نحوه رشد و مراقبت از گیاه پپرومیا کاپراتا

سه‌شنبه 23 خرداد 1402 گل و گیاه
گیاه پپرومیا کاپراتا

مشخصات گیاه پپرومیا کاپراتا

نام گیاه:گیاه پپرومیا کاپراتا

نام مشترک: ریپل پپرومیا

نام گیاهی: Peperomia caperata

خانواده: Piperaceae

اندازه بالغ 8 اینچ بلند، 8 اینچ عرض

قرار گرفتن در معرض آفتاب جزئی

نوع خاک مرطوب اما با زهکشی خوب

زمان شکوفه بهار، تابستان

 

نحوه رشد و مراقبت از پپرومیا کاپراتا

پپرومیاها به خاطر شاخ و برگ های منحصر به فرد و خودنمایی می شناسند و پپرومیا کاپراتا نیز از این قاعده مستثنی نیست. پپرومیا کاپراتا که به نام ریپل پپرومیا نیز شناخته می‌شود، با برگ‌های قلب‌شکل عمیق به رنگ‌های سبز تیره تا شرابی مشخص می‌شود.

به طور کلی، این پپرومیا یک گیاه آپارتمانی آسان و کم نگهداری در نظر گرفته می شود. به نور خورشید زیادی نیاز ندارد و با مقدار متوسط آب به خوبی عمل می کند.

به علاوه، انواع مختلفی از کپراتا برای انتخاب وجود دارد. این یک انتخاب عالی برای مبتدیان و پرورش دهندگان باتجربه است، به علاوه برای حیوانات خانگی پسند است. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد نحوه رشد و مراقبت از پپرومیا کاپراتا در داخل خانه بدانید.

 

نیازهای اصلی مراقبت برای رشد پپرومیا کاپراتا آمده است:

در نور غیر مستقیم متوسط تا روشن بهترین عملکرد را دارد، اما می تواند نور کم را تحمل کند.
در مخلوط خاک مرطوب اما با زهکشی خوب بکارید.
خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید، اما غرق آب نباشید.
گل در بهار و تابستان با خوشه های بلند و نازک گل.
دماهای گرم و رطوبت متوسط تا زیاد را ترجیح می دهد.

 

نور:

هنگامی که در داخل خانه رشد می کند، peperomia caperata در نور غیر مستقیم متوسط تا روشن بهترین عملکرد را دارد. می تواند نور کم را نیز تحمل کند اما رشد کندتر و ساق پاتر خواهد بود. هنگامی که در خارج از منزل رشد می کنید، مکان نیمه سایه ای که از آفتاب شدید بعد از ظهر محافظت می شود بهترین است.

خاک

مخلوط گلدانی لومی که زهکشی خوبی نیز دارد برای پپرومیا کپراتا ایده آل است. ترکیبی از خاک گلدان داخلی و پرلیت یا ماسه عالی است.
ابدوست دارد در خاک مرطوب به طور مساوی نگهداری شود، به ویژه در تابستان. اجازه دهید تا اینچ خاک خشک شود و سپس به خوبی آبیاری کنید و اجازه دهید آب اضافی از گلدان خارج شود. در پاییز و زمستان آبیاری را اندکی کاهش دهید زیرا گیاه وارد مرحله خواب می شود و فقط زمانی آبیاری کنید که نیمه بالایی خاک خشک شود.

 

دما و رطوبت

این گیاه گرمسیری در دماهای گرم و رطوبت متوسط تا زیاد بهترین عملکرد را دارد. در بیشتر موارد، میانگین درجه حرارت و رطوبت خانه مناسب خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که این پپرومیا برای مدت طولانی در معرض دمای کمتر از 65 درجه فارنهایت (18 درجه سانتیگراد) قرار نگیرد

کود

در بهار و تابستان، یک بار در ماه پس از آبیاری از کود مایع متعادل استفاده کنید تا رشد قوی را تقویت کند و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را تامین کند. هنگامی که دما شروع به کاهش کرد، کوددهی را در پاییز متوقف کنید. این گیاه در زمستان وارد خواب می شود و کوددهی در این مدت می تواند باعث سوختگی کود در ریشه و ساقه شود.

 

تکثیر پپرومیا کاپراتا

Peperomia caperata گیاهانی هستند که به راحتی توسط قلمه ساقه و قلمه برگ تکثیر می شوند. تکثیر یک راه عالی برای رشد گیاهان جدید یا پر کردن ظرف موجود است. آنچه باید در مورد تکثیر پپرومیا کاپراتا بدانید در اینجا آمده است.

 

نحوه تکثیر پپرومیا کاپراتا با قلمه های ساقه:

-با استفاده از یک جفت قیچی یا قیچی هرس تیز و تمیز، با بریدن در نزدیکی پایه یک ساقه، یک ساقه از یک گیاه سالم peperomia caperata را بردارید. قلمه روی آن یک برگ خواهد داشت.

-یک گلدان شیشه ای یا کوچک با آب دمای اتاق تهیه کنید و قلمه ساقه را در آب قرار دهید. برگ باید بالای سطح آب بنشیند در حالی که پایین ساقه زیر آب است.

-قلمه را در مکانی گرم و روشن مانند طاقچه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. هفته ای یک بار آب را تازه کنید.

-پس از چند هفته ریشه های کوچک باید در پایه قلمه شروع به رشد کنند و در نهایت یک گیاه کوچک شروع به ظهور می کند. هنگامی که ریشه ها حدود یک اینچ طول دارند و گیاه جدید شروع به رشد کرد، می توانید قلمه را به خاک منتقل کنید.

-قلمه های ریشه دار را در خاک لومی و با زهکشی خوب بکارید و برگ اصلی را چسبیده بگذارید. قلمه تازه کاشته شده را به خوبی آبیاری کنید و به مکانی گرم و روشن برگردید.

-تا زمانی که گیاه در خاک مستقر شود، خاک را به طور یکنواخت مرطوب نگه دارید و اجازه دهید برگ مادر به طور طبیعی خود به خود بمیرد. این به تامین انرژی و مواد مغذی گیاه جدید کمک می کند، بنابراین هر چه مدت طولانی تری روی آن بماند بهتر است.

 

انواع پپرومیا کاپراتا

انواع مختلف رنگارنگ و جالب پپرومیا کپراتا برای انتخاب وجود دارد. در اینجا چند مورد از محبوب ترین و پرطرفدارترین انواع آن آورده شده است:

“Rosso” دارای برگ های نازک و نوک تیز به رنگ سبز تیره با سطح زیرین قرمز است.
“فراست” دارای برگ های کوچک و کمی نوک تیز با شاخ و برگ های سبز نقره ای روشن است.
“Variegata” برگ های سبز متوسطی را ارائه می دهد که با کرم و رنگ های سفید پاشیده شده اند.
“نقره” دارای شاخ و برگ سبز نقره ای و برگ های گرد کوچک است.
“Luna Red” برگ های شرابی تیره با سنبله های گل سفید را نشان می دهد.
“Abricos” دارای برگ‌های سبز تیره با اندازه متوسط است که به رنگ‌های صورتی، نارنجی و قرمز در کنار هم قرار دارند.

www.thespruce.com

گیاه آلوکازیا مراکش

نحوه رشد و مراقبت گیاه آلوکازیا مراکش یا اژدهای صورتی آلوکازیا

گیاه دم الاغ

گیاه دم الاغ/نحوه رشد و مراقبت از سدوم مورگانیانوم یا دم الاغ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا