پخت سیب زمینی شکم پر پنیری

سه‌شنبه 30 مهر 1398 آشپزی
سیب زمینی شکم پر پنیری

سیب زمینی شکم پر پنیری

اگر تا به حال سیب زمینی شکم پر نخورده اید وقتش رسیده که این خوراکی منحصر به فرد و خوشمزه را امتحان کنید و از طعم عالی اش مدهوش شوید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه سیب زمینی شکم پر پنیری فوق العاده خوشمزه را یاد بگیرید.

 

مواد لازم:

– ۴ عدد سیب زمینی متوسط

– ۲۳۰ گرم گوشت چرخ کرده‌ی ۹۰٪

– یک پیمانه گل کلم بروکلی

– ۱ پیمانه آب

– ۱ پیمانه پنیر چدار کم چربی رنده شده

– یک دوم پیمانه خامه ترش کم چربی

– یک دوم قاشق چایخوری نمک

– یک چهارم قاشق چایخوری فلفل تازه آسیاب شده

– ۳ عدد پیازچه‌ی خرد شده

سیب زمینی شکم پر پنیری

طرز تهیه سیب زمینی شکم پر پنیری

۱. با یک چنگال تمام قسمت‌های سیب زمینی‌ها را سوراخ کنید. آن‌ها را درون مایکروفر بگذارید و با شعله متوسط بپزید، یک یا دو بار آن‌ها را بچرخانید، تا سیب‌زمینی ها نرم شوند – حدود ۲۰ دقیقه.

۲. در این حین، گوشت را در یک تابه‌ی بزرگ روی حرارت متوسط به بالا قهوه‌ای کنید، گاهی هم بزنید حدود ۳ دقیقه. آن را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. حرارت را افزایش دهید، بروکلی و آب را به تابه اضافه کنید، روی آن را بپوشانید و بپزید تا نرم شود. بروکلی را صاف کنید وبه گوشت اضافه نمایید.

۳. با دقت یک سوم بالایی سیب زمینی های پخته را ببرید؛ سره‌ها را برای استفاده‌ی دیگری نگه دارید. داخل آن‌ها را با قاشق بتراشید و درون یک پیاله متوسط بریزید. پوسته‌ی سیب زمینی ها را در یک ظرف آشپزی کوچک قرار دهید. یک دوم پیمانه چدار، خامه ترش، نمک و فلفل داخل سیب زمینی‌ّها بریزید و با چنگال آن‌ها را له کنید. پیازچه‌ها و مخلوط سیب زمینی را به بروکلی و گوشت اضافه کنید؛ مخلوط کنید تا ترکیب شوند.

۴. به صورت یک دست مخلوط سیب زمینی را بین پوسته‌های سیب زمینی تقسیم کنید و روی آن‌ها یک دوم پیمانه چدار باقیمانده را بریزید. تا زمانی که مخلفات داغ می‌شوند و پنیز ذوب می‌شود – ۲ تا ۴ دقیقه – حرارت مایکروفر را زیاد کنید .

نان سنتی ترکیه

طرز تهیه نان سیمیت

میت بال بوقلمون 

پخت میت بال بوقلمون با سس لیمو و رزماری

آخرین دیدگاه‌ها

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا