زیباترین موزه های جهان

سه‌شنبه 16 شهریور 1400 جاذبه های گردشگری
زیباترین موزه های جهان

زیباترین موزه های جهان

قشنگ ترین موزه‌های دنیا می‌توانند از نظر معماری هم جذابیت‌های خاص خودشان را داشته باشند و خود به عنوان یک اثر هنری ارزشمند در دنیا شناخته شوند.

 

۱. موزه یهودیان در برلین (دانیل لیبسکیند ، برلین ، آلمان ، 2001)

 موزه زیبا یهودیان در در برلین در کشور آلمان اقامت دارد و از یک بنای قدیمی به سبک باروک علاوه بر ضمیمه جدید ، طراحی شده توسط دانیل لیبسکیند تشکیل شده است.
نقشه ساختمان جدید به صورت زیگزاگ است ، شامل زوایای تیز ، مسیرهای تاریک و باریک ، دیوارهای داخلی بتن لخت ، و همچنین یک نمای تیتانیوم روی با حداقل دهانه. هدف این موزه ثبت تاریخ یهودیان آلمان و بزرگداشت هولوکاست است.
موزه یهودیان در برلین آلمان

موزه یهودیان در برلین آلمان

۲.موزه هنر متروپولیتن ، نیویورک

موزه هنر متروپولیتن (MET) که در قلب شهر نیویورک در خیابان پنجم واقع شده است ، یکی از بزرگترین موزه های هنری در جهان است که باید هنگام ورود به سیب بزرگ ببینید. این موزه در سال 1872 افتتاح شد و بیش از 2 میلیون اثر هنری از سراسر جهان در خود جای داده است.

از مجسمه های باستانی گرفته تا نقاشی های استادان فرانسوی گرفته تا مجموعه بزرگی از هنرهای آمریکایی ، MET مجموعه ای باورنکردنی از شاهکارها را ارائه می دهد که در نمایشگاه های پرحادثه ای که رکوردهای حضور در هر افتتاحیه را می شکند ، با مضمون ساخته شده است. مانند نمایشگاه مد بهار ، در گالای مشهور موسسه MET Costume که بهترین ها را در زمینه مد و سرگرمی گرد هم می آورد ، در اطراف آنا وینتور ، که موزه یکی از بالهای خود ، مرکز لباس آنا وینتور را به او اختصاص داده است ، افتتاح شد

موزه هنر متروپولیتن ، نیویورک

موزه هنر متروپولیتن ، نیویورک

۳.موزه ارمیتاژ دولتی ، سن پترزبورگ

اعداد شما را گیج می کند. 60،000 اتاق ، 10،000 گالری ، 3 میلیون اثر هنری در معرض نمایش ، 230،000 متر مربع مساحت … در این موزه به چشم میخورد
بزرگترین موزه در جهان از نظر نمایشگاه با بزرگترین مجموعه نقاشی جهان (بیش از 16000 اثر) ، این موزه که در سال 1764 افتتاح شد ، شاهدانی گرانقدر از هنر سکاها ، اشیایی از یونان باستان و روم و همچنین نقاشی های متعدد از استادان ایتالیایی و فرانسوی.
موزه ارمیتاژ دولتی ، سن پترزبورگ

موزه ارمیتاژ دولتی ، سن پترزبورگ

۴. موزه هنر دنور (استودیو لیبسکیند ، دنور ، کلرادو ، ایالات متحده آمریکا ، 2006)

۵. لوور-ابوظبی (ژان نوول ، ابوظبی ، امارات متحده عربی)

ابوظبی لوور ،  در نوامبر 2017 افتتاح شد ، توسط معمار ژان نوول ، برنده جایزه پریتزکر و امضای بسیاری از نقاط فرهنگی پاریس (فیلارمونی ، کاردیای بنیاد ، موسسه جهان عرب ، طراحی شده است) و غیره.). او این ساختمان را به عنوان موزه ای از شهر تصور می کرد که توسط گنبدی عظیم نقره ای پوشانده شده و با ستاره های فلزی و مشرف به آب های فیروزه ای پوشانده شده است.
مکانی با شکوه ، متشکل از 23 گالری دائمی ، که مجموعه آثار خاص خود و همچنین وام از موزه های فرانسه را در خود جای داده است. موزه لوور ابوظبی به عنوان اولین موزه در جهان عرب به عنوان یک موزه جهانی طراحی شده است ،
موزه لوور-ابوظبی- امارت

موزه لوور-ابوظبی- امارت

www.vogue.fr:

تندیس های بلند جهان

تندیس های بلند جهان/5 مجسمه بزرگ در جهان

زیباترین بناهای آجری و گلی

10 بنای شگفت انگیز و زیباترین بناهای آجری و گلی در جهان

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا