کبد خود را با لبو پاک سازی کنید

سه‌شنبه 26 بهمن 1400 سلامت
سم زدایی کبد

کبد خود را با لبو پاک سازی کنید

کبد از مهم ترین عضو های بدن است که هرگونه اختلال در آن موجب آسیب به تمامیه اعضای بدن و از کار افتادن آنها میشود. متاسفانه این روزا با مصرف رژیم های غذایی بسیار چرب اکثرا دچار کبد چرب هستند . یکی از راه ای درمان این بیماری خوردن لبو است!

 

متأسفانه این روزها به دلیل سبک زندگی نادرست و بی تحرکی و غیره بسیاری از افراد جامعه به بیماری کبد چرب مبتلا هستند. بیماری کبد چرب از جمله بیماری‌هایی است که به دلیل رژیم غذایی نادرست افراد شکل می‌گیرد. بهتر است بدانید که کبد چرب یک بیماری قابل برگشت است و می‌توان با بهره بردن از مواد غذایی سالم از جمله میوه و سبزیجات به مبارزه با کبد چرب برخاست. یکی از موادی که در این زمینه به شما کمک زیادی خواهد کرد، لبو است.

 

 

کبد خود را با لبو پاک سازی کنید

کبد خود را با لبو پاک سازی کنید

چغندر قرمز یا لبو این خوشمزه پر خاصیت :

لبو همان چغندر پخته‌ است.چغندر قرمز یا لبو یکی از سبزیجات خوشمزه  از خانواده اسفناجیان است که با ریشه ی غده‌ ای و برگ‌ های درشت و پهن شناخته می شود. گیاهی دوساله که در سال اول برگهای گسترده دارد و ریشه آن اندوخته قندی می‌سازد و در سال دوم ساقه گلدار آن از اندوخته‌ی قندی آن بهره‌ می‌برد.

  • چغندر سرشار از بتاکاروتن، کاراتنوئیدها و فلاوونوئیدها است که همگی آنتی اکسیدان های قوی محسوب می شوند.
  • به طور کلی سبزیجات و میوه های رنگی بیشترین میزان آنتی اکسیدان ها را دار می باشند.
  • هر ماده ی غذایی حاوی این ترکیبات مغذی برای تصفیه و تمیزی کبد مؤثر بوده و بخصوص برای افرادی که از کبد چرب رنج می برند مفید است.
  • بتالین و آنتی اکسیدان های موجود در لبو برای سم زدایی و پاک سازی کبد مفید بوده و به درمان خانگی کبد چرب کمک می کند.
  • طبع لبو معتدل است و برای از بین بردن حرارت کبد و زردی بسیار کارساز است .

 

طرز تهیه لبو قرمز در خانه با رنگ فوق العاده و طعمی بی نظیر

کبد خود را با لبو پاک سازی کنید

از آنجا که بیماری کبدچرب از جمله بیماری های خاموش و بی نشانه است، پیشگیری از ابتلا به آن از جمله اولویت ها قرار می گیرد، زیرا این بیماری معمولا زمانی خود را نمایان می کند که ذرات چربی بخش زیادی از سلول های کبدی را به خود درگیر کرده اند. کبد چرب پس از درگیر کردن کبد با علائمی مانند ضعف، خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم بروز می کند.

سم زدایی کبد: لبو به دلیل دارا بودن فیبر زیاد موجود، به تصفیه و پاکسازی کبد کمک زیادی می‌کند. این سبزی پرخاصیت با تحریک عملکرد روده‌ها و پیشگیری از یبوست، از احتباس آب در بدن و همچنین تجمع توکسین‌ها پیشگیری می‌کند. لبو با جلوگیری از تجمع چربی‌ها در سلول‌های کبدی، به کنترل عملکرد آن کمک شایانی می‌کند. در صورتی که که تمایل دارید متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن خود را فعال‌تر کنید و از این طریق به پاکسازی کبد خود تسریع ببخشید نیز می‌توانید به این سبزی اعتماد کنید چرا که لبو هم‌زمان باعث بهبود عملکرد کبد و روده‌ها می‌شود. این ماده همچنین باعث بهبود عملکرد سیستم لنفاوی شده و به دفع توکسین ها از بدن کمک می‌کند.

آخرین خبر | فوت و فن پخت «لبو» خوشمزه و خوشرنگ برای شب یلدا

چرا بعضی ها از ترسیدن لذت می برند؟

چرا بعضی ها از ترسیدن لذت می برند؟

کیست تخمدان

درمان کیست تخمدان با روش های خانگی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا