پسوند فامیلی چهره های مشهور

چهارشنبه 31 فروردین 1401 چهره ها
پسوند فامیلی چهره های مشهور

پسوند فامیلی چهره های مشهور

پسوندهایی که در انتهای نام های خانوادگی قرار گرفته اند مربوط به محل زندگی اجداد افراد میشوند البته امکان تغییر نام، نام خانوادگی و حذف پسوند و پیشوند همیشه وجود دارد. دراین بخش یک سری از چهره های معروف که نام یا نام خانوادگی آنها دارای پسوند یا پیشوند بوده است را معرفی میکنیم.

 

 

مجید مجیدی کارگردان و فیلم نامه نویس مشهور سینما که فیلم خورشید او در سال 1400 اکران شد پسوند «تالشی» را از ادامه فامیلی خود حذف کرده است.

 

کمال تبریزی یکی دیگر از کارگردانان مطرح سینما و تلویزیون است که نام خانوادگی خود را کوتاه کرده است. عنوان اصلی نام خانوادگی او، «کمال مصفای تبریزی» می باشد.

زنده یاد علی حاتمی یکی از کارگردانان مطرح سینما بود که نام و نام خانوادگی او دارای پسوند و پیشوند بود. نام کامل این کارگردان فقید، «عباسعلی حاتمی عباسی» بود که با نام علی حاتمی در میان هنرمندان شناخته می شود.

 

شاید کمتر مخاطبی بداند که نام خانوادگی اصلی پژمان بازغی ، «بازغی کِیسمی» باشد. این هنرمند پسوند نام فامیل خود را حذف کرده و با نام خانوادگی بازغی شناخته می شود.

پسوند فامیلی چهره های مشهور

پسوند فامیلی چهره های مشهور

مهدی هاشمی یکی از هنرمندان مشهور سینما و تلویزیون است که پسوند «قرمزی» را از نام خانوادگی خود حذف کرده است البته نام کامل این هنرمند «میرمهدی هاشمی قرمزی» می باشد.

 

رامبد جوان بازیگر ، کارگردان و مجری برنامه خندوانه نیز پسوند «تبریزی» را در ادامه نام خانوادگی خود دارد که بارها در گفتگوهای خود به شهر زادگاهش افتخار کرده است.

 

حمیرا ریاضی یکی از هنرمندان سینما و تلویزیون و همسر علی اوسیوند است که نام فامیلی خود را کوتاه کرده است. نام خانوادگی اصلی این بانوی هنرمند «حسنی ریاضی» می باشد.

سعید راد بازیگر پیشکسوت و مشهور کشورمان یکی دیگر از هنرمندانی است که پسوند و پیشوند را از نام کامل خود حذف کرده است. «احمد سعید حق پرست راد»، نام اصلی این بازیگر است که به اختصار با نام سعید راد شناخته می شود.

 

سعید سهیلی کارگردان مطرح و پدر بازیگرانی همچون سینا و ساعد نیز دارای پیشوند دارای نام فامیلی کامل «مهراد سهیلی» است که از آن استفاده نمی کند.

 

سینا مهراد بازیگر سریال آقازاده و پدر، بخش اول فامیلی خانوادگی خود را برگزیده و با آن به شهرت رسید اما برادر بزرگترش ساعد همانند پدر خود با نام خانوادگی سهیلی به فعالیت هنری خود ادامه می دهد.

حذف پسوند یا پیشوند فامیلی در میان چهره های مشهور ورزشی نیز وجود دارد به طور مثال کریم باقری پسوند «کرویق» را از نام خانوادگی خود حذف کرده است.

 

«محمدعلی کریمی پاشاکی» با حذف بخش اول نام و پسوند نام خانوادگی خود با نام علی کریمی به شهرت رسید و «سید مهدی رحمتی اسکویی» و «فرهاد مجیدی قادیکلایی» نیز پسوند نام خانوادگی خود را حذف کردند.

 

تارا کریمی همسر رضا رویگری

تارا کریمی همسر رضا رویگری

جاناتان بنکس

25 حقیقت جالب در مورد جاناتان بنکس

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا