طرز تهیه نان صبحانه ایتالیایی – آشپزی

دوشنبه 22 شهریور 1400 آشپزی

در این مطلب طرز تهیه نان صبحانه ایتالیایی را به شما آموزش داده ایم. این نان را درست کنید، امیدواریم از آن لذت ببرید.

اطاعات لازم  :

  • مدت زمان آماده سازی: 20 الی 25 دقیقه
  • مدت زمان پخت: 20 دقیقه
  • میزان سرو: 16 برش

مواد لازم:

  • تخم مرغ (ریز): 2 عدد
  • کره (ذوب شده): 25 گرم
  • شکر: 40 گرم
  • مایه خمیر خشک (فوری): 2 ق چ
  • شکر (برای مایه خیر): یک ق چ
  • نمک: یک دوم ق چ
  • شیر ولرم: یک پیمانه
  • آرد: حدود 525 گرم

مواد لازم رومال:

  • تخم مرغ: یک عدد
  • آب: یک ق س
  • رنگ زرد زعفرانی: دو قطره

 

طرز تهیه:

مایه خمیر و یک قاشق چای خوری شکر را در ظرف کوچکی ریخته و شیر ولرم را اضافه نمایید. کمی با قاشق هم بزنید. سپس ظرف را درپوش حدود ده دقیقه کنار گبذارید تا عمل آید. در ظرف دیگری تخم مرغ ها را بشکنید. کمی با همزن مفتولی دستی بزنید.

سپس کره ذوب شده، شکر و نمک را نیز بیفزایید. مجددا کمی هم بزنید. بعد کمی آرد اضافه کنید. هم زده و مایه خمیر عمل آمده را به مواد بیفزایید و هم بزنید. سپس مابقی آراد را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که احساس کنید چسبندگی خمیر کم شده است.

از این مرحله به بعد خمیر را از ظرف خارج کرده بر روی سطح آردپاشی شده حدود ده دقیقه ورز دهید. اگر خمیر چسبندگی داشت آرد را کم کم اضافه کنید و به ورزدادن ادامه دهید تا چسبندگی خمیر گرفته شود و خمیر صاف، نرم و لطیفی به دست آید. ظرف بزرگی را با روغن مایع چرب نمایید.

خمیر را پس از آماده شدن چانه کنید و در ظرف قرار دهید. روی خمیر را نیز با روغن مایع کمی چرب کنید. سپس روی ظرف دستمال بزرگی بیندازید یا با سلفون کاملا بپوشانید و اجازه دهید در محیطی نسبتا گرم حدود یک ساعت و نیم استراحت کند.

در حدی که حجمش دو برابر شود. پس از آن که حجمش دو برابر شد و به اصطلاح خمیر ورآمد دستتان را مشت کنید و در خمیر فروببرید تا هوای داخل خمیر خارج شود. سپس خمیر را در حد سی ثانیه ورز دهید. بعد وزن نموده و به دو چانه تقسیم کنید.

کف و دیواره دو قالب گرد 18 سانتیمتری را چرب کنید و کاغذ روغنی بیندازید. سپس هر چانه را وسط هر قالب قرار دهید. روی قالب ها را بپوشانید و مجددا حدود نیم ساعت در محیطی نسبتا گرم استراحت دهید. در حدی که حجم خمیر دو برابر شود.

سپس رومال را به آرامی با قلمو بر روی سطح خمیر بمالید و قالب را در فر از پیش گرم شده با دمای 190 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 20 الی 25 دقیقه قرار دهید تا نان کاملا پخته شود. پس از پخت و خارج نمودن قالب ها از فر حدود 5 دقیقه صبر کنید. سپس قالب ها را برگردانید و کاغذ روغنی ها را جدا کنید و نان ها را روی توری فلزی کاملا خنک نمایید.

طرز تهیه رومال:

تخم مرغی را کمی با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود. سپس آب و رنگ را اضافه کنید و مجدد کمی هم بزنید. پس از آن رومال آماده است.

نکته:

برای تهیه نان همچون کیک، قبل از آغاز کار مواد اولیه را به دمای محیط برسانید.شیر برای عمل آوردن مایه خمیر باید ولرم باشد یعنی گرمای شیر در حدی باشد که انگشت را نسوزاند (دمایی بین 70 تا 80 درجه سانتیگراد)

اگر برای عمل آوردن مایه خمیر از شیر داغ استفاده شود، خمیر طعم ترشیدگی خودهدداد و اگر از شیر سرد استفاده شود یا مایه خمیر عمل نمی آید یا خیلی طول می کشد تا عمل آید.

میزان آرد مصرفی تقریبی است و بستگی به وزن تخم مرغ ها دارد. در نتیجه ممکن است کمی میزان آرد مصرفی شما کمتر یا بیشتر شود، اما دره صورت خمیر را با مصرف آرد خیلی زیاد خشک و سنگین نکنید.

از ویژگی های ورآمدن خمیر یکی این است که تغییر حجم دهد و حجمش دو برابر شود و دیگری این که اگر انگشتتان را در خمیر فرو بردید خمیر دوباره به جای اولش برنگردد.

آرد مصرفی در این نان از نوع  آرد قنادی است.برای نگهداری طولانی مدت، نان را پس از این که کاملا خنک شد لای پارچه بپیچید. سپس در نایلون پلاستیکی بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید.

طرز تهیه مرغ کبابی با طعم مرکبات

طرز تهیه هویج پلو با مرغ

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا