نمایی از یخ زدن آبشار نیاگارا

دوشنبه 16 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
نمایی از یخ زدن آبشار نیاگارا

نمایی از یخ زدن آبشار نیاگارا

موقعیت مکانی ابشار نیاگارا در کجاست؟

آبشارهای نیاگارا (به انگلیسی: Niagara Falls)به سه آبشار گفته می‌شود که در مرز آمریکا و کانادا در استان انتاریو از قلمروی کانادا و در ایالت نیویورک از قلمرو آمریکا جای دارد. این آبشارها در سر جنوبی گلوگاه رود نیاگارا قرار دارد.که در ادامه با هم نمایی از یخ زدن آبشار نیاگارا را خواهیم دید.

نمایی از یخ زدن آبشار نیاگارا

نمایی از یخ زدن آبشار نیاگارا

نام ابشار های تشکیل دهنده نیاگارا چیست؟

این آبشارها از بزرگ به کوچک به ترتیب عبارتند از: آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس. آبشار نعل اسب در بخش کانادایی و آبشار آمریکایی در بخش آمریکایی قرار دارند که بوسیلهٔ جزیرهٔ بز یا گوت آیلند از هم جدا شده‌اند.

آبشار کوچکتر (همان نقاب عروس) هم در طرف آمریکایی این مجموعه آبشار است که از دیگر آبشارها بوسیلهٔ جزیرهٔ لونا جدا شده‌است. مرز بین‌المللی دو کشور در اصل از سال ۱۸۱۹ از میان آبشار نعل اسبی می‌گذرد اما این مرز به دلیل فرسایش زمین و ساخت و سازها مورد مناقشه است.

آبشار نیاگارا بر روی رود نیاگارا اوشیب جای دارد و آب دریاچهٔ ایری را زهکشی می‌کند و به دریاچهٔ انتاریو می‌ریزد. این آبشارها روی هم رفته بالاترین سرعت جریان در میان تمام آبشارهای جهان را دارند.

بلندی این آبشار بیش از ۵۰ متر (۱۶۵ پا) است. آبشار نعل اسبی با توجه به ارتفاع سقوط آب و شدت جریان، قوی‌ترین آبشار در آمریکای شمالی است. در زمان پُرآبی بیش از ۱۶۸ هزار مترمکعب و در حالت عادی نزدیک به ۱۱۰ هزار مترمکعب آب در دقیقه از این آبشار سرازیر می‌شود.

عجایب ابشار نیاگارا

قسمت های زیادی از ابشار نیاگارا یخ زده اند و اشکال عجیب و بزرگ و هنری خلق کرده اند که از جنس یخ است که با ظرافت بسیاری از صخره ها اویزانند ایند اشکال ان را شبیه منطقه نازیا کرده است این فضا در تمام فصول سال ارزش دیدن دارد زیرا از مکان های دیدنی و بسیار جذاب ذنیا است توریست ها بیشتر در روزهای سرد زمستان به این مکان میروند تا از منظره افسانه ای و زیبای ابشار یخ زده لذت ببرند البته که سرما باعث دردسر میشود اما مزیت ان ایجاد منظره زیبا در طبیعت است .

دمای سرد زمستان جریان آب در برخی از قسمت های آبشار را متوقف کرده و باعث یخ زدن در برخی قسمت های آن شده و از آن سرزمینی افسانه ای شبیه سرزمین یخ زده افسانه نارنیا ساخته است. با هم نگاهی به تصاویر زیبا و چشمگیر این طبیعت یخ زده بیندازیم.

 

نمایی از یخ زدن آبشار نیاگارا

نمایی از یخ زدن آبشار نیاگارا

مدرنترین شهر های جهان

 مدرنترین شهر های جهان

لاس پوزاس جنگلی

لاس پوزاس جنگلی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا