کشور اندونزی/همه چیز درباره کشور اندونزی

چهارشنبه 21 تیر 1402 جاذبه های گردشگری
کشور اندونزی

کشور اندونزی

کشور اندونزی یا به‌طور رسمی جمهوری اندونزی یک کشور فراقاره‌ای و مجمع‌الجزایری است که در قاره آسیای جنوب شرقی و شمال اقیانوسیه قرار دارد. اندونزی در مجمع‌الجزایر مالایی بین قاره آسیا و قاره اقیانوسیه قرار دارد. اندونزی یک کشور مجمع‌الجزایری متشکل از ۱۷٬۵۰۸ جزیره و ۳۸ استان است

اندونزی پانزدهمین کشور بزرگ جهان از لحاظ مساحت است. اندونزی مجموعه‌ای از جزایر است که در جنوب شرق آسیا در اقیانوس آرام قرار دارد. اندونزی در نیمکرهٔ شرقی، در جنوب شرقی آسیا، در اقیانوس هند و دریاهای وابسته به آن واقع شده و خط استوا از آن می‌گذرد

تاریخچه مختصر کشوراندونزی:

یکی از اولین پادشاهی های بزرگی که در اندونزی به وجود آمد، پادشاهی دریایی سریواجای در قرن هفتم بود. تأثیرات مذهبی بودیسم و هندوئیسم به پادشاهی سریواجای رسید. سپس، سلسله‌های بودایی Sailendra و هندو Mataram به عنوان قدرت‌های اصلی در این سرزمین به وجود آمدند. بسیاری از آثار بزرگ از این سلسله ها به جا مانده است. در قرن سیزدهم، پادشاهی هندو ماجاپاهیت تأسیس شد و تحت رهبری بزرگ آن، گاجه مادا، این پادشاهی در بخش زیادی از اندونزی امروزی گسترش یافت.

اولین اروپایی هایی که وارد این کشور شدند پرتغالی ها در سال 1512 بودند. هلندی ها و انگلیسی ها به دنبال آنها بودند. كمپاني هند شرقي هلند به زودي به قدرت مسلط تبديل شد و شروع به استعمار اين منطقه كرد و كنترل آن را براي چند صد سال آينده آغاز كرد. در سال 1942، در طول جنگ جهانی دوم، ژاپن جزایر اندونزی را اشغال کرد. پس از شکست ژاپن در جنگ، اندونزی خواستار استقلال خود شد. چندین سال مبارزه طول کشید، اما در سال 1949 هلند به اندونزی استقلال داد. اندونزی در حال توسعه مشکلات خود را داشته است، از جمله حکومت نظامی سرکوبگر تا سال 1999، فقر گسترده و افزایش جمعیت.

اندونزی چهارمین کشور پرجمعیت جهان است. بیش از 140 میلیون نفر در جزیره جاوه زندگی می کنند که یکی از پرجمعیت ترین مناطق جهان است. همچنین بزرگترین جمعیت مسلمان جهان را در خود جای داده است.

کشور اندونزی

کشور اندونزی

همه چیز درباره کشور اندونزی

پایتخت: جاکارتا

جمعیت: 270,625,568

مساحت کل: 1,919,440 کیلومتر مربع

مقایسه اندازه: کمی کمتر از سه برابر اندازه تگزاس

مختصات جغرافیایی: 5 00 S، 120 00 E

منطقه یا قاره جهان: آسیای جنوب شرقی

زمین عمومی: بیشتر مناطق پست ساحلی. جزایر بزرگتر دارای کوه های داخلی هستند

نقطه پست جغرافیایی: اقیانوس هند 0 متر

نقطه مرتفع جغرافیایی: Puncak Jaya 5030 متر

آب و هوا: گرمسیری; گرم، مرطوب؛ در ارتفاعات معتدل تر است

شهرهای بزرگ: جاکارتا (پایتخت) 9.121 میلیون; سورابایا 2.509 میلیون; باندونگ 2.412 میلیون مدان 2.131 میلیون; سمارنگ 1.296 میلیون (2009)

بندرهای مهم این کشور نیز عبارتند از: مدان، بندر ساحلی بلاوان، پکانبارو، ریو، جاکارتا سنگارنگ، نوزاتنگارا، بندر ساحلی بیتونگ و بندر آمبون. شهرهای مهم اندونزی را هم می‌توان در ۱۰ شهر زیر خلاصه کرد: جاکارتا، سورابایا، سمارانگ، باندونگ، مدان، پالمبانگ، یوجونگ پادانگ، بانجارماسین، بندر لامپومگ، مانادو.

 

کشور اندونزی

کشور اندونزی

مردم کشور اندونزی

نوع حکومت: جمهوری

زبان های تکلم شده: باهاسا اندونزی (شکل رسمی، تغییر یافته مالایی)، انگلیسی، هلندی، گویش های محلی، که رایج ترین آنها جاوه ای است.

استقلال: 17 اوت 1945 (اعلام استقلال)؛ 27 دسامبر 1949 (هلند استقلال اندونزی را به رسمیت شناخت)

تعطیلات ملی: روز استقلال، 17 اوت (1945)

ملیت: اندونزیایی

ادیان: مسلمان 88٪، پروتستان 5٪، کاتولیک رومی 3٪، هندو 2٪، بودایی 1٪، سایر 1٪ (1998)

نماد ملی: گارودا (پرنده افسانه ای)

سرود ملی یا آهنگ: اندونزی رایا (اندونزی بزرگ)

 

کشور اندونزی

کشور اندونزی

اقتصاد کشور  اندونزی

صنایع عمده: نفت و گاز طبیعی، نساجی، پوشاک، کفش، معدن، سیمان، کودهای شیمیایی، تخته سه لا، لاستیک، غذا، گردشگری

محصولات کشاورزی: برنج، کاساوا (تاپیوکا)، بادام زمینی، لاستیک، کاکائو، قهوه، روغن نخل، کوپرا. مرغ، گوشت گاو، گوشت خوک، تخم مرغ

منابع طبیعی: نفت، قلع، گاز طبیعی، نیکل، الوار، بوکسیت، مس، خاک حاصلخیز، زغال سنگ، طلا، نقره

صادرات عمده: نفت و گاز، لوازم برقی، تخته سه لا، منسوجات، لاستیک

عمده واردات: ماشین آلات و تجهیزات، مواد شیمیایی، سوخت، مواد غذایی

واحد پول: روپیه اندونزی (IDR)

تولید ناخالص داخلی ملی: 1,125,000,000,000 دلار

 

کشور اندونزی

کشور اندونزی

جزایر کشور اندونزی

این کشور را می‌توان از لحاظ وضعیت طبیعی به چند قسمت زیر تقسیم کرد:

جزیره سوماترا: یکی از بزرگترین جزیره‌های جهان است

جزیره جاوه: پنجمین جزیره وسیع اندونزی و از پرجمعیت‌ترین آن‌ها است

جزیره سلبس (سلب): جزیره‌ای کوهستانی و مرتفع است که قسمت اعظم آن را جنگل‌ها پوشانده‌اند.

جزیره گینه نو: نیمه غربی این جزیره که اصطلاحاً ایریان غربی گفته می‌شود و به اندونزی تعلق دارد.

جزایر سوندای کوچک (نوساتنگارا): این جزایر بین جزیره جاوه و جزیره گینه نو واقع شده‌اند و عمدتاً کوهستانی و مرتفع می‌باشند

سایر جزایر غربی: که در اطراف جزیره‌های برنئو، جاوه و سوماترا واقع شده و عمدتاً کم ارتفاعند. بزرگترین جزیره آن، بانگکا می‌باشد.

سایر جزایر شرقی: که مجموعاً به جزایر ملوک یا اویه معروف هستند و در اطراف جزیره‌های سلس و گینه نو واقع شده‌اند و کوهستانی و مرتفع اند. جزیره‌های هالماهرا و سرام بزرگترین جزیره‌های این نواحی می‌باشند.

 

کشور اندونزی

کشور اندونزی

شهر بزرگ کشور اندونزی

جاکارتا:جاکارتا پایتخت اندونزی و یک شهر بسیار شگفت‌انگیز است و برای تحصیل بی‌نظیر است.

باکیتینگی:باکیتینگی یکی از شهرهای مهم اندونزی است که دارای دو کوه شگفت‌انگیز بوده و یک دره بسیار زیبا دارد. این شهر دارای کوچه‌های سنگی و مغازه‌های رنگارنگ و غذاهای خوشمزه بوده و یک برج ساعت دارد.

یوگیاکارتا:یوگیاکارتا که نام دیگر آن جوگجا است یکی از زیباترین شهرهای اندونزی است که گردشگران را مجذوب خود می‌کند، این کشور دارای هنرهای خیابانی و عروسک فروشی‌های بسیار مدرنی است.

بوگور:بوگور از شهرهای بسیار عالی برای تعطیلات است که بسیار جذاب و آرام و سرسبز است. این شهر دارای باغ‌های گیاه‌شناسی بوده و دارای مزارع چای و کوه‌های پونکاک است.

باندونگ:باندونگ در غرب جاوا قرار دارد و یکی از جالب‌ترین و زیباترین شهرهای کشور اندونزی محسوب می‌شود که مشهور به پاریس جاوا است. اگر دوست دار طبیعت هستید این شهر بهترین گزینه برای شما خواهد بود، افرادی که اهل مد هستند نیز در این شهر می‌توانند به خواسته‌های خود دست یابند.

سولو:سولو در مرکز جاوا قرار دارد و فضای توریستی بسیار عالی‌ای را شکل داده است. این منطقه دارای دیدنی‌های زیبایی است و به طور کلی مکان‌های فرهنگی و هنری بسیار خاصی دارد.

مالانگ:مالانگ در جاوای شرقی قرار دارد، این شهر بسیار پاکیزه است و تاریخ و فرهنگی بسیار غنی دارد، همچنین این شهر دارای چشم اندازهای معماری جذابی بوده و سواحل زیبایی دارد.

باتو:باتو یک شهر تپه‌ای و بسیار زیبا است و یکی از شهرهای ثروتمند در اندونزی محسوب می‌شود، باغ‌های سیب و همینطور گلخانه‌های زیبایی که در این شهر دیده می‌شود بسیار دیدنی است.

پادانگ:پادانگ یکی از زیباترین شهرهای اندونزی است، این شهر دارای غذاهای خوشمزه و بسیار مشهوری است، همچنین دارای رستوران‌های بسیار عالی برای خوردن غذا است و به طور کلی معماری بی‌نظیری دارد. این شهر قدیمی اما بسیار زیبا است.

اوبود:اوبود، شهری با حال و هوای روستایی است که در جزیره بالی قرار دارد و به طور کلی دارای مراکز فرهنگی بی‌نظیری است این شهر بهترین گزینه برای فستیوال‌های شهری محسوب می‌شود.

 

کشور اندونزی

دیدنی های کشور اندونزی

  1. معبد تاناه‌ لوت
  2. شالیزارهای پلکانی تگالالانگ
  3. معبد بساکی
  4. مرکز خرید دیسکاوری
  5. دریاچه براتان
  6. معبد ویهارا دارمایانا
  7. ساحل شکسته
  8. معبد اولواتو
  9. کاخ کلانگ کونگ (معبد بزرگ سماراپورا)
  10. ساحل آتوه
  11. معبد لوهور باتوکارو
  12. مرکز آموزش و حفاظت از لاک پشت ها
  13. مانداب انجل (انجل بیلابونگ)
  14. مرکز هنری تامان وردی بودایا
  15. مرکز تجاری بالی براسکو
  16. مسیر پیاده روی کامپوهان
  17. پارک ملی غرب بالی
  18. موزه دون آنتونیو بلانکو
  19. بازار سیندهو
  20. ساحل پتیتنگت
کشور مالزی

کشور مالزی/همه چیز درباره  کشور مالزی

کشور فیلیپین

کشور فیلیپین/همه چیز درباره کشور فیلیپین

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا