کوکوی کدو سبز خوشمزه و رژیمی برای گیاهخواران+طرز تهیه

پنج‌شنبه 6 شهریور 1399 آشپزی

یکی از سبزیجات که که در فصل تابستان به وفور دیده می شود “کدو سبز” است که دارای ارزش غذایی بسیاری بوده و دارای خواص ضد پیری بوده و درمان بسیاری از بیماریهاست. کدو سبز، از لحاظ علم گیاه شناسی ، در بخش میوه ها جای دارد ولی از نظر آشپزی و خورد و خوراک در بخش سبزیجات قرار دارد.این خوراکی دارای ارزش غذایی بالایی است و حاوی ویتامین ها و مواد مغذی فراوانی است که در پایین آوردن چربیخون و لاغری نیز مفید می باشد ؛ با همراه شدن

خواص کدو سبز

کوکو کدو سبز 

کوکو کدو سبز یکی از انواع کوکوهای خوشمزه و محبوب ایرانی است. این کوکو علاوه بر اینکه یک غذای فوری و سبک است فواید زیادی نیز برای بدن دارد. کدو سبز کالری بسیار پایینی دارد و به همین دلیل این غذا برای شام بسیار مناسب است.

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می توانید برای ۴ نفر کوکوی کدو سبز تهیه کنید. برای آموزش کوکوی کدو سبز با بخش آشپزی دایان همراه ما باشی

مواد لازم برای ۴ نفر

مواد لازم کوکو کدو سبز

  • کدو سبز متوسط ۳ عدد
  • روغن مایع به اندازه کافی
  • آرد گندم ۱ قاشق غذاخوری
  • نمک ، فلفل و زردچوبه به اندازه کافی
  • پیازچه ۳ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آویشن به اندازه کافی

بیشتر بخوانید: طرز تهیه املت اسپانیایی

کوکو کدو سبز

طرز تهیه کوکو کدو سبز

ابتدا کدوهای سبز را بشوییدو خشک کنید . در مرحله بعد یک ظرف  مناسب انتخاب کنید و کدو سبزها را با پوست داخل کاسه رنده کنید. حالا کمی نمک روی کدو سبزهای رنده شده بپاشید.حدود ده دقیقه صبر کنید تا آب موجود در کدو سبزها خارج شود سپس آنها را با دست فشار دهید تا آب اضافی شان خارج شود. آب اضافی کدو سبزها را دور بریزید سپس پیازچه ها را به صورت نگینی ریز خرد کنید و به کاسه اضافه کنید.

در مرحله بعدی تخم مرغ ها را به صورت جداگانه در یک کاسه دیگر بشکنید سپس آرد را کم کم اضافه کنید به صورتی که آرد گلوله نشود. در ادامه مقداری نمک ، فلفل سیاه ، زردچوبه و آویشن به تخم مرغ ها اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید.

در مرحله بعدی مخلوط تخم مرغ و آرد را به کاسه حاوی کدو سبز اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند و مایه کوکو کاملا منسجم شود. در مرحله بعدی یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید.

پس از اینکه روغن داغ شد مقداری از مایه کوکو برداید و به آن شکل دهید سپس داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شود.  سپس به همراه گوجه فرنگی ، خیارشور و نان سرو کنید.این کوکو بسیار خوشمزه و برای شام مناسب است و افرادی که کدو سبز دوست ندارند با این کوکو از خواص کدو بهرمند  می شوند .

ترشی لوبیا سبز /ترشی تابستانه خوشمزه+طرزتهیه

ماکارونی و پنیر خوشمزه و ساده +طرز تهیه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا