چرا زبان فرانسه سخت تر از دیگر زبان هاست؟

دوشنبه 31 مرداد 1401 بازار

چرا زبان فرانسه سخت تر از دیگر زبان هاست؟

 

زبان فرانسه آن طور که معروف است به عنوان زبانی سخت شناخته می شود. کودکان و حتی بزرگسالان با یادگیری زبان فرانسه کمی به مشکل بر می خورند. جالب این است که بیش از ۷۳ درصد خود فرانسوی ها معتقد اند که زبان شان واقعا سخت است.

اگر قصد دارید با شرکت در آموزش آنلاین زبان فرانسه یا خرید دوره آفلاین آموزش زبان فرانسه، این زبان را بیاموزید، قطعا این سوال به ذهن شما هم رسیده است که چرا زبان فرانسه به عنوان یک زبان سخت شناخته شده است؟

در ادامه به برخی از علت های سخت بودن یادگیری زبان فرانسه می پردازیم.

کلمه ی «آموزش آنلاین زبان فرانسه در گیشه» را در گوگل جستجو و از جزئیات کلاس های این مؤسسه مطلع شوید.

 

داشتن چند ریشه ی متفاوت

زبان فرانسوی یک زبان با ریشه ی رومی است. بنابر این یکی از زبان های لاتین به شمار می رود. با این حال، طی قرن های گذشته، از زبان های سلتی تاثیر های زیادی پذیرفته است.

زبان تحول پذیر

یکی از دلایل مهم پیچیدگی زبان فرانسوی، تحول پذیری مداوم آن است. زبان فرانسوی نسبت به دیگر زبان ها، همواره دچار تغییر و تحول بیشتری بوده است.

به عنوان مثال، افراد سالخورده ی فرانسوی زبان و پدر بزرگ و مادر بزرگ ها، گاهی اوقات واژه هایی که نوه هایشان به کار می برند را متوجه نمی شوند.

تحول پذیری یک ویژگی منفی برای زبان فرانسه به شمار نمی آید. بلکه یکی از نکات مثبت زبان های زنده ی دنیا همین تحول پذیری است.

عوامل متعددی باعث تحول در زبان فرانسه می شوند. مثلا برخی لغات مشهور در زبان انگلیسی به مرور وارد زبان فرانسه شده اند. حتی تکنولوژی باعث ایجاد لغات جدید در این زبان می شود.

واژه هایی مانند (twittosphère) به معنای جامعه ی توئیتر ها و مجموعه ی توئیت ها، یا (youtubeur) به معنای افرادی که در یوتیوب به صورت مداوم فعالیت می کنند، به مرور زمان و تحت تاثیر تکنولوژی وارد زبان فرانسه شده اند.

قواعد پیچیده و سخت

یادگیری هیچ زبانی ساده نیست. زبان جدید مانند دنیایی جدید است. فضا و فرهنگ و قواعد خاص خود را دارد. در زبان فرانسه اما داستان کمی جدی تر است.

گرامر زبان فرانسوی پیچیدگی ها و ظرافت های بیشتری نسبت به بیشتر زبان های دیگر دارد.

علاوه بر گرامر، نوع نگارش کلمات فرانسوی نیست یادگیری این زبان را پیچیده تر می کنند. به عنوان مثال مصدر (appeler) به معنای تماس گرفتن، صدا زدن با دو P و یک L نوشته می شود. اما همین مصدر در برخی از صیغه های زمان حال و دیگر زمان ها با دو L نوشته می شود. مانند (j’appelle) یعنی من تماس میگیرم.

مشکل دیگر در یادگیری زبان فرانسوی وجود زمان های متعدد برای فعل ها است. مثلا برای زمان های گذشته، ماضی، ماضی استمراری، ماضی نزدیک، ماضی ساده (برای متون تاریخی) و دیگر انواع گذشته در زبان فرانسه وجود دارد.

طبیعی است یادگیری همه ی این موارد نیازمند زمان و برنامه ی دقیق است.

تلفظی متفاوت با نوشتار کلمات

در زبان فرانسه بارها و بارها با این پدیده ی جالب مواجه خواهید شد که یک کلمه به گونه ای که نوشته شده است تلفظ نمی شود.

در برخی کلمات تعداد زیادی از حروف هستند که هیچ کدام تلفظ نمی شوند! حرف آخر در بسیاری از کلمات خوانده نمی شود!

مثلا در کلمه ی (bœuf) به معنای گاو، گوشت گاو، حرف F در آخر کلمه خوانده می شود. اما همین کلمه در حالت جمع اگر نوشته شود (bœufs)، نه F خوانده می شود و نه S !

این مسأله شاید برای یک فرانسوی زبان عادی و ساده به نظر بیاید، اما برای کسی که می خواهد زبان فرانسه را بیاموزد، بسیار پیچیده و خسته کننده است.

هیچ کدام از این پیچیدگی ها به معنای این نیستند که زبان فرانسه زبان خوبی نیست. بر عکس، همه ی این موارد نشان دهنده ی غنی و با ارزش بودن این زبان هستند.

نکته ی دیگر این است که در واقع پیچیدگی به معنای سختی نیست. هر زبان دیگری غیر از فرانسه هم اگر بیاموزید، با پیچیدگی هایی مواجه خواهید شد.

در زبان چینی باید هزاران شکل بیاموزید تا بتوانید شروع به نوشتن کنید!

مذکر و مؤنث بودن کلمات و ضمیر ها

یکی دیگر از مسائل سخت در زبان فرانسه وجود مذکر و مؤنث در کلمات است. ضمیر ها به دو دسته ی مذکر و مؤنث تقسیم می شوند.

همچنین بسیار از اسم ها و صفت ها دو ورژن مذکر و مؤنث دارند. شناخت بسیاری از این کلمات با هیچ قاعده ای امکان پذیر نیست و فقط با مراجعه به دیکشنری امکان پذیر است.

البته این مسأله به معنای این نیست که فرانسوی سخت ترین زبان دنیا است. در زبان آلمانی و روسی به جای دو جنس مذکر و مؤنث، سه جنس برای کلمات وجود دارد!

خطاب جمع و خطاب مفرد

یکی از تفاوت های زبان فرانسوی در زمان صحبت کردن با دیگران، تفاوت خطاب جمع با مفرد است. این که در کجا «شما» بگوییم و در کجا «تو»، بستگی به عوامل متعددی دارد.

صمیمیت با فردی که با او صحبت می کنید، یکی از علت هایی است که می توانید طرف مقابل را «تو» صدا کنید. از طرفی ممکن است با کسی صمیمی باشید، اما به خاطر احترام از «شما» استفاده کنید!

اعداد بیش از شصت ۶۰

اعداد بالاتر از ۶۰ یکی از مسائل پیچیده در زبان فرانسوی است. اعداد در زبان فرانسوی عدد ۲۰ را معیار قرار می دهند ده ۱۰.

به این معنا که وقتی از عدد ۶۰ عبور می کنید، برای عدد ۷۰، نمی گوییم هفتاد، بلکه می گوییم شصت ده. بنابر این اعداد هفتاد تا هفتاد و نه به این صورت هستند: شصت ده، شصت یازده، شصت دوازده، شصت سیزده … شصت نوزده.

همچنین در عدد ۸۰، نمی گوییم هشتاد، بلکه می گوییم چهار بیست! و در ادامه چهار بیست یک، چهار بیست دو، چهار بیست سه، …

کابوس صرف فعل در زبان فرانسه

مسأله ی صرف فعل در بسیاری از زبان های لاتین وجود دارد. در زبان فرانسوی هم موارد زیر باعث تغییر در صیغه ی فعل و ضمیر ها می شوند:

  • تغییر زمان
  • حالت فعل (خبری، امری، شرطی و …)
  • تعداد اشخاص

علاوه بر این موارد، اسم مفعول ها باید در صیغه های مجهول با ضمیر های فاعلی مطابقت داشته باشند، و یا در صیغه ی معلوم اسم مفعول باید با ضمیر مفعول مستقیم مطابق باشد!

آیا زبان فرانسه واقعا سخت است؟

پاسخ منفی است. اصولا زبان سختی وجود ندارد. شاید برخی زبان ها پیچیده تر از دیگر زبان ها باشند، اما این به معنای دشوار تر بودن آن ها نیست.

درست است که گرامر و ساختار جملات در زبان فرانسه نسبت به زبان انگلیسی جزئیات و ظرافت های بیشتری دارد، اما این به معنای سخت بودن زبان فرانسوی نیست. بلکه صرفا زمان بیشتری برای یادگیری آن باید صرف کنید.

آنچه که در روند یادگیری زبان فرانسوی یا هر زبان دیگری مهم است، انگیزه ی کافی، پشتکار و نظم در برنامه ی شماست.

شما می توانید در روز فقط ۱۵ دقیقه برای یادگیری زبان فرانسه صرف کنید. اما اگر این ۱۵ دقیقه ها منظم و مداوم باشند، پس از یک سال حد اقل یک کتاب از متد درسی خود را می توانید با موفقیت تمام کنید.

در پایان اگر قصد یادگیری زبان فرانسه در منزل را دارید، می توانید از پکیج های آموزش زبان فرانسه تهیه شده توسط سایت آموزش زبان فرانسه گیشه guichet.ir استفاده کنید. برای تهیه ی کتاب آموزش زبان فرانسه به صورت PDF، به فروشگاه این سایت مراجعه بفرمایید.

آشنایی با انواع سبک های لوستر های مدرن + معرفی مراکز خرید و برند های معتبر!

آموزش مراقبت از پوست در تابستان (چه کنیم پوستمان شاداب بماند؟)

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا