طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده

چهارشنبه 14 شهریور 1397 آشپزی
پیتزا با خمیر آماده را با هر طعمی و در زمان کوتاهی می‌توان تهیه کرد. بیشترین زمانی که برای تهیه پیتزا صرف می‌شودف مربوط به تهیه خمیر آن است، بنابراین اگر به دنبال روشی سریع برای تهیه پیتزایی باکیفیت و در زمانی کوتاه هستید، استفاده از نان‌های آماده پیتزا را امتحان کنید.

برای طبخ انواع پیتزا ایتالیایی امریکایی و … ، ابتدا باید نان آن را مزه دار کنید، برای این منظور به یک سس احتیاج دارید. می‌توانید از سس‌های فلفل موجود در بازار استفاده کنید یا خودتان در منزل سس را تهیه کنید. بنابراین ابتدا طرز تهیه این سس را شرح خواهیم داد.

طرز تهیه سس پیتزا با خمیر آماده

به منظور تهیه این سس برای ۳ الی ۴ نفر (اگر برای هر نفر یک خمیر آماده در نظر بگیریم)، به ۱۵ دقیقه زمان و مواد اولیه‌ای که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، احتیاج دارید.

مواد لازم
رب گوجه فرنگی2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون2 قاشق غذاخوری
سیر رنده شدهیک حبه
شکرنصف قاشق غذاخوری
فلفل، نمک و جوز هندیبه میزان لازم

شیوه تهیه: تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.سس را روی حرارت قرار دهید تا یکی دو جوش بزند.سس آماده است.

مقداری از آن را با قلمو مخصوص آشپزی روی خمیر پیتزا پخش کنید.

 

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده به روش اول (رست بیف)

به منظور تهیه پیتزا رست بیف با خمیر آماده برای ۲ الی ۳ نفر، به یک ساعت و نیم زمان و مواد اولیه‌ای در ادامه مشاهده می‌کنید، احتیاج دارید.

مواد لازم
خمیر آماده2 الی 3 عدد
گوشت راسته250 الی 300 گرم
پیاز1 عدد
قارچ150 الی 200 گرم
فلفل دلمه اییک الی دو عدد
زیتون حلقه شده2 قاشق غذاخوری
پنیر موزارلا300 الی 400 گرم
فلفل و آویشنبه میزان لازم

دستور پخت طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده:

گوشت را بشویید و به چند قسمت تقسیم کنید.گوشت را همراه با مقداری آب روی حرارت شعله اجاق گاز قرار دهید و صبر کنید تا کاملا بپزد. برای از بین بردن بوی گوشت به آن پیاز و فلفل اضافه کنید.وقتی گوشت پخت، آن را ریش ریش کنید.گوشت را اندکی با روغن تفت دهید و در پایان آویشن را به آن اضافه کنید.

قارچ را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و کمی تفت دهید تا آب آن گرفته شود.فلفل دلمه‌ای‌ها را نیز نگینی یا خلالی خرد کنید.اکنون مقداری از سس پیتزا را روی خمیر‌های آماده بزنید و مقداری از گوشت، قارچ و فلفل دلمه‌ای را روی نان قرار دهید.سپس پنیرپیتزا را اضافه کنید و زیتون های حلقه شده را اضافه کنید.

یک سینی فر را چرب کنید و پیتزا را در فری که از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کرده‌اید، قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه داخل فر بماند تا کاملا آماده شود.

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده به روش دوم (پپرونی)

به منظور تهیه پیتزا پپرونی با خمیر آماده برای ۲ الی ۳ نفر، به یک ساعت زمان و مواد اولیه زیر نیاز دارید.

مواد لارم
خمیر آماده2 الی 3 عدد
کالباس یا سوسیس پپرونی100 الی 150 گرم
فلفل سبز3 الی 4 عدد
پنیرپیتزابه مقدار لازم

دستور پخت طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده:

سوسیس ها را حلقه‌ای خرد کنید.فلفل را نیز خرد کنید.مقداری سس روی نان پیتزا پخش کنید و مقداری آویشن روی آن بپاشید.اکنون پنیرپیتزا را اضافه کنید.

اکنون پپرونی‌ها و فلفل‌ها را اضافه کنید.قداری پنیرپیتزا روی پپرونی‌ها بریزید.سینی فر را چرب کنید و پیتزا‌ها را در آن قرار دهید.

فر را از قبل با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کرده و پیتزا را به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید.

دستور پخت پیتزا مخلوط بدون گوشت

طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده به روش سوم (مرغ و قارچ)

به منظور تهیه پیتزا مرغ و قارچ با خمیر آماده برای ۲ الی ۳ نفر، به یک ساعت و نیم زمان و مواد اولیه زیر نیاز دارید.
مواد لازم
سینه مرغ200 الی 300 گرم
قارچ150 گرم
فلفل دلمه اییک الی 2 عدد
فلفل، نمک و آویشنبه میزان لازم

دستور پخت طرز تهیه پیتزا با خمیر آماده:

:مرغ را بشویید و همراه مقداری آب روی حرارت قرار دهید. زمانی که یکی دو جوش زد، آن را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود.پس مجددا مرغ را با پیاز و مقداری آب روی حرارت قرار دهید تا کاملا بپزد. برای آنکه بوی مرغ گرفته شود، فلفل و زردچوبه را نیز به آن اضافه کنید.

اکنون مرغ را ریش ریش نمایید.قارچ را خرد کرد و با روغن اندکی کمی تفت دهید تا آب آن گرفته شود، سپس مرغ را نیز اضافه کرده و مقداری تفت دهید. در این مرحله نمک و آویشن را نیز اضافه نمایید. مرغ را نباید زیاد تفت دهید، زیرا سفت خواهد شد.فلفل دلمه‌ای را نگینی خرد کنید.

مقداری سس روی خمیر‌های پیتزا بزنید. سپس مقداری مرغ و قارچ روی هر کدام بریزید، اکنون فلفل دلمه‌ای را نیز اضافه کنید.اکنون پنیر پیتزا را نیز اضافه نمایید.یک سینی فر را چرب کرده و پیتزاها را در آن قرار دهید.فر را باید از قبل با ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کرده باشید، سپس پیتزا‌ها را به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه در فر قرار دهید.

دستور پخت گراتن سبزیجات

دستور پخت گراتن سبزیجات

انواع غذا بدون مرغ و گوشت

دستور پخت ۱۰ مدل غذا بدون مرغ و گوشت

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا