چگونه یک زن خانه دار می تواند موفق باشد

شنبه 3 آبان 1399 موفقیت

چگونه یک زن خانه دار   موفق باشید؟

زنان خانه دار موفق چه رازی دارند؟

زنان خانه دار نیز می‌توانند موفقیت در زندگی را تجربه کنند؛ برخی از آنان  شاغل بوده و با تولد فرزندشان یا به دلیل شرایط سخت محیط کاری و مزایای پایین ترجیح دادند از فعالیت کاری خود دست بکشند .  به گونه‌ای که در جمع گروهی از بانوان که فعالیت‌های اجتماعی دارند و بیرون از منزل کار می‌کنند احساس سرافکندگی داشته باشید. احتمالا به این موضوع توجه نکردید که شما می‌توانید از یک زن خانه دار معمولی به سمت یک زن خانه دار موفق قدم بردارید.

زنان خانه دار موفق

زنان خانه دار موفق

چگونه یک زن خانه دار موفق باشید؟

■ برنامه ریزی مناسب داشته باشید

برای رسیدگی به امورفرزندان، خانه و تمیز کردن آن به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که تمام وقت و انرژی‌تان را نگیرد. روزهای هفته را برای انجام دادن یک سری از کارهای خانه تعیین کنید. به عنوان مثال جمعه‌ها برای شستن و اتو کشیدن لباس‌ها مناسب است تا برای شروع هفته لباس‌ها تمیز باشند. در این صورت می‌توانید از موقعیت‌هایی که دارید به نحو مطلوب استفاده کنید.

■ نگرش مثبت نسبت به خود داشته باشید

رضایت، اعتماد به نفس و خود باوری تان را تقویت کنید،  پس به توانایی‌های خود باور داشته باشید. زنان خانه دار ستون‌های اصلی خانواده هستند. شما به عنوان زن خانه دار نقش مهمی در رشد و پرورش فرزندان، موفقیت تحصیلی آنان، پیشرفت شغلی شوهرتان و حفظ آرامش در خانه دارید.

■ توانایی‌ها و قابلیت هایتان را رشد دهید

شما به غیر از خانه داری، توانایی‌ها و استعدادهای دیگری دارید که می‌توانید آن‌ها را شکوفا کنید. رشته ورزشی، تحصیلی یا هنری که به آن علاقه دارید دنبال کنید.

 ■ سرمایه گذاری اقتصادی

سعی کنید در حوزه اقتصادی، فعالیت سازنده داشته باشید. اطلاعات خودتان را در مقوله اقتصادی مانند بازار بورس و سهام، سکه و دلار بالا ببرید و با مشورت با افراد کاردان برای آینده خودتان سرمایه گذاری کنید.

■  تقویت حس مسئولیت پذیری در اعضای خانواده

خانه داری یک خانم به این معنا نیست که باید تمام کارهای اعضای خانواده را انجام دهید و  دیگر اعضای خانواده  نباید هیچ کمکی کنند. مسئولیت‌های خانه را بین اعضای خانواده بر اساس توانایی شان تقسیم کنید و از آن‌ها بخواهید به شما کمک کنند. با این کار هم زمان بیشتری خواهید داشت تا به کارهای مورد علاقه تان بپردازید و سایر اعضای خانواده هم می‌توانند مهارت‌های لازم برای زندگی مستقل را بیاموزند.

 

Get up early to be successful

سحر خیز باشید تا موفق شوید/ ثروتمندان و موفق های سحر خیز

عادتهای که باعث موفقیت شما می شود

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا