کشوراتریش/همه چیز درباره کشور اتریش

یکشنبه 27 آذر 1401 جاذبه های گردشگری
کشوراتریش

کشوراتریش

کشوراتریش با نام رسمی جمهوری اتریشکشوری محصور در خشکی واقع در رشته کوه‌های آلپ شرقی است. این کشور از ۹ ایالت فدرال تشکیل شده‌است که یکی از آنها وین، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر اتریش است. اتریش از شمال غربی با آلمان، از شمال با جمهوری چک، از شمال شرقی با اسلواکی، از شرق با مجارستان، از جنوب با اسلوونی و ایتالیا و از غرب با سوئیس و لیختن اشتاین همسایه است.

تاریخچه مختصر اتریش:

منطقه ای که اتریش امروزی است تا زمانی که توسط امپراتوری روم فتح شد در بسیاری از تاریخ اولیه خود توسط قبایل سلتیک اشغال شده بود. با سقوط امپراتوری روم، این منطقه بار دیگر توسط قبایل محلی اداره می شد تا اینکه در سال 788 توسط شارلمانی فتح شد. این منطقه در سال 976 زمانی که توسط لئوپولد بابنبرگ اداره می شد به اتریش معروف شد.

در سال 1276، رودولف اول اولین هابسبورگ بود که بر اتریش حکومت کرد. این آغاز امپراتوری هابسبورگ بود که برای 750 سال آینده بر اتریش حکومت می کرد. هابسبورگ ها شروع به رشد امپراتوری فراتر از مرزهای فعلی اتریش کردند و اتریش را برای قرن ها به مرکز قدرت در اروپا تبدیل کردند.

در سال 1848 فرانتس یوزف اول فرمانروای هابسبورگ شد و نزدیک به 70 سال تا سال 1916 که درگذشت، حکومت کرد. فرانتس یوزف تغییرات زیادی در اتریش ایجاد کرد. کاری که او انجام داد این بود که با ایجاد چیزی که بعدها سلطنت دوگانه نام گرفت، قدرت بیشتری به مجارستان داد. این شروع سقوط سلطه هاپسبورگ بود. بعدها در سال 1919، پس از جنگ جهانی اول، امپراتوری فروپاشید و جمهوری اتریش با معاهده سنت ژرمن ایجاد شد.

در سال 1938 اتریش به عنوان بخشی از جنگ جهانی دوم به آلمان ضمیمه شد. بیشتر جمعیت یهودی اتریش در هولوکاست کشته یا مجبور به ترک آن شدند. این امر تا پایان جنگ در سال 1945 ادامه داشت. اتریش پس از جنگ تقسیم شد و تا زمانی که معاهده ای در 25 اکتبر 1955 در وین امضا شد، دوباره به کشوری کاملا مستقل تبدیل نشد.

کشوراتریش

کشوراتریش

همه چیز درباره کشور اتریش

پایتخت: وین

جمعیت: 8,955,102

مساحت کل: 83870 کیلومتر مربع

مقایسه اندازه: کمی کوچکتر از مین

مختصات جغرافیایی: 47 20 N, 13 20 E

منطقه یا قاره جهان: اروپا

زمین های عمومی: در غرب و جنوب بیشتر کوه ها (آلپ)؛ در امتداد حاشیه های شرقی و شمالی عمدتاً صاف یا با شیب ملایم است

پست جغرافیایی: Neusiedler به 115 متر مراجعه کنید

نقطه مرتفع جغرافیایی: گروسگلاکنر 3798 متر

آب و هوا: معتدل؛ قاره ای، ابری؛ زمستان های سرد همراه با باران مکرر و مقداری برف در مناطق پست و برف در کوهستان ها. تابستان های معتدل همراه با رگبارهای گاه به گاه

شهرهای بزرگ: وین (پایتخت) 1.693 میلیون (2009)، گراتس، لینز

نوع حکومت: جمهوری فدرال

زبان های صحبت: آلمانی (رسمی در سراسر کشور)، اسلوونیایی (رسمی در کارینتیا)، کرواتی (رسمی در بورگنلند)، مجارستانی (رسمی در بورگنلند)

استقلال: 17 سپتامبر 1156 (تاسیس دوک نشین اتریش)؛ 11 اوت 1804 (اعلام امپراتوری اتریش)؛ 12 نوامبر 1918 (اعلام جمهوری)
گزارش آگهی

تعطیلات ملی: روز ملی، 26 اکتبر (1955)؛ تبصره – یادبود معاهده ایالتی برای بازگرداندن حاکمیت ملی و پایان اشغالگری و تصویب قانون بی طرفی دائمی است.

ملیت: اتریشی

ادیان: کاتولیک رومی 73.6٪، پروتستان 4.7٪، مسلمان 4.2٪، سایر 3.5٪، نامشخص 2٪، هیچ 12٪ (سرشماری 2001)

نماد ملی: عقاب سیاه

سرود ملی یا آهنگ: Bundeshymne (سرود فدرال)

واحد پول: یورو (یورو)

تولید ناخالص داخلی ملی: 349,900,000,000 دلار

اقتصاد کشور اتریش:

صنایع عمده: ساخت و ساز، ماشین آلات، وسایل نقلیه و قطعات، مواد غذایی، فلزات، مواد شیمیایی، چوب و فرآوری چوب، کاغذ و مقوا، تجهیزات ارتباطی، گردشگری

محصولات کشاورزی: غلات، سیب زمینی، چغندر قند، شراب، میوه؛ محصولات لبنی، گاو، خوک، مرغ؛ چوب

منابع طبیعی: نفت، زغال سنگ، زغال سنگ، چوب، سنگ آهن، مس، روی، آنتیموان، منیزیت، تنگستن، گرافیت، نمک، انرژی آبی

صادرات عمده: ماشین آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه موتوری و قطعات، کاغذ و مقوا، کالاهای فلزی، مواد شیمیایی، آهن و فولاد، منسوجات، مواد غذایی

واردات عمده: ماشین آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه موتوری، مواد شیمیایی، کالاهای فلزی، نفت و فرآورده های نفتی. مواد غذایی

 

کشوراتریش

کشوراتریش

مناطق گردشگری ومهمترین شهرهای اتریش

 سالن اپرای استاتسوپر

بزرگترین و زیباترین سالن باله و اپرا در شهر وین واقع شده است که دارای معماری بی مانندی درسرتاسر جهان است. این ساختمان در دوره نئورنسانس ساخته شده و در آن مجسمه هایی از بزرگانی مانند بتهوون، شوبرت دیده میشود

غارهای یخی

غارهای یخی ورفن یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اتریش است. برای رفتن به اعماق این کوه ها باید مسیر باریک و یخی را طی کنید؛ اما ارزش امتحان کردن دارد.

قلعه آمبراس

یکی از جاذبه های شهر اینسبروک که در دوره رنسانس ساخته شده است و بر روی تپه و در میان باغ ها قرار دارد قلعه آمبراس است. این قلعه زیبا و تاریخی 43 متر طول دارد و دارای سقفی منبت کاری شده است. انواع اجسام و وسایل قدیمی را در این قلعه می توانید مشاهده کنید.

شهر لینز

پایتخت موسیقی و تئاتر کشور اتریش شهر لینز است که با معماری سنتی و معاصر خود از شهرهای دیدنی و زیبای اتریش محسوب می شود. همچنین لینز نقش بسیار مهمی در شکل گیری حکومت حال حاضر اتریش داشته است.

شهر سالزبورگ

مذهبی ترین شهر اتریش سالزبورگ است و سالانه جشن های مذهبی و متعددی در آن برگزار می شود. انواع کلیساهای قدیمی با معماری چشم گیر در این شهر دیده می شود.از دیگر شهرهای مهم اتریش می تواند به گراتس، آیزنشتات، بروگنز اشاره کرد.

 

 

کشورهایی که جشن شب یلدا دارند

کشورهایی که جشن شب یلدا دارند

کشور مجارستان

کشور مجارستان/همه چیز درباره مجارستان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا