طرز تهیه شیرینی پای سیب

شنبه 4 دی 1400 آشپزی
پای سیب

شیرینی پای سیب بسیار خوشمزه است وجزء شیرینهای پر طرفدار در مجالس و مهمانی ها است. در بخش آشپزی مجله دایان با طرز تهیه شیرینی پای سیب با ما همراه باشید

مواد لازم برای تهیه شیرینی پای سیب

  • آرد سفید: ۲٫۵ پیمانه
  • شکر: ۱ پیمانه
  • شیر :1/2 پیمانه
  • بکینگ پودر: ۲ قاشق چایخوری
  • وانیل: نوک قاشق جای خوری
  • پودر قند: ۴ قاشق غذاخوری
  • کره: ۷۵ گرم
  • تخم مرغ :۳ عدد
  • روغن مایع: ۵۰ گرم
  • سیب: ۲ عدد
  • دارچین :۱ قاشق غذاخوری
شیرینی پای سیب

شیرینی پای سیب

طرز تهیه شیرینی پای سیب

  1. برای تهیه هر شیرینی یا کیکی به این نکته توجه داشته باشید باید اندازه ای مواد دقیق باشد و  نکته بعدی این است که مواد اولیه را نیم ساعت قبل از پختن کیک یا شیرینی خارج از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند.
  2. فر را 15 دقیقه قبل  روی درجه حرارت 175 سانتی گراد روشن کنید.
  3. قالب مناسب کیک یا شیرینی را چرب کنیدو کاغذ روغنی کف آن پهن کنید و کنار بگذارید.( قالب مخصوص پای سیب)
  4. آرد و بکینک پودر را با هم مخلوط کنید و 2 تا 3 بار الک کنید و کنار بگذارید.
  5. برای تهیه  شیرینی پای سیب ابتدا یک کاسه مناسب بردارید کره نرم شد و شکر داخل آن بریزد  و به هم زن برقی یا دستی خوب هم بزنید تا رنگ آن کرمی شود.
  6. پس از اینکه رنگ مخلوط شکر و کره کرمی شد وانیل را اضافه کنید، دقت کنید وانیل را به اندازه اضافه کنید زیرا اگر مقدار   زیادتری وانیل اضافه کنید طعم تلخی به شیرینی شما می دهد .( وانیل برای عطری که به شیرینی می دهد و بوی بد تخم مرغ را از بین میبرد استفاده می شود.)
  7. پس از اضافه کردن وانیل مواد را هم بزنید و تک تک  تخم مرغ ها را  اضافه کنیدو بعد از اضافه کردن تخم مرغ ها مخلوط را خوب هم بزیند تا موادکاملا یکدست شوند.( 5 دقیقه با هم زن برقی هم بزنید )
  8. حالا آرد و بکینگ پودر  الک شده  و شیر را به تدریج به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید هم زدن در یک جهت باشد تا پف مواد نخوابد .هم زدن را تا جایی ادامه دهید تا مواد یک دست شوند اگر آرد گوله شده بود مواد را برای چند ثانیه با هم زن برقی هم بزنید تا یکدست شود.
  9. در این مرحله  سیب ها را پوست بگیرید و به صورت ورقه ای خرد کنید و پودر دارچین و پودر قند روی آن بپاشید و کنار بگذارید.
  10.  در ادامه به سراغ پختن شیرینی پای سیب بروید ،  قالب های مخصوص پای سیب را کمی چرب کنید یا کاغذ روغنی داخل آن بیندازید ( قالب کاغذی مخصوص پای سیب تهیه کنید )
  11. حالا یک پنجم حجم قالب های پای سیب را با مایه شیرینی پر کنید، سپس یک تکه سیب آغشته شده به پودر دارچین و پودر قند را داخل قالب بگذاریدو روی سیب ها را با مایه شیرینی پر کنید. البته دقت کنید که  نصف قالب ها خالی باشد تا  شیرینی جای کافی برای پف داشته باشد.
  12.  حال قالب ها را در سینی فر بچینید و در فر با درجه حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد از قبل روشن شده قرار دهید ، تا به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزند و پف کند . در مدت پخت در فر را باز نکنید و بعد از 40 دقیقه پخت کیک را با فرو بردن سیخ چوبی چک کنید اگر سیخ تمیز از کیک خارج شد کیک شما پخته اگر مواد پای سیب به سیخ چوبی چسبیده بود شیرینی شما آماده نیست مدت 10 دقیقه دیگر اجازه دهید تا شیرینی کامل بپزد.
  13. پای سیب که  پخت از فر خارج کنید تا خنک شود سپس از قالب خارج کنید و در  ظرف سرو بچینید. و  با پودر قند ، پود پسته، شکلات آب شده تزیین کنید.
خشیل

خشیل /طرز تهیه خشیل ترکی صبحانه ی خوشمزه و مقوی

چیز کیک وانیلی با میوه های فصل

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا