کتاب دن کیشوت اثر میگل دِ سروانتس

دوشنبه 8 اسفند 1401 کتاب

مشخصات کتاب دن کیشوت

نویسنده: میگل دِ سروانتس

ترجمه: محمد قاضی

انتشارات: ثالث

تعداد صفحات: ۱۴۱۳

 

معرفی کتاب دن کیشوت

شاید تاکنون هیچ کتابی به اندازه «دن کیشوت» این همه مورد عشق و علاقه ملت‌های گوناگون نبوده است. بسیاری از کتاب‌ها هست که تنها به یک قوم و ملت اختصاص دارد و از حدود مرز یک کشور فراتر نمی‌رود؛ بسیاری دیگر نیز هست که در میان ملل دیگر هم خواننده دارد ولی تنها مورد پسند گروه روشنفکران یا مردم عادی یا طبقات ممتاز است. اما «دن کیشوت» همه حصارهای جغرافیایی و نژادی و اجتماعی و طبقاتی را درهم شکسته و نام خود را با دنیا و بشریت توأم ساخته است.

معرفی کتاب دن کیشوت 

معرفی کتاب دن کیشوت

خلاصه کتاب دن کیشوت

دن کیشوت نجیب‌زاده‌ای است که در دورانی که شوالیه‌گری (عیاری و پهلوانی قرون وسطایی) دیگر رونقی ندارد می‌خواهد بساط پهلوانی علم کند. قصد او این است که به اوهام و تخیلات خود، که در نتیجه شب و روز خواندن داستان‌های پهلوانی در ذهن او خانه کرده است، صورت واقعیت بخشد. با آن‌که توان آن ندارد که مگسی را از خود براند، زره می‌پوشد و کلاه‌خود بر سر می‌گذارد و زوبین در دست و شمشیر بر کمر بر اسبی ناتوان‌تر از خود سوار می‌شود و در جستجوی حوادث و ماجراهای پهلوانی سر به دشت و بیابان می‌نهد.

اما واقعیت‌های زندگی کجا و اوهام و پندارهای او کجا! دن کیشوت بی‌هدف نیست و افکار و آرمان‌های عالی دارد، ولی چون واقعیت‌ها با او سرِیاری ندارند و زندگی با اندیشه‌های او جور در نمی‌آید، به جنگ واقعیت می‌رود. نبرد تن به تن او با آسیاب‌های بادی زنده‌ترین نمونه درافتادن خودسرانه و کورکورانه او با مظاهر عینی و واقعی حیات است.

خلاصه کتاب دن کیشوت 

خلاصه کتاب دن کیشوت

معرفی نویسنده کتاب دن کیشوت

دن میگل د سِروانتِس ساآودرا ملقب به شاهزاده نبوغ در ۲۹ سپتامبر ۱۵۴۷ میلادی در آلکالاد هنارس در ۳۲ کیلومتری مادرید دیده به جهان گشود. پدر وی پزشک بود و همیشه در این آرزو بود که فرزندش یک شوالیه سرشناس و نامدار اسپانیایی شود اما میگل همانطور که با فنون رزم‌آوری آشنا شده بود به شعر سرودن علاقه زیادی داشت. وی در ۱۵۷۲ میلادی به زندگی نظامی خود پایان داد و زندگی عادی خود را از سر گرفت.

دن میگل د سِروانتِس ساآودرا

دن میگل د سِروانتِس ساآودرا

 

اقتباس‌ از خلاصه کتاب دن کیشوت

– فیلم سینمایی دن کیشوت، ساخته‌ی رودلف نوریف
– فیلم سینمایی دن کیشوت، ساخته‌ی رافائل خیل
– فیلم سینمایی مردی از لامانتا، ساخته‌ی آرتور هیلر
– رمان عالیجناب کیشوت، نوشته‌ی گراهام گرین

جوایز و افتخارات خلاصه کتاب دن کیشوت

– از پرفروش‌ترین آثار داستانی جهان
– نامزد دریافت جایزه‌ی Will Eisner Comic Industry
– از محبوب‌ترین رمان‌ها در میان اهالی آمریکا (The Great American Read)

تعداد جلد های کتاب دن کیشوت

این رمان دوجلدی است که توسط «محمد قاضی» به نهایت دقت و تخصص ترجمه شده است. عکس رو جلد کتاب اثر اونوره دومیه، نقاش فرانسوی است. همچنین در ابتدای کتاب نقاشی از پابلو پیکاسو نیز درباره این اثر چاپ شده است.

 

کتاب عزاداران بیل اثر غلامحسین ساعدی

کتاب در جستجوی زمان از دست رفته

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا