فرش شمسه ؛ جلوه ای از خورشید در خانه شما

دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 بازار ، گوناگون

فضای خانه های امروزی با گذشته تفاوت پیدا کرده و بیشتر رنگ و بوی سبک های مدرن را به خود گرفته است. پیشرفت شهرنشینی و به تبع آن زندگی مدرن ، باعث شده است که تفاوت های بسیاری در سبک زندگی امروزی پدید آید. اما با این وجود، بسیاری از افراد علاقمند هستند تا رنگ و بوی سبک کلاسیک را در فضای زندگی خود حفظ کنند. فرش یکی از مهمترین المان ها در برقراری چنین فضایی است. فرش اکسیر با توجه به این امر، تلاش می کند تا فرش هایی متنوع را عرضه نماید. بطوری که پاسخگوی سلایق مختلف باشد. چنان که تنوع بی نظیری از فرش ها را در مجموعه های مختلفی نظیر فرش شمسه ، فرش باستان و … خواهید دید.

در میان مجموعه های مختلف فرش اکسیر ، می توان مجموعه شمسه را یکی از مجموعه های زیبا با رنگ و بوی کلاسیک دانست.

شمسه به دوختی اطلاق می‌شود که طرح و‌ نمایی از خورشید را تجسم بخشیده باشد. طرح و نقش‌های این مجموعه با الهام از هنر شمسه دوزی که همان شکل شمسه و تلألو اطراف آن می‌باشد، پدید آمده است. از این هنر برای تزیین لباس‌های رسمی کشور استفاده می‌کردند.

اوج و اعتلای این هنر مربوط به دوران صفویه است. اگر به دنبال انتخاب فرشی هستید که روح و ذهن شما را نوازش دهد، انتخاب از مجموعه شمسه به شما کمک خواهد کرد.

فرش های شمسه نیز غالبا با الهام از طرح خورشید و با رنگ های کرم تولید می شود. نکته جالب درباره مجموعه شمسه اکسیر ، تلاش برای تطبیق طرح های این فرش ها با سلایق امروزی است.

ویژگی های فرش شمسه اکسیر

فرش های مجموعه شمسه مطابق با سلیقه خریدارانی است که به طرح‌های کلاسیک فرش علاقه‌مند هستند. این فرش از نوع ۱۰۰۰ شانه با تراکم ۳۰۰۰ می‌باشد. الیاف این مجموعه فرش طبیعی و از نوع بامبو می‌باشند که با اکریلیک ترکیب شده‌اند.

استفاده از طرح هایی که بیشتر با فضای مدرن امروزی همخوانی دارد و به کار بردن رنگ هایی همسو با آن ، می تواند عامل مهمی در تولید یک فرش باشد. نکته ای که اکسیر در تولید فرش شمسه نیز مورد توجه قرار داده است.

فرش اکسیر هالی به عنوان یکی از برترین شرکت های تولید کننده فرش ماشینی در کشور ، فرش های ماشینی خود را با کیفیتی بی نظیر تولید می کند. فرش اکسیر در تولید این فرش ها از بهترین ماشین آلات فرش بافی و نیز مواد اولیه با کیفیت بالا ، بهره می گیرد.

اما فرش شمسه اکسیر از جنبه های مختلف چه ویژگی هایی دارد؟

جنس نخ فرش شمسه

نوع نخ به کار رفته در بافت فرش اهمیت زیادی دارد. معمولا نخ ها در فرش دستباف ، طبیعی هستند. در گذشته ، دستگاه های بافت کیفیت پایینی داشتند و امکان بافت فرش با هر نوع نخی توسط این دستگاه ها وجود نداشت. از سویی دیگر ، نخ های مورد استفاده در فرش های دستباف ، به صورت صنعتی تولید نمی شدند و همین امر ، بر سختی بافت فرش با ماشین می افزود.

بنابراین نخ هایی که در تولید فرش ماشینی استفاده می شد از الیاف مصنوعی بودند. مانند نخ هایی که از صنایع پتروشیمی بدست می آمد.

امروز اما ، با پیشرفت شگرف نساجی و ماشین های بافت ، هم تولید نخ طبیعی بسیار ساده شده است و هم دستگاه ها قابلیت بافت فرش با هر نوع نخی را دارند.

فرش شمسه اکسیر با استفاده از بهترین ماشین آلات فرش بافی ، با الیاف طبیعی بامبو که با نخ اکریلیک ترکیب شده است تولید می شود.

تراکم بافت فرش

بافت فرش شمسه اکسیر با تراکم بالا تولید می شود. این فرش ها 1000 شانه و با تراکم 3000 تولید می شوند. به دلیل همین کیفیت بالا ، این فرش ها در زمره فرش های ریزبافت قرار می گیرند.

رنگ ها در مجموعه شمسه

در مجموعه فرش شمسه از رنگ بندی مونو کروم با سه رنگ بژ، کرم و گردویی استفاده شده است. مجموعه این فرش‌ها در ابعاد ۱۲ متری، ۹متری، ۶ متری، ۲.۵*۱.۵، ۴*۱، ۳*۱، ۲*۱، ۱.۵*۱ تولید می‎‌شود. استفاده از این رنگ‌ها به جذابیت فرش‌های این مجموعه به صورت محسوسی می‌افزاید.

تنوع در فرش شمسه

فرش های مجموعه شمسه اکسیر با نقش های خلاقانه خود گزینه مناسبی برای دکوراسیون های کلاسیک و افراد خاص پسند هستند. البته طرح های مدرن نیز در این مجموعه به چشم می خورد که قابلیت استفاده بیشتری به آن می بخشید. تنوع بالای این فرش ها ، چه در طرح ، چه در ابعاد و قیمت ، حق انتخاب گسترده ای برای علاقه مندان فراهم آورده است.

رنگ بندی مجموعه شمسه شامل کرم ، بژ و گردویی است. این ترکیب رنگ به این مجموعه زیبایی بی نظیری بخشیده است.

خدمتی خاص از فرش اکسیر

خدمت مهمی که فرش اکسیر برای انجام یک خرید مطمئن به مشتریان ارائه می کند پرو رایگان فرش است. فرش اکسیر در راستای انجام خریدی مطمئن برای مشتریان، این امکان را فراهم کرده است که مشتریان بتوانند در سفارش خود، چند مدل را انتخاب کنید. فرش اکسیر این مدل ها را برای شما ارسال می کند. به این ترتیب می توانید آن ها را در محیط خود ببینید و در نهایت انتخاب خود را با دیدی باز از میان آنها انجام دهید.

خرید فرش شمسه اکسیر

اگر قصد خرید فرش را دارید بهتر است با توجه به دکور و طراحی داخلی منزل خود فرشی با طرح و رنگ مناسب انتخاب کنید. زیرا زیبایی این فرش در محیطی مناسب بهتر نمایان خواهد شد.

نکته جالب در مورد مجموعه شمسه این است که این فرش ها با توجه به تم رنگ ها، می تواند برای هر نوع دکوراسیونی مناسب باشد.

قبل از خرید توجه کنید که استفاده از نخ اکریلیک باعث افزایش کیفیت فرش شمسه خواهد شد. مجموعه شمسه اکسیر با استفاده از الیاف طبیعی بامبو و نخ اکریلیک تولید شده است. برای خرید انواع فرش ماشینی از مجموعه شمسه می توانید از طریق شعب فروش شرکت اکسیر یا وبسایت رسمی شرکت اقدام نمایید.

esteglal salmandan

استقلال سالمندان / راه های مستقل ماندن با افزایش سن

مجموعه کتاب های هری پاتر

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا