قلعه باستانی سیگیریا

شنبه 21 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
شهر باستانی سیگیریا

قلعه باستانی سیگیریا

سری‌لانکا جزیره‌ای زیبا با ساحل های پهناور در جنوب کشور هند و قاره  آسیا و در اقیانوس هند می باشد .این کشور زیبا و ارزان با مردمانی خونگرم و مهمان نواز و غذاهای خوشمزه دارای جاذبه های گردشگری  و آثار تاریخی بسیار است که سالانه گردشگران و توریست ها زیادی برای دیدن این جاذبه ها به این کشور سفر می کنند.

قلعه باستانی سیگیریا

قلعه باستانی سیگیریا

تاریخ و  فرهنگ این کشور به بیش از ۲۰۰۰ سال میرسد که شواهد این امر اثار تاریخی موجود در این کشور می باشد .  با تلاش های فراوان کشور سریلانکا اخیرا توانسته است نام خود را در فهرست مقاصد معروف گردشگری و توریستی جهان به ثبت برساند.

 سریلانکا به خاطر قرار گرفتن در نزدیکی خط استوا از آب و هوای دلنشین و طبیعتی زیبا، پارک‌ های بی نظیر و طبیعی، آثارهای باستانی و فرهنگی با تمدن ‏‏۳هزار ساله همواره توجه گردشگران زیادی را به خود جلب کند .

قلعه باستانی سیگیریا

قلعه باستانی سیگیریا

 

 قلعه باستانی سیگیریا

ویرانه های شهر باستانی سیگیریا از دیدنی ترین جاذبه های توریستی این کشور است ستونی  صخره ای  از میان  جنگل ها سر بیرون آورده و  حدود ۲۰۰ متر ارتفاع دارد و در شمال مرکزی سریلانکا واقع شده است. در بالای این صخره کاخ بسیار قدیمی به نام قلعه سیگیریا وجود دارد که در دوران پادشاهی کاسپایا ساخته شده است و طول  قدمت آن به سال ۴۷۷ بعداز میلاد برمی گردد.شهر تاریخی و زیبا سیگیریا در سال 1982 در فهرست آثار میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

 

قلعه باستانی سیگیریا

قلعه باستانی سیگیریا

بر بلندای این صخره یک قلعه نظامی قرار دارد که اگر مشتاق به بازدید باشید می بایست 1200 پله را تا قله طی کنید . در ابتدای راه  مجسمه ای از  پاهای شیری بزرگی  راخواهید دید  که زمانی به عنوان نگهبان  این  قلعه  با عظمت ساخته شده است و اکنون فقط پاهای آن باقیمانده است.این قلعه با شکوه  توسط پادشاه کاشایاپا پسر داتوسنا ساخته شد.  طبق افسانه‌ها، کاشایاپا  برای به دست آوردن تاج و تخت پدرش را کشته و خودش جانشین او شد.

قلعه باستانی سیگیریا

قلعه باستانی سیگیریا

کاشایاپا از سال ۴۷۷ تا ۴۹۵  بر این سرزمین پادشاهی کرد و در تمام این سال‌ها به پیشرفت و  گسترش قلعه سیگیریا پرداخت. وی در جنگی با برادر ناتنی به کام مرگ رفت .بعد از مرگ کاشایاپا، شایعات درباره نحس بودن قلعه سیگیریا بر سر زبان‌ها افتاد و مردم کم‌کم شهر را ترک کردند.

بعد از خالی شدن شهر ، تا قرن ۱۴ از این مکان به عنوان معبد بودائیان استفاده می‌شد. افسانه هایی از وجود گنج های بی شمار کاشایاپا در گوشه های این قلعه است که هنوز پیدا نشده.از دیگر دیدنی های این  قلعه استخری است که در بالای قله و در کنار قلعه ساخته شده است و دیگر تخت پادشاهی کاشایاپا است که در بالاترین قسمت تالار اصلی قرار گرفته است.

دیوار هایی از  آینه در دیگر قسمت های این قلعه است. این دیوار به دستور کاشایاپا آن‌قدر صیقل داده شده بود که او می‌توانست تصویرش را در آن ببینداما حالا دیگر به آن صورت نیست .

قلعه باستانی سیگیریا

قلعه باستانی سیگیریا

زیبایی  این منطقه فقط به خاطر وجود قلعه نیست. بلکه خود کوه سیگیریا و جنگل های اطراف آن نیز از دیگر جاذبه های منحصر به فرد   این منطقه  است مثلا شما می توانید فیل سواری را در جنگل های کنار این کوه تجربه کنید.

قلعه فلک الافلاک شهر خرم آباد

قلعه فلک الافلاک شهر خرم آباد

گنبد سلطانیه زنجان

گنبد سلطانیه زنجان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا