پخت میت بال بوقلمون با سس لیمو و رزماری

سه‌شنبه 23 مهر 1398 آشپزی
میت بال بوقلمون 

میت بال بوقلمون 

آشپزی خانه دایان:آمیت بال که ما بیشتر با اسم کوفته قلقلی می شناسیمش یکی از آن غذاهای فرنگی خوشمزه و سرشار از پروتئین است که با ترکیب گوشت چرخ کرده(گوشت قرمز، مرغ، بوقلمون) و برخی مواد اولیه دیگر تهیه می شود و روش های طبخ متفاوتی دارد. همرا ما باشید

میت بال بوقلمون 

مواد لازم:

– یک سوم پیمانه پنیر پارمزان تازه رنده شده

– سه چهارم قاشق چایخوری نمک کوشر

– یک چهارم قاشق چایخوری فلفل تازه آسیاب شده برای طعم دهی بیشتر

– یک چهارم فنجان آرد همه منظوره

– ۲ قاشق چایخوری روغن زیتون فرا بکر

– یک دوم پیمانه سرکه سفید

– آبگوشت مرغ

– ۴ قاشق چایخوری آب لیمو

– ۱ قاشق غذاخوری کره

– ۱ عدد پیاز متوسط خرد شده

– ۲ حبه‌ی بزرگ سیر، له و پوره شده

– ۲ قاشق چایخوری گوشت لیموی‌ تازه رنده شده

– ۲ قاشق غذاخوری رزماری تازه خرد شده

– ۴۵۰ گرم گوشت بوقلمون چرخ شده‌ی ۹۳٪

– سه چهارم پیمانه پودر سوخاری ترجیحا گندم کامل

 

بیشتر بخوانید:دستور پخت میتلف گوشت و سبزیجات

 

طرز تهیه میت بال بوقلمون

۱. سیر، پیاز، و گوشت لیمو را در یک زودپز بریزید. ۱ قاشق غذاخوری رزماری تازه (یا یک قاشق چایخوری خشک شده‌ی آن) اضافه کنید و تا زمانی که مخلوط نرم و یکدست شود هم بزنید.

۲. مخلوط را داخل یک پیاله‌ متوسط منتقل و به آرامی با بوقلمون، پودر سوخاری، پارمزان، یک دوم قاشق چایخوری نمک و فلفل تا ترکیب شدن کامل قاطی کنید. مخلوط را به شکل گلوله‌های کوفته در آورید.

۳. روغن را در یک تابه‌ی نچسب بزرگ روی حرارت متوسط-به بالا گرم کنید. گرما را به متوسط کاهش دهید، کوفته‌ّها را اضافه کنید و بپزید، یک بار بچرخانید تا قهوه‌ای شود، در کل ۳ تا ۵ دقیقه. آن را به بشقاب انتقال دهید.

۴. سرکه را به تابه اضافه کنید، حرارت را به متوسط-به بالا افزایش دهید و بپزید، به مدت ۱ تا ۳ دقیقه کوفته ها را تا آنجا بپزید که آبشان تبخیر شود. آب گوشت را اضافه کنید و بجوشانید. گرما را کم کنید تا بخار حفظ شود و کوفته ها را به همراه ۱ قاشق غذاخوری رزماری باقیمانده به ظرف بر گردانید. روی آن را بپوشانید و ۸ تا ۱۰ دقیقه تا زمانی که کوفته ها پخته شوند بپزید. کوفته ها را بردارید و داخل بشقاب بکشید.

۵. سس را روی حرارت متوسط به بالا بجوشانید و تا زمانی که به یک فنجان کاهش می‌یابد – ۴ تا ۸ دقیقه بپزید. آب لیمو و ۱ قاشق غذاخوری آردی را که نگه داشته بودید در یک پیاله کوچک هم بزنید؛ پیوسته بزنید و مخلوط آرد را به سس همراه با کره و باقی یک چهارم چایخوری نمک اضافه کنید. بجوشانید و هم بزنید تا زمانی که کمی غلیظ شود. یعنی ۱ تا ۲ دقیقه. سس را درون یک الک آبکشی کنید. سس را روی کوفته ها بریزید و میل کنید.

 

بیشتر بخوانید:طرز تهیه مرغ بریان و سبزیجات

سیب زمینی شکم پر پنیری

پخت سیب زمینی شکم پر پنیری

دستور پخت بورک مرغ خوشمزه

بورک مرغ با نان یوفکا/طرز تهیه

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا