این شایعه است ریحان بنفش سرطانزا نیست

پنج‌شنبه 26 تیر 1399 سلامت
گیاهان دارویی

مدتی است که این شایعه را می شنویم که ریحان بنفش نخورید سرطانزاست .اما این درست نیست و فقط یک شایعه  می باشد که به دلیل یک مطالعه که توسط اداره تحلیل غذا و دارو انجام شد، به وقوع پیوست.

آیا ریحان بنفش سرطان زاست؟

طبق تحقیق و مطالعه اداره تحلیل غذا و دارو  مقداری سافرول در ریحان وجود دارد و همان طور که می دانید سافرول، ماده ای است که به القاء سرطان کبد در موش های آزمایشگاهی منجر می شود. اما دقت کنید که این سبزی در سبزی خوردن و به مقدار کم استفاده می شود. طبق یافته های این تحقیق، برای این که این سبزی خطرناک باشد باید شما سال ها هر روز یک کیلوگرم از آن را مصرف نمایید.

با خیال راحت ریحان بنفش بخورید و از خواص آن بهره ببرید

پس نه تنها جای نگرانی ندارد بلکه ریحان منبع غنی از ویتامین C است. علاوه بر این فیبر موجود در این سبزی‌ برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است و البته ریحان بنفش این سبزی پر خاصیت از خواص بیشتری نسبت به ریحان سبز بهره مند است . وجود رنگدانه‌ها و عطر ریحان بنفش موجب منحصر به فرد شدن ریحان بنفش نسبت به ریحان سبز است.

در واقع ریحان، سبزی، ضد سرطان است و رنگدانه‌های آ‌ن یكی از مهمترین مواد ضد سرطانی است كه منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا ۳ گیاهی است.

از خواص سبزی ریحان بنفش

یکی دیگر از گیاهان دارویی که امروز به معرفی ان می پردازیم گیاه دارویی ریحان بنفش  است .نوعی از ریحان است که برگ آن کوچک، ساق آن مربع، پرشاخ و کم بوتر از ریحان می باشد، گل آن مایل به سرخ است و تخم آن به شکل تخم ریحان سبز ولی ریزتر از آن می باشد.

رنگ ساقه ی بوته ی ریحان سبز تند است و دارای برگ های منظم و بیضی شکل است . گل های ریحان به رنگ سفید یا صورتی در ماه های مرداد یا شهریور به شکل خوشه در انتهای ساقه ی ریحان ظاهر می شوند و پس از چندی از همین گل ها تخم ریحان حاصل می گردد. دو نوع ریحان وجود که یک نوع آن برگ های سبز و نازکی دارد و نوع دیگر برگ های بنفش رنگ دارد.

گیاه ریحان بومی هند است. این گیاه هیچ گونه ترشح زیان آوری ندارد و تمام بخش های آن مثل برگ ، گل و حتی ساقه آن بسیار معطر و خوشبو است. از این رو در تمام دنیا به عنوان یک طعم دهنده و عطر دهنده به غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

در مصر ، زنان گل های ریحان را در استراحتگاه افراد مورد علاقه شان می ریزند ولی در مالزی ریحان را در محل دفن مرده ها می کارند . در مولداوی رسمی وجود دارد که هنوز هم پا برجاست و آن این است که یک مرد زن مورد علاقه اش را با قبول دسته ای ریحان از او انتخاب می کند.

پزشکان قدیم به سختی اثر درمانی ریحان را قبول می کردند و بیشتر آنها عقیده داشتند که ریحان گیاهی سمی و خطرناک است.

نام ھا دیگر گیاه ریحان بنفش در طب سنتی: تره ی خراسانی ۔ بادرج ۔ بادروج ۔ ہادروج ابیض ۔ حماحم – ریحان احمر

درمان گیاهی خفقان

درمان گیاهی ورم پستان

درمان گیاهی خون دماغ

امید محققان به ساختن واکسن کرونا با کمک شتر لاما

آیا شتر لاما کرونا را شکست می دهد

فواید ماساژ ژاپنی شیاتسو برای صورت

فواید ماساژ ژاپنی شیاتسو برای صورت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا