روستای هابیتون در نیوزلند

شنبه 21 اسفند 1400 جاذبه های گردشگری
روستای هابیتون در نیوزلند

روستای هابیتون در نیوزلند

فیلم‌ها مدت‌ها است قابلیت این را دارند که حتی معمولی‌ترین مکان‌ها را به چیزی فوق‌العاده خاص، مهم تبدیل کنند . بعد از فیلم برداری فیلم هابیت در ماتاماتا روستای در نیوزلند گردشگری سینمایی توانست از قدرت خود برای جذب هر چه بیشتر و معرفی این مکان به گردشگران و کسب منفعت بسیار برای کشور بهره ببرد. بسیاری از توریست ها یک مقصد یا جاذبه را انتخاب می‌کند، به این دلیل که در تلویزیون، فیلم یا پرده‌ی سینما به نمایش درآمده است.

روستای هابیتون در نیوزلند

  ماتاماتا یک روستای بسیار زیبا با مراتع و مزارع سر سبز در  یک منطقه کشاورزی پر رونق در منطقه Waikato در جزیره شمالی نیوزلند است.این روستا در یکی از جزایر شمالی نیوزیلند و در فاصله ای سه ساعته از اوکلند واقع شده است.جمعیت  این روستا در ژوئن سال  دو هزارو هجده میلادی تقریبا هشت هزار نفر بوده است .

 

در  روستای هابیتون بیش از 44 سوراخ هابیت منحصر به فرد از جمله  خانه بیلبو وجود دارد . آنها به گونه ای طراحی شده اند که یکپارچه در دل تپه ها حفر شده و جزء از طبیعت بکر منطقه محصوب می شوند . و همچنین چشم انداز های فوق العاده زیبای مزرعه های سر سبز و زیبا که از داخل اتاق ها قابل مشاهده می شود .

 

روستای هابیتون در نیوزلند

فیلم هابیتون مجموعه ای بود که در روستای توریستی هابیتون یا ماتاماتای کشور نیوزلند فیلمبرداری شد.اگر فیلم های ارباب حلقه ها و هابیت را دیده باشید حتما روستای Hobbiton را می شناسید. اما پس از پایان فیلمبرداری ، شخصی این ایده را داد که این روستای هابیت را به عنوان جاذبه گردشگری تبدیل بشود .

دولت نیوزلند تصمیم گرفت سوراخ های هابیت ساخته شده در این مکان را به عنوان جاذبه های توریستی تخلیه کند .قطعاً این یک ایده عالی بود. این فیلم باعث افزایش گردشگری در نیوزیلند و هابیتون شده است که مورد علاقه طرفداران ساگاست.

صاحبان این زمین ها یک شرط داشته و آن هم این بود که این روستا را به شکلی که ساخته می شود ثابت نگه دارند در جاده اصلی رفتن به  این روستای توریستی هابیتون تابلو “به هابیتون خوش آمدید”قرار داده شده است.بازدید کنندگان احساس می کنند در حال قدم زدن در یک روستای واقعی هابیت هستند.حتی مراتع گوسفندان در مزارع سر سبز هابیتون حفط شده تا یک محیظ جذاب توریستی ایجاد شود .

 

روستای هابیتون در نیوزلند

روستای هابیتون در نیوزلند

جزیره سانتورینی در کشور یونان

جزیره سانتورینی در کشور یونان

منحصر به فرد ترین رستوران های دنیا

منحصر به فرد ترین رستوران های دنیا

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا