پیشگیری و درمان ویروس پاروا در سگ ها

یکشنبه 4 خرداد 1399 حیوانات

بسیاری از افرادی که سگ دارند یا پانسیون سگ دارند و از سگ ها مراقبت میکنند یا به هر دلیلی با سگ ها سرو کار دارند شاهد بیماری نادری در آن ها به نام پاروا هستند.

پاروا قابل درمان است اما بسیار هم واگیر دار میباشد.

اینطور که اگر سگی داشته باشید و با سگی که پاروا دارد در ارتباط باشد یا در تماس با مکانی باشد که ویروس پاروا در آن وجود دارد و سگی که پاروا داشته قبلا در آن جا بوده سریعا این ویروس انتقال می یابد و سگ شما هم پاروا میگیرد.

پس همان طور که همیشه میگویم پیشگیری بهتر از درمان است پس باید حتما در ابتدا پیشگیری کنید که سگ شما دچار این بیماری نشود .

اما اگر به هر دلیل پاروا گریبان گیر سگ تان شد میتوانید با توجه به راه کار های پایین درمان کنید.

پاروا یک ویروس عفونتی است که سگ های جوان تر و کم سن تر بیشتر دچار آن میشوند.

پاروا به یک بیماری کشنده معروف است که اگر خیلی زود مداخله و درمان نکنید سگ شما میمیرد . نام دیگر پاروا اسهال خونی هم هست.

این ویروس با درگیرکردن روده ها و مغز استخوان باعث اسهال ، استفراغ و کاهش توانایی بدن در مقابل عفونت می شود .

عوارض این بیماری در توله ها بسیار شدیدتر از سگ های بالغ می باشد . نژادهای دوبرمن و روتوایلر از نژادهای دیگر به این بیماری حساستر هستند بنابراین توصیه میشه که در این نژادها تحت 3 بار واکسیناسیون ویروسی قرار بگیرند و مابقی نژادها 2 بار کافی می باشد.

پارواویروس با آسیب زدن به صدمه زدن به سلولهای سالم بدن باعث جلوگیری از تکثیر این سلولها می شود این ویروس باعث از بین رفتن سلول های جذب کننده در روده می شود و باعث عدم جذب مواد غذایی می شود بنابر این این عدم جذب باعث ضعیف شدن سگ و عفونت روده به وجود می آید و باعث اسهال خونی می شود .

همچنین پاروا ویروس میتواند وارد مغز استخوان شود و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند .

پیشگیری از بیماری ویروس پاروا در سگ

بهترین روش پیشگری از پارواویروس واکسیناسیون منظم می باشد . توله سگ هایی که مادرشان واکسینه شده باشد دارای ایمنی بالاتری می باشد و بر اساس میزان دریافتی آنتی بادی مقاومت دارند .

توله سگهایی که مادرشان واکسینه شده باشد دارای ایمنی بالاتری می باشد و بر اساس میزان دریافتی آنتی بادی مقاومت دارند . توله ها را میتوان بعد از درمان انگلی از 6 هفتگی به بعد واکسینه کرد و 1 ماه بعد واکسن را تکرار کرد.

به توله هایی که هنوز واکسینه نشده اند اجازه بازی با سگهای دیگر و یا نزدیک شدن به فضولات سگهای دیگر را ندهید .اگر قصد خرید سگ آپارتمانی را دارید از واکسینه بودن توله سگ و والدین توله سگ مطمئن شوید

اسهال خونی در سگ و یا مدفوع خونی در سگ و یا استفراغ خونی در سگ را اگر دیدید بسیار سریع به دامپزشک مراجعه نمایید.

علایم پاروا در سگ ها

 

  • خستگی و بی حالی
  • کاهش اشتها یا بی اشتهایی
  • تب
  • استفراغ
  • اسهال (عموما اسهال خونی)

 

 

دیدنی ترین عکس های شکار حیوانات

عکس های زیبا و دیدنی از لحظه شکار حیوانات

سگ پیتبول

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا