فواید ماساژ ژاپنی شیاتسو برای صورت

سه‌شنبه 24 تیر 1399 سلامت
فواید ماساژ ژاپنی شیاتسو برای صورت
ماساژ ژاپنی شیاتسو یکی از انواع ماساژ مبتنی بر فشار و طب سوزنی است که تنش را از روی صورت حذف کرده و به سفت و جوان‌شدن پوست کمک می‌کند.این ماساژ  به معنای فشار  نقطه ای انگشت، یکی از معروف‌ترین تکنیک‌های ماساژ ژاپنی به شمار می‌آید که از فشار انگشتان روی نواحی خاصی از بدن استفاده می‌کند؛ به همین خاطر می‌توان آن را ماساژ نقطه‌ای نامید. بنیانگذار این تکنیک «Tokujiro Namikoshi» است. امروزه می‌توان این ماساژ را به راحتی برای درمان مناطق خاصی از بدن، از جمله صورت، در خانه انجام داد.
ماساژ شیاتسو تا حدودی به طب سوزنی برمی‌گردد که با اعمال تغییراتی در آن مدرن‌تر و بهتر شده ‌است. در حال حاضر انواع مختلفی از این نوع ماساژ وجود دارد که براساس فیزیولوژی هر فرد به کار گرفته می‌شود. در ادامه‌ی این مطلب، پس از مرور فواید این ماساژ نحوه‌ی انجام آن در خانه را به شما آموزش خواهیم داد.
ماساژ ژاپنی شیاتسو برای صورت ؛ فواید و روش انجام آن در خانه | ستاره

جوان سازی صورت با ماساژ شیاتسو

ماساژ صورت شیاتسو ژاپنی ، مدت‌هاست که به محبوبیت جهانی دست یافته و شما می‌توانید شادابی و طراوت، زیبایی و جذابیت صورت خود را تقویت و حفظ کنید. به همین خاطر است که پزشکان توصیه می‌کنند که روزانه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه را برای ماساژ صورت خود صرف کنید تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

از فواید ماساژ شیاتسو

  • ماساژ ژاپنی شیاتسو باعث بهبود فرایند‌های خود درمانی پوست شده و در نهایت منجر به سفت و جوان‌تر شدن صورت می‌گردد.
  • این روش همچنین رنگ و بوی خاصی به پوست شما می‌بخشد و موجب می‌شود رنگ و تن صورتتان بازیابی گردد.
  • جالب است بدانید که ماساژ صورت شیاتسو همچنین به بهبود وضعیت دستگاه گوارش، کاهش سردرد و همچنین تاثیر مثبت بر سیستم عدد درون ریز کمک می‌کند.

مهم‌ترین نقاط در ماساژ صورت ژاپنی به روش شیاتسو عبارت هستند از:

  • گوشه‌های داخلی چشم
  • حفره‌های کنار بینی
  • شیار‌های اطراف حفره‌ی چشم
همانطور که متوجه شدید تمامی این نقاط به صورت جفت هستند؛ بنابراین ماساژ ژاپنی شیاتسو با دو دست در دو طرف صورت انجام می‌شود. روش تاثیر گذاشتن روی این نقاط می‌تواند متفاوت باشد: مالیدن، فشار دادن، ماساژ دادن و … .
به طور متوسط، مدت زمان انجام این ماساژ نباید بیش از ۲۰ دقیقه طول بکشد. بسیار مهم است که اینکار در عصر، بعد از یک روز کاری سخت انجام شود، چرا که در این زمان است که صورت به استراحت و آرامش نیاز دارد. ماساژ صورت شیاتسو یک روش مدرن برای جوانسازی صورت و همچنین سلامتی و زیبایی آن است. انجام منظم این تکنیک شما را از مراجعه به سالن‌های زیبایی بی‌نیاز می‌کند چرا که پوستی بدون چروک، یکنواخت و سفت‌تر برایتان به ارمغان می‌آورد.

روش انجام ماساژ ژاپنی برای صورت

برای انجام ماساژ صورت به روش شساتسو ژاپنی در خانه می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:
۱. سه قطره روغن گل نسترن را روی دست خود بریزید و کف دست‌ها را به هم مالش دهید تا زمانی که احساس کنید کف دست‌ها گرم می‌شوند.
۲. از روی بینی شروع کنید و با فشاری ثابت و پایدار دست‌ها را به میان آبرو، پیشانی، گیجگاه و طرفین صورت بکشید تا تنش موجود در ابرو‌ها و اطراف صورت کاهش یابد.
۳. با استفاده از انگشتان میانی و انگشت حلقه، پیشانی و اطراف گیجگاه خود را با حرکات دورانی ماساژ دهید. باقی صورت را رها و آرام حفظ کنید.
۴. با حرکاتی آرام و با استفاده از انگشت اشاره و انگشت میانی، از یک طرف فک تا طرف دیگر را ماساژ دهید؛ از پایین گوش شروع کنید، به سمت چانه بروید و همین مسیر را تا پایین گوش دیگر ادامه دهید.
۵. با استفاده از هر چهار انگشت، دست‌ها را از امتداد گردن تا پای چانه‌ی خود بکشید.
۶. حال اجازه دهید تا روغن گل نسترن به داخل پوستتان نفوذ کند. پای خود را بالا بگیرید و منتظر بمانید تا پوستتان جان تازه بگیرد.

در مواردی که نباید ماساژ شیاتسو انجام شود

متاسفانه ماساژ شیاتسو، چه توسط متخصص انجام شود چه در خانه، برای برخی افراد نباید استفاده شود؛ از جمله افرادی که به بیماری‌ها و شرایط زیر دچار هستند:
  • بیماری‌های عفونی
  • درجه حرارت بالای بدن
  • بیماری‌های پوستی
  • بیماری‌های خونی
  • تومور‌های بدخیم
  • اختلال روانی
گیاهان دارویی

این شایعه است ریحان بنفش سرطانزا نیست

افسردگی را با گیاهان دارویی درمان کنید

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا