طرز تهیه فتوچینی با سس آلفردو و مرغ

شنبه 18 مرداد 1399 آشپزی

 

فتوچینی آلفردوبا مرغ

فتوچینی آلفردو یک غذای ایتالیایی است که اولین بار یک رستوران‌دار اهل رم به نام آلفردو دی لیو آن را تهیه کرد.
در فتوچینی آلفردو ریختن مرغ اختیاری است و در خیلی از دستور های پخت آنرا بدون مرغ  است .اما در برخی دستورها مرغ,میگو و گاها گوشت دیده می شود که فتوچینی را می توان با هریک از آنها تهیه کرد..برخی در تهیه آن از مقداری قارج ورقه شده و تفت داده شده نیز استفاده می کنند.

موادلازم برای تهیه فتوچینی الفردوبا مرغ

جعفری خرد شده به میزان  لازم
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
روغن به مقدار لازم
پیاز ۱ عدد
فتوچینی۵۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
خامه‏ غلیظ۱/۳ پیمانه
پنیر پارمیجانو (پارمیزان یا پارمسان) رنده شده۱/۳ پیمانه
سینه‌ مرغ متوسط۱/۲ عدد
خامه غلیظ1/3 پیمانه

فتوچینی آلفردوبا مرغ

طرز تهیه فتوچینی آلفردوبا مرغ

●یک عدد پیاز رانگینی خرد کرده در مقدار کمی روغن تفت دهید.سینه مرغ را با بیفتک کوب خوب بکوبید تا قطر آن کم شود و سپس آن را به صورت نوار های باریك خرد كرده و به پیاز اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهیدمقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه برای مزه دار کردن آن اضافه کنید.
●در یک قابلمه آب بریزید و به آن یک قاشق نمک و مقداری روغن اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید.محتوای بسته فتوچینی را بدون شكستن رشته‌ها بمدت ۱۵ دقیقه درآن بجوشانید و بعد آن را آبكش کنید.
●در ماهیتابه ای کره و خامه را روی حرارت خیلی کم باهم مخلوط کنید سپس فتوچینی آبکش را به آن اضافه کنید و نمک و فلفل سیاه به آن بیفزایید(معمولا میزان فلفل سیاه در فتوچینی آلفردو زیاد است)حرارت باید ملایم باشد و پس از اینکه ۲ تا ۳جوش زد مقداری از پنیر را به آن اضافه کرده و سپس آنرا خاموش کرده و در ظرف مورد نظر بکشید و لابه لای آنرا مرغ تفت داده شده بریزید و بقیه پنیر را روی آن ریخته و برای تزیین می توانید مقداری جعفری خرد شده روی آن بریزید.

طرز تهیه ترشی غوره خانگی خوشمزه و پر خاصیت

طرز تهیه باتر کریم جهت تزیین کیک

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا