دلیل اینکه شوهرم ازم فراریه چیه؟

پنج‌شنبه 8 اردیبهشت 1401 روانشناسی

دلیل اینکه شوهرم ازم فراریه چیه؟

خانم ها به دلیل داشتن احساسات بالا اغلب نقش بیشتری در رابطه ایفا میکنند و باعث گرم نگه داشتن رابطه عاشقانه هستند، اما متاسفانه برخی از خانم ها مهارت لازم برای روابط عاطفی را ندارند و با رفتارهای مکر و اشتباه موجب میشود همسرانشان احاس نارضایتی داشته باشند. در این بخش با ما همراه باشید تا بخشی از این رفتارها را با هم بخوانیم.

 

انداختن تمام مسئولیت ها بر دوش مردان

اگر خانم ها تمام مسئولیت های خانه را به دوش همسرخود می اندازند و فقط خودشان نظارت میکنند و در صورتی که یکی از نیاز های خانه حل نشود ، شروع به کنایه زنی میکنند و همسر را سرزنش میکنند. اگر می‌خواهید زندگی موفق و آرامی داشته باشید، بر اساس علایق و توانایی‌هایتان مسئولیت‌ها را تقسیم کنید

 

تغییر دادن همسر

بعضی از خانم ها دائم به دنبال این هستند که همسر خود را تغییر دهند و او را همانگونه که هست نمی پذیرند ، همین رفتار سبب فراری شدن فرد میشود. شما و همسرتان، از 2خانواده و 2فرهنگ متفاوت هستید و هرگز نمی‌توانید دنیا را از یک دریچه ببینید.

بی توجهی به رابطه زناشویی

برخی خانم ها می گویند مردی که عاشق باشد تنها به تفکرات و کلام همسر اهمیت داده و به جسم او نیازی ندارد به همین خاطر ارتباط زناشویی را در آخرین ردیف اولویت‌های زندگی مشترک قرار می دهند اما رابطه‌ زناشویی پایه‌های زندگی‌تان را محکم‌تر می کند و بی اعتنایی به آن همسرتان را به بیراهه می کشد.

همه چیزدان بودن

یکی از خصوصیات زنانی که مردان را فراری می دهند، این است که آنها تصور می کنند که می توانند در مورد هر مسئله ای و هر موضوعی صحبت کنند و گویی همه چیز را می‌دانند. این رفتار سبب ایجاد حس حقارت در افراد می شود و این حس و تحقیر شدن در رابطه مردان را فراری می دهد.

بی‌اعتنایی به ظاهر

یکی از مسائل بسیار مهم توجه به وضعیت ظاهری است. آقایون جذب خانم هایی می شوند که تمیز و مرتب بوده و به نظافتشان اهمیت می دهند.
رفتار‌های اقتدارشکن

مردان دوست دارند همیشه مقتدر و قدرتمند به نظر برسند، به همین خاطر از خانم هایی که اقتدار آنها را با کارهایی مانند بی اعتنایی، سکوت کردن و شانه بالا انداختن برای پاسخ به سوالات او و زیر لب صحبت کردن و کنایه گفتن، مقایسه کردن، بی احترامی در جمع و… خدشه دار می کنند، گریزان هستند.

انتظارات زیاد داشتن

انتظارات یک طرفه برای هیچ کسی قابل تحمل نیست.اگر شما انتظار زیادی از همسرتان دارید و مایلید او از لحاظ عاطفی و مالی و… همه خواسته های شما را برآورده کند اما خودتان هیچ کاری انجام نمی دهید، باید بگوییم که روز به روز همسرتان را از خود دور خواهید ساخت.

استقلال بیش از حد

خانم هایی که از استقلال بالایی برخوردارند و برای هیچ کاری از همسرشان کمک نمی گیرند، زیاد هم برای مردان جذاب نیستند زیرا مردان دوست دارند تکیه گاهی قدرتمند برای همسر خود بوده و دیده و شنیده شوند. وقتی هیچ کدام از تلاش‌هایشان برای زن جذاب نباشد، آنها هم دلیلی برای ادامه رابطه نمی‌بینند.

نشان ندادن عشق

برخی خانم ها فکر میکنند مردان عواطف زیادی ندارند به همین خاطر از محبت های کلامی استفاده نمیکنند و دائم تصور میکنند که فقط همسرشان باید از آنها دلجویی کند! اما ابراز عشق و احترام گذاشتن به همسر مرد را دلگرم زندگی می کند.

 

قهر های مکرر

برخی خانم ها در برخورد با هر مسئله کوچک و بزرگی که بین دو طرف به وجود می آید سریعا به قهر کرده و دوست دارند رفتار های متقابل مناسبی از طرف مردان در جواب به قهر آن ها لحاظ شود اما قهرهای مکرر به جدایی تبدیل شده و باعث فراری دادن طرف مقابل از خود و رابطه می شود.

وابستگی بیش از حد

همانطور که استقلال زیادی خانم ها مرد را زده میکند ، زنانی که بیش از حد وابسته بوده و به همسرشان می چسبند. دائما انتظار دارند همسر شان تمام توجهش را به آنها معطوف کند، آنها را تر و خشک کند، بیزار هستند.

شکایت های زیاد

زنانی که در زندگی مشترک با پیش آمدن هر مسئله ای سریعا شروع به شکایت می کنند، جزو زنانی هستند که همسرشان را فراری می دهند زیرا این خانم ها با شکایت های گاه و بی گاه باعث می شوند مردان تحت فشار شدید و عصبانیت قرار گرفته و حرفی بزنند یا رفتاری نمایند که دلخوری های عمیق را ایجاد کند.

 

یوگا

5حرکات آسان یوگا برای کودکان/ بخش 1

استرس

10 اثرات مضر استرس بر ذهن و بدن

×

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتخاب استان برای وضعیت آب‌و‌هوا