شوند و در صورت شکست سعی می‌کنند با خلاقیت و تغییر رویه به موفقیت برسند. این عمل باعث افزایش احتمال موفقیت و توانمندسازی بیشتر در سازمان می‌شود.

۳-تیم با هیجان و انگیزه بیشتر

وقتی شما دارای یک رویکرد ساده هستید که اعضای تیمتان به‌راحتی قادر به درک آن هستند، اعتقاد به موفقیت در سازمان بالا خواهد رفت. کارکنان از سختی کار نخواهند ترسید. چیزی که باعث ترس خواهد شد، شکست است.

وقتی آن‌ها می‌بینند که می‌توانند به موفقیت دست یابند، هیجان و انگیزه آن‌ها بیشتر می‌شود و تلاش بیشتری به کار می‌گیرند تا به موفقیت برسند. پیچیدگی روحیه شور و اشتیاق را می‌کشد.

 

۴-افزایش اثربخشی

وقتی کسب و کار یک کارآفرین در جای درست متمرکز شود، پس از تلاش حتما سازمان به موفقیت خواهد رسید. اغلب افراد تمرکز خود را بر نقاط اشتباه می‌گذارند که باعث تلف شدن زمان، خستگی بیش‌ازحد و بی‌انگیزگی تیم می‌شود. مهم نیست شما چقدر روی کار اشتباه انرژی خود را صرف می‌کنید، چون هیچ وقت به نتیجه مطلوب نخواهید رسید. اگر با این رویکرد در جای درست متمرکز شوید، اثربخشی شما بیشتر خواهد شد.

۵-بهبود بهره‌وری

یک رابطه مستقیم بین سطح بهره‌وری و سطح سادگی رویکرد پیشرفت سازمان وجود دارد، مدیریت رویکرد پیچیده بسیار سخت است و اغلب بهره‌وری مناسب را نمی‌توان از آن دریافت کرد. مدیران زیادی را دیده‌ایم که با فرآیندهای پیچیده و ناکارآمد دنبال رسیدن به اهداف سازمانی خود بوده‌اند، ولی پس از مدتی خود و تیمشان آن فرایند را رها کرده‌اند؛ چون چیزی از آن نمی‌فهمیدند.

شما زمانی می‌توانید فرآیندها و اهداف خود را مطابق با استراتژی موفقیت سریع مدیریت کنید که بر نقطه درست متمرکز شوید و رویکردتان به بهترین نحو ساده و واضح باشد. سپس تیم شما درگیر فرایند خواهد شد و باانگیزه بالا تلاش خود را برای رسیدن سازمان به اهداف با بالاترین بازدهی به کار خواهد گرفت.