طرز تهیه آسان ترین کیک بستنی

پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1402 آشپزی
طرز تهیه آسان ترین کیک بستنی

طرز تهیه آسان ترین کیک بستنی

کیک بستنی، ترکیبی از دو دسر خوشمزه و پرطرفدار یعنی کیک و بستنی است و بسیار کمتر کسی پیدا می‌شود که از این دسر لذت نبرد. با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید به راحتی این دسر خوشمزه را در منزل تهیه کرده و نوش جان بفرمایید.

مواد لازم برای کیک بستنی

  • روغن جامد 150 گرم یا دو سوم پیمانه
  • شکر 265 گرم یا یک و یک دوم پیمانه
  • تخم مرغ 4 عدد یک هشتم قاشق مرباخوری
  • بیکینگ پودر 10 گرم یا 2 قاشق مرباخوری
  • آرد 250 گرم یا یک و سه چهارم پیمانه
  • آب 160 میلی لیتر یا دو سوم پیمانه
  • بستنی وانیلی یا شکلاتی یک لیتر
  • شکلات آب شده 140 گرم یا یک دوم پیمانه
  • پودر کاکائو 18 گرم یا 3 قاشق غذاخوری

این مقدار کیک بستنی برای 8 تا 10 نفر مناسب می باشد.

طرز تهیه آسان ترین کیک بستنی

طرز تهیه آسان ترین کیک بستنی

روش درست کردن کیک بستنی

1.در تهیه این کیک بافت عالی و مناسب برای خامه کشی، باید ابتدا سفیده را از زرده جدا کنید و از نکاتی مثل تمیز بودن ظرف برای زدن سفیده و اینکه سفیده نباید خیلی سرد و یا گرم باشد، رعایت کنید. همچنین، سر همزن شما باید موقع زدن سفیده به کف ظرف بخورد تا همه سفیده ها یکدست زده شوند و سفیده آب نندازد.

2.سپس، سفیده را بزنید تا فرم بگیرد و از ظرف بیرون نریزد. در ظرف دیگری، شکر و روغن را با همزن بزنید تا کرم رنگ شود، سپس زرده‌ها را یکی یکی به روغن و شکر زده شده اضافه کنید و هر تخم مرغ را ۳۰ ثانیه بزنید.

3.آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید و نیمی از آن را به زرده‌های تخم مرغ و روغن و شکر اضافه کرده و در حد ۳۰ ثانیه با همزن مخلوط کنید. سپس آب ولرم را اضافه کنید و ۳۰ ثانیه با دور کند همزن بزنید و بقیه آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را اضافه کنید و باز ۳۰ ثانیه هم بزنید.

4.در مرحله بعد، سفیده تخم مرغ را به بقیه مواد کیک اضافه کرده و هم زنید. در صورتی که بعد از هم زدن، ردهای سفیدی از مایع داخل مواد کیک شما پیدا شد، مهم نیست چون موقع پختن کیک، این مایع سفید رنگ داخل کیک ذوب می‌شود و هم زدن بیش از حد، باعث سفت شدن کیک می‌شود.

روش درست کردن کیک بستنی

روش درست کردن کیک بستنی

5.به این ترتیب، با رعایت مراحل فوق، می‌توانید یک کیک با بافت عالی و مناسب برای خامه کشی درست کنید.

6.ابتدا، یک ظرف به قطر 28 سانتی‌متر را چرب کنید و داخل و دیواره‌های قالب را با پودر کاکائو یا آرد، آرد پاشی کنید. سپس مواد کیک را درون ظرف ریخته و در حرارت 180 درجه سانتی‌گراد فر، به مدت ۴۵ دقیقه در طبقه وسط فر می‌پزید.

7.بعد از پختن کیک، اجازه دهید تا کاملاً سرد شود. سپس، با احتیاط، یک لایه نازک را از روی کیک جدا کرده و داخل کیک را خالی کنید به طوری که دیواره‌های کیک پاره نشود. سپس، داخل کیک را با بستنی که نه خیلی منجمد باشد و نه شل، پر کنید و لایه‌ای که قبلاً جدا کرده بودید را روی سطح کار گذاشته و فشار دهید. بعد از آن، دوازده ساعت را در فریزر بگذارید تا بستنی منجمد شود و به خورد کیک برود.

8.هنگام سرو کیک، شکلات را با دو قاشق خامه بن ماری کنید و روی سطح کیک بستنی بریزید. سپس، با انواع میوه‌های تازه یا کمپوتی می‌توانید آن را تزیین کنید. این کیک بستنی اگر تکه نشود، تا ۲ ساعت بیرون از یخچال مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

خوراک لوبیا چیتیِ

پخت خوراک لوبیا چیتیِ

دستور پخت املت قهوه خانه ای اصل به روش سنتی

دستور پخت املت قهوه خانه ای اصل به روش سنتی

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا