پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان

شنبه 3 تیر 1402 بازار

احتمالا تا به حالا اسم پیوند استخوان دندان را به هر نحوی شنیده اید، ولی تا الان اطلاعات کافی درباری آن نداشته اید ما قصد داریم تا در ادامه ی این مقاله به بررسی پیوند استخوان برای ایمپلنت به همراه مزایا ومعایب، و این که چه کسانی به پیوند استخوان نیاز دارند بپردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

پیوند استخوان برای ایمپلنت

پیوند استخوان برای ایمپلنت چیست ؟

پیوند ایمپلنت دندان یک درمان جانبی برای کاشت ایمپلنت دندان است که برای کسانی که استخوان فک آنها بر اثر بیماری پریودنتال تخریب شده است یا از تراکم کافی استخوان فک برای فرایند کاشت ایمپلنت برخوردار نیستند، استفاده می شود.پس متوجه شدیم که پیوند استخوان یکی از بخش های جراحی ایمپلنت نمی باشد و فقط یک درمان جانبی است برای افرادی که به آن نیاز دارند. پیوند استخوان در کاشت ایمپلنت باعث بهبود کیفیت و کمیت استخوان فک و در نتیجه پیوند بهتر ایمپلنت با استخوان فک شده و طول عمر و دوام ایمپلنت را افزایش خواهد داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع ایمپلنت به همراه تنوع برند بالا و هزینه درمان های جانبی می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

مزایا پیوند استخوان

پیوند استخوان برای ایمپلنت یک درمان جانبی است که در شرایطی که شخص دارای مشکل در استخوان فک باشد مورد استفاده قرار می گیرد و پیوند استخوان فقط برای درمان ایمپلنت دندان نیست و در تمام درمان هایی که نیاز به ترمیم استخوان فک می باشد مورد استفاده قرار می گیرد، اشخاصی که از تراکم استخوان کافی برخوردار نیستند می توان با درمان پیوند استخوان اقدام به کاشت ایمپلنت کنند، یا افرادی که مدتی از دست رفتن استخوان فک انها میگذرد و استخوان آنها دچار تحلیل شده است می توانند با استفاده از پیوند استخوان درمان ایمپلنت دندان را انجام دهند.

معایب پیوند استخوان

درمان پیوند استخوان دارای عوارض زیاد یا خاصی نمی باشد، از معایب پیوند استخوان میتوان به احتمال عفونت لثه، امکان پیوند نخوردن درمان با استخوان و احتمال درد و تورم در ناحیه مورد جراحی را بیان کرد. البته میشود با استفاده از انتی بیوتیک ها و مسکن های از همه ی این موارد جلوگیری و درمان کرد.

معایب پیوند استخوان

عوارض پیوند استخوان

درمان پیوند استخوان نیز مانند تمامی درمان ها دارای مزایا و معایب خاص خود و یک سری عوارض را نیز شامل می شود. عوارض پیوند استخوان عبارت اند :

  1. خونریزی
  2. درد
  3. تورم
  4. حساسیت به گرما و سرما

مراحل انجام پیوند استخوان

برای انجام پیوند استخوان ابتدا شما باید توسط دندانپزشک متخصص معاینه شوید تا در ابتدا مشخص شود که آیا شما شرایط پیوند استخوان را دارید.

قبل از انجام درمان پیوند استخوان شما باید یک اسکن از استخوان فک خود تهیه کنید تا متخصص ایمپلنت به اطلاعات مورد نظر خود مثل قطر استخوان و… جهت پیوند استخوان را به دست بیاورد.

بعد جراح با ایجاد یک برش برروی لثه و جابجایی بافت لثه به استخوان فک دسترسی پیدا می کند و بعد اقدام به برداشتن تمام ضایعات موجود در قسمت لثه می نماید و آن قسمت را ضد عفونی می کند.

بعد از برداشتن ضایعات و ضد عفونی کردن اقدام به اضافه کردن مواد پیوند استخوان به ناحیه مورد نظر می نماید.

متخصص بعد از اضافه کردن مواد پیوند استخوان معمولا روی آن را با یک غشا می پوشانند و بعد از آن لثه را بخیه می زند.

چقدر طول میکشد تا پیوند استخوان مستحکم شود؟

بعد از جراحی پیوند استخوان توسط دندانپزشک متخصص زمانی حدود 6 الی 9 زمان می برد تا استخوان در محل پیوند خورده مستحکم شود.

انواع پودر پیوند استخوان

در پیوند استخوان انواع مختلفی پودر پیوند استخوان وجود دارد که برای تقویت استخوان استفاده می شود، تمامی پودر استخوان های استفاده شده سازگاری بالا با بدن انسان می باشد.

انواع پودر پیوند استخوان

اتوگرافت

در این نوع پیوند استخوان پودر پیوند استخوان از خود استخوان بیمار برداشته می شود و برای پیوند استخوان مورد استفاده قرار می گیرد، پودر استخوان اتوگرافت دارای مزایا ومعایب خاص خود است که در ادامه به آن می پردازیم.

مزیت استفاده از این روش این است که به دلیل استفاده از استخوان خود فرد برای پیوند استخوان پودر پیوند بیشترین سازگاری را با بدن بیمار دارد و احتمال شکست درمان بسیار پایین است و از انتقال بیماری به بیمار نیز جلوگیری می نماید.

عیب این روش درمانی برای پیوند استخوان این است که به دلیل استفاده از استخوان خود شخص نیاز به یک جراحی جداگانه برای برداشتن استخوان است.

آلوگرافت

در این روش پودر استخوان که استفاده می شود قبلا از بدن شخص دیگری گرفته شده است و در بانک استخوان نگهداری و استریل شده است.

از مزیت های این روش می توان به این اشاره کرد که دیگر نیازی به جراحی برای برداشتن استخوان ندارد و معایب این درمان می توان گفت پودر پیوند استفاده شده در این روش قبلا استریل شده است اما باز میشود امکان انتقال بیماری را در نظر گرفت.

زنوگرافت

این نوع پودر استخوان دارای سازگاری خوبی با بدن انسان است و بدن انسان معمولا واکنشی نسبت به این نوع پودر پیوند استخوان نشان نمی دهد این نوع پودر پیوند استخوان از استخوان گاو گرفته می شود.

آلوپلاستیک

این نوع پودر پیوند استخوان توسط آزمایشگاه ساخته می شود و در اختیار دندانپزشکان قرار میگیرد ، این نوع پودر پیوند استخوان از درصد موفقیت بالایی برخوردار است و معایب بسیار کمی دارد.

بیشتر بخوانید : Bone grafting for dental implants , dental implant Bone grafting

لباس و کفش ایمنی

لباس ایمنی و کفش ایمنی انتخابی هوشمند برای کارهای خطرناک

بلیط هواپیما

راهنمای خرید آنلاین بلیط هواپیما

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا