علل عدم موفقیت یک کسب و کار

شنبه 25 مرداد 1399 موفقیت
علل عدم موفقیت یک کسب و کار

موفقیت و شکست یک کسب و کار هیچگاه بصورت اتفاقی و یا براساس شانس نیست و اصولا به نحوه سازماندهی  فرد در راه اندازی کسب و کار بستگی دارد و دلیل دیگری برای آن وجود ندارد.
شروع یک کسب و کار همیشه ریسک پذیر است وشانس موفقیت اندک می باشد.بنابر گزارش سازمان کسب و کارهای کوچک در آمریکا بیش از ۵۰ درصد کسب وکارهای کوچک در سال های اول با شکست مواجه شده و ۹۰درصد آن ها در ۵ سال اول ازبین می روند.

بیشتر بخوانید : دلایل اصلی عدم موفقیت در کارها

علتی که یک کسب و کار با خطر شکست مواجه می شود چیست ؟

Michael Ames درکتاب خود به نام “کنترل کسب وکارهای کوچک” دلایل زیر را برای شکست یک کسب و کار بیان کرده است:

۱- نداشتن  تجربه کافی در کسب و کار

۲- نداشتن سرمایه کافی برای شروع

۳- نداشتن کنتر قوی  بر کسب و کار خود

۴- سرمایه گذاری بیش از اندازه در دارایی های ثابت

۵- بستن قردادهای اعتباری ضعیف

۶- استفاده شخصی از سرمایه های تجاری

۷- رشد بدون انتظار کسب و کار

علت دیگر در شکست یک کسب و کار:

علت دیگری که بسیاری از کسب و کار ها را به شکست نزدیک می کند : ناچیز پنداشتن مشکلات شروع یک کسب و کار یکی از بزرگترین موانع کارآفرینی است.درهر صورت اگر صبور باشید و به سختی کار کنید به موفقیت دست می یابید.

هیچ گاه فکر نکنید که به تنهایی قادرید همه کارها را انجام دهید.یکی از بهترین روشها برای مصون ماندن در برابر هرگونه شکست داشتن یک راهنما است.شخصی که دارای تجربیات مرتبط با کسب و کار است،می تواند شما را در این مسیر راهنمایی کند.

چگونه می توانیم از کسب و کاری که شکست خورده خارج شویم؟

خارج شدن از کسب و کار واقعیتی است که باید از همان مراحل اولیه کار در نظر گرفته شود.داشتن طرح برای خارج شدن از یک کسب و کار به اندازه برنامه ریزی برای شروع یک کار مهم است .خروج به موقع از یک کسب و کار شکست خورده به معنای عدم صرف هزینه،زمان و جلوگیری از ناامیدی در آینده است.
اگر تاکنون نسبت به این مسئله جدی فکر نکرده اید،اکنون زمان آن است.در خصوص بیشتر  کسب وکار ها ، این امر یک فرایند چند مرحله ای است که ممکن است با توجه به اندازه سازمان ودلایل خاتمه کار هفته ها یا سالها به طول انجامد.در بیشتر موارد،هدف نهایی خروج از کسب کار به حداقل رساندن ضرر و زیان و تبدیل آن به نقدینگی است.

امیدوارم که هرگز روزی پیش نیاید که مجبور به خروج از کسب و کار خود شوید و این مقاله توانسته باشد شما را در ابتدای راه به خوبی آگاه کرده باشد.اگر به فکر ارتقا و توسعه کسب وکار خود هستید مقاله ارتقای کسب و کار می تواند به شما کمک کند.

 

مهارت های لازم برای داشتن یک زندگی مشترک موفق

نکات کلیدی برای داشتن یک زندگی زناشویی موفق

راهکارهایی برای شاد بودن و جذب انرژی مثبت

راهکارهایی برای داشتن انرژی مثبت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا